/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel Kadett E/Daewoo Nexia
Fra : Tri
Vist : 1275 gange
125 point
Dato : 11-02-06 15:17

Hej Rødder!

Kan i hjælpe mig med en lille ting?

Hvad er den egentlige forskel på en Opel Kadett E & en Daewoo Nexia?

Tri

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 11-02-06 15:23

The Kadett E was introduced in Brazil as the Chevrolet Kadett, but the three-door station wagon was called the Chevrolet Ipanema.

It formed the basis of the Daewoo Le Mans (later known as the Daewoo Cielo, Racer and Nexia) in South Korea, which was sold in the United States as the Pontiac LeMans, and in Canada (initially) as the Passport Optima. The Nexia is still being produced at UzDaewoo plant in Asaka, Uzbekistan. The Cielo is still being produced at a semi-independent (from GM) plant in Craiova, Romania (the license will however expire in fall 2005).

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 11-02-06 15:26

Der er også en artikel her:

http://bilzonen.dk/bilnyt/artikelvisning:biltest=1:aid=3320

der kan sprede lidt lys over land.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 11-02-06 16:00

Fin artikel!

Jeg vil gerne høre mere op forskellen på en Nexia & en kadett. Det jeg har fået indtil vidre et lidt data på Daewoo nexia, men en artikel giver mig ikke meget sammenligning.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-02-06 20:11

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=13173&tid=8

Her kan du læse om Nexias historie ... Den blev bygget på Kadetts platform altså på licens ..så der er nok ikke de helt store forskelle på de to biler...

Mvh sverola

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 21:15

En Nexia er ingen Kadett.
Daewoo i Korea har bygget biler hvor de har anvendt Opel motorer og gearkasser og lidt af det løse.
Den eneste regulære sammenligning er motor og undervogn hvor karosseri og interiør er Daewoo's eget produkt.
De Biler der sælges idag hedder Chevrolet, men de laves stadig på Daewoo fabrikkerne i Korea, der dog i dag er helt overtaget af General Motors.

Bilerne er altså langt fra ens og en sammenligning vil være vanskelig.
Hvad er det du gerne vil bruge det til.

Jeg er for øvrigt selv den glade ejer af en Daewoo Lacetti med Opel Astra 1,6 16 ventilet.
Den lader sig heller ikke sammneligne med Opelen da den er designet af en italiener og tunneltestet i England.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 11-02-06 23:45

Kan jeg i det hele taget bruge nogle karosseridele fra Kadett'en til en Nexia?

Eller er det helt umuligt at bruge kofangere, spoiler etc.?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 125 point
Dato : 12-02-06 00:05

Prøv selv at se hvor stor forskel der er selv om facon og størrelse er den samme.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=22438
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=31207
Der er mange forskelle, men om du kan bruge styling ting kan da godt ske.

Godkendelse af svar
Fra : Tri

Dato : 12-02-06 00:16

Hej BjarneD!

Der er godt nok lidt forskel på bilerne, så om jeg kan bruge løsdele fra en Kadett er måske muligt (glasfiber er jo altid en god ting at have i huset)

Tak for dit svar!

Tri

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 00:21

Det er i hvert fald et problem i forbindelse med lygter og frontgrill.
Nexia'en er jo faktisk meget mere smart i detaljerne.

Kommentar
Fra : nimbus39

Dato : 08-01-11 12:08

Hej Jeg har en Kadett E årg. 1991 men mangler en bagbro.
Kan en bagbro fra en Daewoo kadett e mugligvis bruges, hvis den laves om ved støddæmperophæng?

Findes der tegninger med mål på en bagbro Daewoo kadett e, så jeg kan sammenligne disse mål med min egen bagbro?