/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Centrering af phpside
Fra : joni321
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 11-02-06 01:46

Hej, jeg har en hjemmeside på www.hvorforleverjeg.dk og der har jeg et forum der består af en php fil www.hvorforleverjeg.dk/forum/index.php

Problemet er at jeg skal have forumet til at centres ligesom resten af side layouet. Hvordan kan jeg gøre det? Er det noget med CSS, for det er jeg helt fremmet for. Kan jeg indsætte index.php i min standard html evt.?

Tak for hjælpen!
Jonas

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-02-06 13:31

det ser da centreret ud, mener du at du vil have det 'låst' i en ramme lige som din forside ?

Kommentar
Fra : joni321

Dato : 11-02-06 13:48

hehe, nu får du et forkert billede af forumet, da jeg sidder og eksperimentere med index_body.tpl og prøver at centere forumet ved at sætte den ind i en tabel ligesom resten af siden.

Men ja, målet er at forumet skal være indkapslet i en tabel eller i det mindste centreret så den følger layouet fra resten af siden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-02-06 14:18

ja-ja da

hvad med at putte hele forumet i en frame eller en iframe ?

der syntes at være mulighed for at bestemme bredden i css delen i forumdelen
men jeg kan ikke lige nu overskue det. men vil kikke på det i aften/nat.

men måske du når at løse det selv.

Kommentar
Fra : joni321

Dato : 11-02-06 17:03

Jeg har tidligere foretrukt frames, men efter at søgemaskinerne ikke kan lide dem, er jeg begyndt at undgå frames. Jeg kender ikke en iframe? Jeg har nu siddet og bikset med nogle .tpl filer og er nået frem til en acceptabel løsning. Lidt alternativ, men helt værst ser det ikke ud. Problemet er jeg lige har stiftet bekendtskab med php og ccs for et par dage siden. Det er lidt svært at blande html og dynamisk php.

Du får pointen, da du er den eneste der har taget dig tid til mig

Hvis du evt. har nogle gode forslag til en anden måde jeg kunne sætte forumet ind på er jeg åben.
Som det er nu, er det eneste problem at forumet bliver ekspanderet når man klikker på et emne...

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-06 03:21

frame og iframe er næsten ens.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/objects/IFRAME.asp
og
http://www.w3.org/TR/REC-html40/present/frames.html#edef-IFRAME

det jeg tænkte på var noget som dette
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<center>
<iframe height="100%" width="80%" src="http://www.hvorforleverjeg.dk/forum/">
</center>
</body>
</html>

men helt godt er det ikke ,brugt her.

din forum/index.php gik da godt, kunne du ikke lave det samme ved forum/viewforum.php .osv.

Er der ikke en fil i phpBB der hedder noget med 'config' der må være et centralt sted at indstille
layoutet !

Kommentar
Fra : joni321

Dato : 13-02-06 10:39

Ok, iframes ser da ret ok ud! Men er stadigvæk bange for at søgemaskinerne ikke kan finde ud af dem.

Jeg fik centreret det ved at lege med index_body.tpl, før havde jeg kun fikset overall_header.tpl og overall_footer.tpl
Der er en fil der hedder config.php, men den er til at indstille databasen og ikke til layout.

Jeg vil prøve at tage mig sammen til at rette viewforum også, det kan jeg åbentbart gøre i viewforum_body.tpl hehe der tegner sig et billede ! De .tpl filer er ret gode at rode med.

Jeg siger tak for hjælpen og din tid!

Godkendelse af svar
Fra : joni321

Dato : 13-02-06 10:40

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : joni321

Dato : 13-02-06 10:46

hov nu fik du kun 50 point Det må være noget nyt de har lavet, fordi jeg satte det som rimlig besvarelse? Beklager...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-02-06 11:05

Jamen det er da bare ok

ha-ha.

Held og lykke med din side.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-02-06 22:53

Hej joni321
opdagede lige denne side.
et forum om phpbb

http://www.phpbb2.dk/forum/

men det kender du vel allerede.

Hygge