/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
dem der tester biler
Fra : hubi
Vist : 643 gange
20 point
Dato : 09-02-06 09:12

hey jeg tænkte på, hvilken uddannelse skal man have hvis man skal være ansat hos et bilfirma som prøve tester deres nye biler??

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 09-02-06 10:51

Kræver det en speciel uddannelse?

Det vil være en fordel, hvis du kan beherske en bil, når du presser bilen til det yderste, dvs. avanceret køreteknik skal ikke være et ukendt begreb.

Det vil også være en fordel med teknisk indsigt, så du ved hvorfor bilen reagerer som den gør i en given situation.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 11:41

Enig med postkort... jeg tror ikke det er en uddannelse, men noget man bliver tilbudt.
Altså skal du tilegne dig de færdigheder, som postkort redegør for, og det kan du evt. via:
Uddanne dig inden for autobranchen, her i Danmark er det nok kun som mekaniker, men ellers konstruktør eller anden teknisk udd.
Ditto skal du nok være en kendt racerkører, for at komme i betragtning.
Kig evt. på denne søgning "Uddannet testkører" http://www.google.dk/search?hl=da&q=Uddannet+testk%C3%B8rer&meta= her er alle de nævnte kendte personer.
Prøv evt. at skrive til Tom Kristensen via http://www.tomkristensen.com/ menuen ude til venstre kontakt og vælg Tom Kristensen.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 09-02-06 12:24

CLAN:

Man behøver ikke være en kendt racerkører for at komme i betragtning. Bilfabrikker har mange testkørere.

Jeg spekulerer på, om Hubi mener testkører ved et bilblad. Så vil en journalistuddannelse være en god ting, og så en masse held samt kende nogle, der kender nogle. Det er eftertragtet at teste Lomborghini, Porsche og Ferrari.

Testkører for en bilfabrik er ikke nødvendigvis et drømmejob. Jeg ville nødig sidde 8 timer i en Fiat Panda for at teste

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-06 12:31

postkort dog
Citat
Testkører for en bilfabrik er ikke nødvendigvis et drømmejob. Jeg ville nødig sidde 8 timer i en Fiat Panda for at teste

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 11-02-06 19:12

hey igen.. tak for svarene. det var en ven der spurget så det må han jo om om han vi sidde bag et rat 8 timer..