/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
problemer med switch
Fra : Norreen
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 22-11-02 19:54

Har lige købt en tekComm switch, men kan ikke få det til at virke på begge pcèr i huset. Vi har bredbånd som net forbindelse hvordan skal man gøre der medfølger ingen brugs anvisning til sinker som mig *GGG* HJÆLP!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 22-11-02 22:42

Ved ikke om du kan bruge dette:

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=winsetup

/Philip

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 22-11-02 23:08

Har du router? eller er det uden??

Med router skulle det være lige " normalt grå "kabler fra router til switch og lige til computere.

Uden router skulle det være krydset "gerne røde/gule eller mærket med X på kabelet" fra stik til switch og lige kabler til computerne og der skulle gerne være lys i lamper for vægstik og de computere der er tændt.

Håber det kan hjælåe dig

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-11-02 03:43

Du skal nok lige kontakte din udbyder og drøfte med dem hvad de kræver. Jeg har eks.v. Oncable og en Swittch; men skal betale ekstra hvis jeg vil have mere en 1 IP-adresse, derfor benytter jeg min Switch til deling af filer og programmer mellem PC'erne (med lige over kabler); jeg har så adgang til Internettet fra alle PC'erne via alm. deling af netværk igennem Switchen og derefter til hoved-PC'eren, der har kabelmodem til Oncable via USB-porten.

Så afhængig af hvad din SWitch kan samt udbyder, skal du evt. også have en Hub, hvis du da ikke kan nøjes med at deling af netværk, som har den ulempe, at hoved-pC'eren skal være tændt og stratet op hvis man ønsker at køre Internet via anden PC.

Men til mit behov, er det en ganske god og billig måde!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 07-12-02 06:54

Hej Norreen, længe siden..... vil ikke komme med indlæg hvis du har fået/fundet svar på dit problem - ellers meddel!

Accepteret svar
Fra : lusen

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-03 17:38

Jeg ved at man har 2 dynamiske ip ard fra tdc´s abbonoment og pc´erne selv burde kunne finde dem ...har du været inde i din opsætning på nætværksteder og sat dem til at finde automatisk ip. Det skal man først gøre . En anden ting er du skal kører med straight kabler fra swicthen og ud til dine pc´ere , så burde det virke .....hvis du har en router skal du kontakte dem og bede dem om at åbne alle portene på routeren, men selvfølgelig hvis du har en router har du vel egentlig ikke brug for en switch.

Kommentar
Fra : Norreen

Dato : 28-01-03 13:59

Tak for svarene jeg er kommet godt igang med begge pcèr I har været en god hjælp når jeg først fandt ud af hvad alle de "fremmed ord" betyder *G*