/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Outlook Express
Fra : swarn
Vist : 669 gange
100 point
Dato : 13-02-06 19:36

Kan man lægge en adgangskode ind så det kun er mig der kan åbne min Outlook Express.
Hilsen
Hans/hvidovre

Kommentar
Fra : K_Boldt

Dato : 13-02-06 19:39

Yep... Gp i menuen filer --> Identiteter --> Administrér identiteter og tryk på egenskaber

Mvh
Kenneth

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-06 19:48

Ja i identiteter................men husk bagefter oprettelsen at slette hovedidentiten så kan ingen benytte Outlook Express uden password.

Kommentar
Fra : K_Boldt

Dato : 13-02-06 19:54

ernesen vær forsigtig med dine råd. Hos mig har jeg kun hovedidentiteten (overordnet identitet), og er det samme gældene hos swam, så er han prisgivet hvis han følger dette råd.

Mvh
Kenneth

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-06 20:02

Jo - men det skal jo også være bagefter
Men ok - det er måske heller ikke nødvendigt, men min nabo gjorde det for holde børn væk fra mail.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 13-02-06 20:53

Når jeg åbner >menue filer>ny Identiteter> er det så der jeg skriver mit navn, og flueben i "Kræv en adgangskode" skriver en "adgangskode"

Og hvad skriver jeg i "Håndter identiteter"

I "Håndter identiteter" står der også her(overordnet identitet)
og er det kun for Outlook Express???

Kan i se hvad det er jeg mener

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-06 21:06

Filer > identiteter > administrer/håndter identiteter
klik på ny > skriv et navn du vil bruge > sæt hak i "kræv adgangskode"
skriv din kode
gentag din kode
OK
nu kan du vælge at starte din nye identitet. Ja
sig nej til at oprette en konto
sig nej til at importere
Du har nu en helt ny Outlook Express som skal have nogle konti indstalleret.
Hop evt tilbage til hovedidentitet og kig på dine konti

Mit råd med at slette hovedidentiteten skal du ikke følge endnu.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-06 21:38

netop - filer - idenditeter - administrer idenditeter - skriv navn og sæt flueben i kræv adgangskode (navn er et der står - for eks. overordnet idenditet eller dit navn)

Citat
Du kan konfigurere din identitet til at bede dig om en adgangskode, når du logger på eller skifter fra en anden identitet. Dette forhindrer bruger, som ikke kender din adgangskode, i at logge på som dig. Adgangskoden kræves også for at slette identiteten eller ændre indstillingerne for identiteten.
Hvis du føjer en adgangskode til din identitet, er det sværere for andre brugere at få adgang til dine filer. Sikkerheden ved brug af adgangskoden er dog kun minimal. Selv med en adgangskode er det muligt for andre brugere at få adgang til dine filer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-06 21:40

det er IKKE nødvendigt at lave en NY idenditet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-06 21:44

Ja ja Miritdk ...................................men det andet var da meget mere besværligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-06 00:07

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 14-02-06 17:48

Nu prøvede jeg i går aftes, og jeg syntes ikke det virker som jeg havde tænkt mig, men det kan ske at jeg har gjort noget galt , det jeg ville var, at når man peger på OE på skrivebord for at åbne, så kom der en boks frem hvor den bad om en adgangskode, det skete ikke her jeg oprettet en ny post i OE for at se om det virkede, men alle mine adresser i adressekartotek var væk, og alle mine E-Mails var væk,så jeg måtte igang med en systemgendannelse og nu er den som det plejer igen

Hilsen
Hans/hvidovre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-06 19:08

gad nok vide hvad du har lavet for der mistes intet ved at sætte den kode på - jeg bruger den fordi jeg har gæste og klubkonti - ingen problemer i det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-06 21:07

Nå det er da godt der findes et gendannelsespunkt.
Nu prøver vi lige Miritdk's metode.
Stå i outlook Express
filer
identiteter
aministrer identiteter
Den peger nu på hoveidentitet
egenskaber
nu sætter du hak [V] ud for teksten "kræv en adgangskode"
skriv din adgangskode
gentag adgangskode
OK

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-06 21:09

Miritdk - det er vist min skyld med den ekstra identitet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-06 21:39

plingeling !!!!!

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 14-02-06 22:37

Til emesen

Nu virker det, og der mangler ikke noget.

Men du skriver i din tråd "13-02-06 21:06"
(Mit råd med at slette hovedidentiteten skal du ikke følge endnu.)
Hvad mener du med det, når det nu virker.??? eller skal jeg glemme det, ???

Hilsen
Hans/hvidovre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-06 08:52

det er bedøvende ligemeget om du sletter overordnet idenditet hvis du har lavet dig en anden - din mail lander bare der hvor du åbner hvis du ikke laver meddelelses regler

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 15:44

Hvis du fulgte min uddybning fra Miritdk's råd - så har du nu ikke andet en hovedidentitet.
Og den skal du ikke røre.

Ps. Tak Miritdk - den var jo meget nemmere.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 15-02-06 16:15

Til emesen
Jeg fulgte din tråd (14-02-06 21:07) og det var også godt nok, men nu sker der det når jeg har lagt en adgangskode ind, og genstarter min maskine,og åbner OE, så ber den om den kode jeg har lagt ind for at åbne OE, første gang jeg åbner, hvis jeg lukker OE igen og åbner igen så ber den ikke om kodeord, det kan jeg ikke rigtig finde ud af hvorfor den gør sådan,det er ligesom den ikke kan huske at der skal bruges en kode???
Som du nok kan regne ud så er jeg nok en til dette.

Hilsen
Hans/hvidovre

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 15-02-06 16:17

PS.
Jeg siger OK de rigtige steder.

Hilsen
Hans/hvidovre

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 16:51

Når du har logget in til en identitet skal du logge af igen - ellers er den åben indtil genstart af comp.
Logge af:
Filer > vælg >afslut og log identiteten af
Nu skal du igen logge på for at komme ind.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-06 17:34

NEJ emesen - man behøver ikke LOGGE af - men kan vælge det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-06 17:38

ps.. har du lavet en ny idenditet der spørger efter adgangskode ??? så har du måske glemt at gøre det på den anden - med flere idenditeter er det en god ide lige at kigge hvilken man er inde i

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 17:41

Jammen jammen - så er den jo pålogget og kan stadig bruges/åbnes.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-06 17:55

går da ud fra at den lukkes - afsluttes - min kører da ikke hele tiden - det var der jeg mente spørgsmålet lå

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 18:42

Hvis du lukker Outlook Express med [ X ] så kan den stadig åbnes uden password.
Men hvis man >> Filer > vælg >afslut og log identiteten af
så skal der bruges password for at åbne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 18:49

Og så har jeg lige testet min egen påstand...............................virker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-06 19:52

emesen - jeg kan uden videre blot krydse ud - så skal jeg bruge password for at åbne igen - afprøvet og virker

Er der forskel på hvilken version man bruger ???????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-06 19:54

swarn - hvis den ene idenditet ikke har password og du har sat flueben i at det er den du skal bruge som standard - så lukker den bare op - det kræver password på alle hvis det skal virke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-06 20:26

du skal lige kigge på håndter identiteter - sætte flueben i hvilken af identiteterne du ønsker skal åbnes som første - så skulle den være der - bare et tillæg til ovenstående

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 21:02

Ja der er nok lidt forskel.
Outlook Express 6.002800.1106 som kører i win 2000 pro.

Swarn - vi må lige høre hvad du ser når du i Outlook Express:
Filer
Identiteter > administrer identiteter
Hvad står der i boxen lige under
Identiteter:

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 21:32

lukker i dag

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-06 22:01

6.o.2900.2180 her hvad skulle forskellen være - jeg har da gjort ligedan siden jeg kørte win98 ... ????

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 15-02-06 22:07

Til emesen

Der er V ud for(Brug denne identitet,når du starter et program)
og rullevindue står der (Overordnde identitet)

Hilsen
Hans/hvidovre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 09:10

har du valgt password til begge - eller beholdt du kun en konto ??????
Har du valgt ( i håndter identiterer) hvilket der skal bruges som standard og hvilket der skal bruges hvis der ikke kan vælges ???
Husker du at markere den identitet du ønsker at bruge ???

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-02-06 11:58

Til miritdk

Jeg har kun brugt en konto, tror jeg nok
i det vindue der kommer op (håndter identiterer) står der i Identiteter:
"Overordnde identitet" og længer nede er der flurben ved:
"Brug denne identitet, når du starter et program"

Hvad mener du ellers???

Hilsen
Hans/hvidovre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 16:18

hvis du kun har den ene konto skulle det ikke være et problem

Jeg har netop været hos en bekendt og sætte en konto op - det virker fint.

når du går i identiteter - og derpå administre identitet - der har du klikket på egenskaber og skrevet i den boks der kommer op i egenskaber - egenskaber for identitet og sat flueben i kræv adgangskode (skriv navn bruger du blot som den du ønsker eller beholder overordnet )

Har du stadig problemer ????

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-02-06 18:31

Til miritdk
Jeg bruger ( beholder overordnet ) og så virker det fint her.

Det er kun mig der bruger denne PC. men det er også meget sjovt at se hvad den kan bruges til, da jeg er meget en pilfinger. Også hvis min PC skulle komme galt afsted når man er ude at rejse

Hilsen
Hans/hvidovre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 22:22

skal det forståes at alt er ok nu ????