/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Bachelor ernæring sundhed løn
Fra : Nanabanana
Vist : 5023 gange
100 point
Dato : 11-02-06 18:48

Hej, jeg er stadig i gang med min opgave om uddannelsen til professionsbachelor i ernæring og sundhed.
Er der nogen, der ved, hvor meget man tjener, når man senere får et job? Sådan cirka?
Hvis man f.eks. er privatpraktiserende med egen klinik og sådan?
Eller arbejder på et hospital for at sammensætte kost til syge?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-02-06 20:32

På amternes hjemmesider kan du se ledige stillinger og tilhørende
lønrammer. Det er hvad jeg kan komme i tanker om lige nu.

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 12-02-06 12:45

Prøv at ringe til fagforeningen Forening for formidlere af viden om husholdning, ernæring og sundhed. De burde kunne svare på dit spørgsmål. Deres hjemmeside er: http://www.formidlerne.org/

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 12-02-06 14:51
Kommentar
Fra : lowope

Dato : 12-02-06 16:08

Jeg fandt også frem til samme lønberegning som balcanard, men det er vist ikke hvem som helst, som kan benytte den. Man skal jo kende løntrin, tillæg m.v., som om man var rigtig ansat. Jeg kunne i hvert fald ikke hitte ud af at bruge den.

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 50 point
Dato : 12-02-06 16:51

Som offentig ansat, starter man typisk på nederste løntrin indenfor det falt man bliver ansat.
Så kan man med erfaring, arbejdsopgaver forhandle sig til yderligere trin - enten som funktionstrin eller kvalifikationstrin.
Så dit løntrin som offentlig ansat kan man ikke lige sige bliver et bestemt, det er hvad du har af erfaring og viden. Hvilke arbejdsopgaver du får mm.

Men man kan jo forhandle hvert år.

Som offentlig ansat får man som regel lidt mindre i løn, men får så lidt bedre pension - generelt sagt.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 12-02-06 16:52

Lige en ting mere.

Du kan snakke med den fagforening, du vil komme til at høre under. De har lønstatistikkerne. Muligvis er de på deres hjemmeside.

Godkendelse af svar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-02-06 12:39

Tak for svaret jeb3.
Det er sandt, jeg har ikke fundet noget præcist

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 16-02-06 13:40

Det er jo også en mulighed at blive ansat i et privat firma, som færdiguddannet i ernæring og sundhed...
Er lidt nysgerrig om du ringede til fagforeningen, som jeg henviste til? Hvis du finder et mere præcist svar, så er jeg i hvert fald meget interesseret i at høre det.