/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Overflytning.
Fra : bogge
Vist : 452 gange
50 point
Dato : 13-02-06 09:18

Er der nogen der ved, om man kan flytte indholdet (musik, spil osv.) fra en computer til en anden ?
Jeg har nemlig tænkt mig at købe mig en ny.

På forhånd tak.

Bogge.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-02-06 09:24

Det hurtigste er, at montere din gamle hardddisk som slave i den nye, og trææke filerne over på den nye harddisk.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 09:24

Det kan du sagtens, der er flere metoder.
Du kan oprette et netværk og overføre filerne direkte fra PC til PC (træk og slip).
Se: Vejledning i oprettelse af hjemmenetværk eller et mindre kontornetværk i Windows help (Win XP)
En anden mulighed er at overføre dine filer til en ekstern enhed f.eks en ekstern USB Hard Disk eller brænde filerne over på CD eller DVD.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 09:26

peet49... nå ja selvfølgelig... men når man kommer med et sådan spørgsmål som dette, så tror jeg rent faktisk, at det vil ende i Gøg & Gokke for Bogge... med mindre andre (en ven) hjælper.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 13-02-06 09:57

Og så er der lige det med at de fleste spil ikke vil fungere, hvis du bare flytter installationsmapperne, da der jo også ligger noget i registreringsdatabasen. Men man kan som regel finde mapperne med savegames og så kopierere dem og derefter indsætte dem i det nyinstallerede spil.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 10:33

Simmaster... man flytter da ikke programmer, dem geninstallere man men "saved games" aner ikke om det fungere, da jeg ikke går så meget op i spil.
Jeg snakker udelukkende "data"

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 13-02-06 10:45

Det er jo lige det jeg siger... hehe

Men en del af spørgsmålet lød jo netop på om han kunne flytte sine spil.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 10:58

med mindre man køber sin nye computer on-line (på nettet) eller i store varehuse/kæder, ja så kan Bogge helt sikkert få sin lokale "computer-smed" til at overføre data. Det er jo den form for service de "små" kan gi' til forskel fra de store... OK prisen på en ny computer ligger måske et par 100 over "de store", men man har også den fordel, at supporten + en "god snak" ligger lige nede på gadehjørnet.
Bare en tanke

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-02-06 18:05

Gennerelt kan programmer ikke overføres, men skal afinstalleres og geninstalleres, dette gælder også spil. Diverse brugerfiler (dokumenter, musik osv) kan brændes på en CD/DVD og overflyttes (benyt chancen til at få lavet backupo af dine brugerdata).
Gemte spil kan som regel gemmes (hvis man kan finde folderen hvor de ligger). Find folderen, gem saved games på en CD/DVD/USB-nøgle. Geninstaller spillene kopier filerne over i den nye mappe med saved games. Eller begynd forfra på spillene.
En anden metode til at flytte styresystem og det hele kunne være at flytte din HD fra den gamle PC, over i den nye maskine og installere det som bootdrev. Du kan sansynligvis så ikke starte maskinen, da hardwaren ikke er den samme, derfor starter du maskinen op første gang med din Windows CD i drevet og sørger for at den booter fra denne. Derefter kører du en Windows repair, så kan du være heldig at det fungerer, men det kan også sagtens gå i UDU'. Hvis det går godt skal drivere til diverse hardware så geninstalleres.