/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvad sker der?
Fra : vaxen
Vist : 482 gange
200 point
Dato : 13-02-06 11:26

Hejsa!

En kvinde er i nød!!

Nu har jeg for anden gang oplevet at et program skal starte webbrowseren, men i stedet for at vælge Explorer, så vælger den at forsøge med VideoLan??
Det er klart, at det får jeg ikke meget ud af...

Hvad er der galt, og hvad gør jeg ved det??

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-06 11:29

højreklik - vælg åbn med og sæt kryds i at den skal gøre det altid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-06 11:31

nå ja så glemmer jeg jo som sædvanlig at skrive - vælg først gennemse - og sæt krydset der når du har valgt IE

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-02-06 11:32

Jaaa... Så let går den ikke

Det handler om et program, der gør det selv...

Den ene situation var, at jeg skulle have tilsendt en ny adgangskode til et program. Jeg trykkede på knappen, der automatisk skulle guide mig ind på den rigtig webside. I stedet for at åbne Explorer, åbnede den VideoLan... Og så en lignende situation for et kvarter siden med et andet program.

Det er altså ikke i opstarten af et program, der er problemer, men når programmet selv linker videre...

Håber det er forklaret nogenlunde?

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-02-06 11:34

Der er vel at mærke ikke problemer i alle programmer - Når jeg eksempelvis skal åbne et link hertil via Microsoft Outlook er er ingen problemer...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-02-06 11:40

Gå ind i programmet, og stil det til at åbne med Explorer.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-02-06 11:45

Sofus, den mulighed findes ikke....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 11:53

Muligheden med at vælge findes ikke i selvstændige programmer, men i startmenuen skulle du gerne have noget der hedder Angiv Programadgang og -standarder.
PPrøv at åbne den og få angivet InternetExplorer som standardbrowser og prøv så lige at se hvordan mediafspillere er valgt. Bare et skud i tågen.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-02-06 11:57

Bjarne, der så jeg lyset for enden af tunnelen... Men desværre, det virkede ikke

Andre gode bud??

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 12:04

For at øge forståelsen for problemet ville det være rart, at vide hvilket program der skaber problemet.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-02-06 12:06

Forleden var det programmet Floorplan og i dag er det WinFamily

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 12:10

WinFamily kender jeg ikke, men i hvilken forbindelse skal FloorPlan starte webbrowseren?
Jeg er nødt til at spørge lidt dumt

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-02-06 12:14

Jeg downloadede testversionen og fik en activationkey med pr. mail. Den var forkert, og jeg skulle derfor bede om en ny.. Det var helt automatiseret, en knap, hvor der stod "request new activationkey" skulle lede mig til den rigtige side... Og her starter VideoLan...

Jeg installerede demoen på min anden PC, der skulle også bruges en ny kode, men Explorer fandt pænt den relevante side, når jeg trykkede på knappen...

Således gik det til

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 12:20

OK
Jeg har også selv lige hentet den nyeste demo så jeg ved hvad du mener.
Det er et link i programmet der skal kalde browseren på en given adresse.
Det kan være en fejlindstilling som jeg ikk elige kan regne ud, men det kan også være en mindre inficering du har fået der giver det resultat.
Mange ville nok foreslå systemgendannelse og det kan også blive nødvendigt, men jeg syntes, at du skal skanne for en sikkerheds skyld. Der er en nem en her: www.ewido.net
Klik på Free Malware scan -START.
Helt harmløs forudsat du anvender Win XP eller Win 2000

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-02-06 12:22

Jeg tror, det er på tide med den store tur

Jeg tager lige en fuld puter-rens og ser, hvad der sker....

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 12:25

God idé.
Når det er sådanne fejl skyldes det som regel en fejlinformation i registreringsdatabasen og den slags kommer ofte fra spyware og lignende skidt.
Ewido er virkelig god, men kasperskys e-cvan er bedre og langsommere bare gå i krig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-06 13:19

Hvad sker der når du istedet for bare klikke på linket, højreklikker hvilke muligheder står der så særlig hvilken mulighed står øverst?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-06 13:34

følge med på sidelinjen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-02-06 13:38

o.v.n, den mulighed findes heller ikke....

Problemet, jeg står med nu er, at jeg skal lave websiderne fra WinFamily - her er en knap, jeg kan trykke på, for at få den til at åbne siderne i en browser... Og der åbner den så VideoLan....

Man kan ikke højreklikke på knappen...

Mirit - Du hopper bare på - her er plads til flere

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 13:46

Citat
Mirit - Du hopper bare på - her er plads til flere

Ifølge hendes profil oplysninger kan det da vist godt komme til, at knibe.

Hvordan går det med skanningen?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-02-06 19:03

Sorry, jeg måtte løbe nogle timer... virkeligheden kaldte på mig... meeen, her er jeg tilbage...

Indtil videre har jeg fjernet lidt adware og har kørt TweakRegCleaner uden at den fandt noget galt... Jeg fortsætter nu ufortrødent derudaf....

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 19:18

Hvis du virkelig vil rense reg.db. så prøv jv16 powertols:

http://www.321download.com/LastFreeware/

Annuller spørgsmålet
Fra : vaxen

Dato : 24-03-06 10:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål