/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
nyt tag
Fra : musepige
Vist : 7028 gange
85 point
Dato : 10-02-06 22:33

hvad koster det ca. at få lagt et nyt rødt tegltag. Spærrene er ok. Kan det passe at m2 prisen er ca 1000 kr alt inkl. Taget er ca 80-90 m2. Håber i kan hjælpe.. Tak

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 10-02-06 23:26

Det kommer lidt an på, om du kan bruge undertaget ligesom der er stor forskel på, hvilket tag, du vælger. Men du kan f.eks. gå ind på http://www.jydsktagteknik.dk og indtaste dine nuværende data og få en ca. pris...

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 10-02-06 23:29

Bemærk at standardprisen der indeholder demontering af gl. tag, nyt undertag samt valgte tegl. Det gør det naturligvis lidt dyrere, så det kommer jo også lidt an på, om du evt. selv kan lave lidt....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-02-06 08:12

Det passer meget godt.
Du må regne med at det kan koste mere.
150.000 må du tage med i overvejelserne.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-02-06 08:58

Nu oplyser du ikke dette men jeg går ud fra at at du skal have alt nyt (bortset fra spær)...Dvs lægter ..evt opretning-skorstens inddækning-tagrender osv osv ....så at din pris bliver ca 90000-100000 kr er nok ikke helt hen i skoven....
Men en god ide er jo selvfølgelig altid at få et tilbud fra flere forskellige tømrere og sammenligne..

Mvh sverola

Accepteret svar
Fra : mariafrederiksen

Modtaget 85 point
Dato : 11-02-06 17:37

Det vil ligge omkring 100.000. Vi har fået en pris på 130.000+moms for 150 kvm hus. Tagmaterialet svinger ikke særligt meget, da det er timelønnen, der virkelig koster.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-02-06 18:16

Ja man plejer jo at sige at 2/3 af prisen er timelønnen ca.
Du skal arbejde 5 timer for at have en håndværker en time hjemme.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-02-06 20:43

arbejde 5 timer for en håndværkerløn.
min timeløn er højere end det.
en dårlig sammenligning da vi tjener meget forskelligt

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 11-02-06 21:10

Tjener du 200 kr i i timen, trækker skattefar de 125 kr. Du har 75 kr til hver håndværkertime. Den koster typisk (listepris ex accorder) 350 kr + moms = 437 kr. Det giver næsten 6 arbejdstimer til en håndværkertime.
Tjener du 300 kr i timen har du 114 kr til håndværkerne (3,8 time), og det er endda den officielle timepris. Den faktiske ligger NOGET højere.

Så 5 timer er lavt sat for de fleste mennesker.

Godkendelse af svar
Fra : musepige

Dato : 23-02-06 20:32

Tak for svaret mariafrederiksen.