/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænding af musik filer.
Fra : lras
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 13-02-06 15:00

Hej, jeg har købt noget musik fra TDC Musik. Jeg kan sagtens spille musikken og der er modtaget licens, men jeg kan ikke brænde musikken over på CD.
Jeg har NERO 5.5.10.56. Når jeg prøver at brænde enten fra Nero eller fra Windows Media Player får jeg meddelelsen: Initialization failed.
Musikken er i WMA filer.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 15:03
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 15:05
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 20:02

og så ville jeg nok opdatere min Nero - Nyeste version er 7.0 Premium
http://www.nero.com/nero7/eng/index.html

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 13-02-06 20:58

Tjah de kan nu godt være låste fra TDC's side af, hvis du nu ikke har købt dem til brænding, men kun til at høre ?!

Kommentar
Fra : lras

Dato : 13-02-06 23:33

Spotbot det kan være du er inde på noget af det rigtige. Hvis først man er inde på en TDC side aner man ikke hvor man er og hvad man gør. Jeg har altid sagt til folk der laver hjemmesider at hvis de vil se hvad man ikke skal gøre, så er TDC lige stedet.

CLAN jeg har læst TDC's vejledning angående "brænd din musik på CD", det eneste de ikke omtaler er den meddelelse jeg får.
Jeg mener ikke det kan være rigtigt at man skal frekventere pirat sider for at få noget ud af de penge man har doneret til TDC. Så bør de i det mindste skrive det eet eller andet sted i al det garbage de fylder deres sider med.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 13-02-06 23:41

Ja fordi disse WMA filer, kan indeholde forskellige koder eller noget, så de kun kan bruges til visse formål. Så der måske skal hentes licens af afspilleren. Fx. kan nogle af dem ikke ligges over på Mp3-afspillere fordi den ikke kan hente licensen for afspilningen.
Men hvis du er lidt smart, og har en recorder af en art, som optage wave kanalen, som du jo hører på. Så kan du bare optage lyden du afspiller, ind i en WAV- eller MP3-fil, og brænde den fil (selvom man ikke må)

P's TDC ved man sgu aldrig med!

Lars.

Kommentar
Fra : lras

Dato : 14-02-06 00:35

TDC skriver jo godt nok hvordan man brænder den købte musik ned på en CD, men derfor kan det jo godt være at man skal sende dem nogle ekstra penge eet eller andet sted, for at få at vide at det kan man altså bare ikke..