/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Vedr. brugerkonti
Fra : Fattig
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 09-02-06 18:47

Hvordan kan det ske at kontier instalerer sig selv?

Når jeg går i brugerkonti kan jeg se at der er to kontier der har instaleret sig selv.

Den ene hedder ASP.Net machine A...
Den anden hedder Guest konto, denne konto står som aktiveret.
Hvad betyder det, og hvad kan der gøres for at det ikke gentager sig?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-06 18:57

Hvis du logger på uden brugernavn og password, så skal der logges ud og ind igen for at disse konti kan bruges.
Men har du delt nogle mapper ud så kan disse konti komme ind og "hente" hvis mappen ellers har tilladt denne brugerkonto.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 09-02-06 19:19

Hej
Gæstekonto er en der bare kommer af sig selv og kan så vidt jeg ved ikke slettes .

jtj41

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-06 19:26

Den Asp net machine har sandelig ikke installeret sig selv.
Den får du med ved opdatering på Windows Update hvis du ikke selv fravælger den.
Den har ikke betydning for almindelige brugere og hvis du skal have den væk skal du fjerne opdateringen, men lad være for den gør ingen skade.

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 100 point
Dato : 09-02-06 23:52

Gæstekontoen er en dum ting at have aktiveret. Oplagt indgang for hackere. Omdøb , eller deakiver den. Og med passord.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 10-02-06 11:37

Der er da ikke noget der kommer af sig selv, der må være et eller andet der accepterer at ens brugerkonti bliver udvidet.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 01-03-06 18:06

Tak for svaret tukols.