/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Ånder.
Fra : Ove
Vist : 901 gange
70 point
Dato : 03-08-01 12:03

Jeg vil gerne vide hvorfor man opfatter ånder med tøj på? har det noget at gøre med det tøj de havde på da de døde, som jo oftest er noget papirtøj, eller er det dt tøj de mest har gået i? og hvorfor opfatter man dem som gamle eller unge? Jeg lagde mærke til i tvudsendelsen "Åndernes magt" forleden, at en af ånderne var 82 år. Jeg mener ikke at det kan have sin rigtighed hverken med alder eller påklædning. Er der en venlig sjæl der vil kommentere dette?
Ove Kristiansen

Kommentar
Fra : Ove

Dato : 03-08-01 12:07

Jeg vil gerne vide hvorfor ånder opfattes med tøj på, da det jo ikke sidder fast på kroppen.

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 80 point
Dato : 03-08-01 12:45

Sådan som jeg har forstået det er ånden "til tider" påført en ulykke, og ofte er ånden ikke klar over den egen manglende eksistens og derfor er frisure og tøj præcis magen til som den dag ånden gik ind i den åndelige verden. Ånden er jo ikke som os direkte fysisk af udseende, men snare et luftigt billede (for dem der kan se ånder). Om alder og påklædning kan have sin rigtighed er svært at vurdere. Dem der kan se ånder er ikke i tvivl, og dem der ikke kan (fx mig selv) vil altid være i tvivl. Men siden ånden er en ånd og ikke en fysisk person ældes ånden ikke længere..tøjer bliver ikke slidt...de er som et 3 dimentionelt billede der dog kan udføre handlinger.

Kommentar
Fra : Ove

Dato : 03-08-01 13:20

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at en "seende" person ville kommentere ovenstående, selv om gibsons forklaring er meget god. Jeg mener bare at hvis en person har mistet hovedet ved en ulykke, ser man ham vel ikke med hovedet under armen, når han bliver ånd. Og hvor længe er man i åndeverdenen?
Ove.

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 03-08-01 13:28

Mht til hvordan man ser ud, så er der en teori om at man ser sådan ud som man gjorde før ulykken da man ikke er opmærksom på ulykken..de fleste ånder ved ikke de er døde med mindre de fx har gjort selvmord. Man skal slet ikke tænke på ånder som noget fysisk - de er noget helt andet. Nærmest et fanta morgana hvor i ånden vises. Deu kan ikke røre fysisk ved ånden og åndens fysiske legeme uden hoved er begravet...I princippet skulle man forblive i åndeverdenen indtil man af fx en spiritist hjælper en væk derfor..ved simpelthen at opløse fanta morganaet. Indtil da er ånden uvidende om sin eksistens i åndeverdenen. Nogle mere udviklede ånder som fx er i kontakt med spiritister er forblevet i åndeverdenen. De er ikke gået over til nogle kalder Gud/himmelen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-08-01 20:01

Ove wrote:
> Jeg vil gerne vide hvorfor man opfatter ånder med tøj på?

Af samme årsag som du opfatter ænder med tøj på i Anders And bladet.
Forældre ville ikke købe et andersand blad til deres børn, hvis der kun
var nøgle ænder i det.

Jeg har selv altid undret mig over at hulken (du ved ham det
grønne monster) har elastik underbukser på, mens alt det
andet tøj bliver revet i småstykker når han transmofriferes til
hulk form. Åbenbart kan historier om en grøn nudist superhelt
ikke sælge, så derfor må han i sagens naatur have elastik
underbukser på, selvom det virker lidt komisk.

Desuden ville tanken om pensionerede nudist ånder nok
kan få selv den stærkeste skeptiker til at gyse. ;*)

> Jeg lagde mærke til i tvudsendelsen "Åndernes magt" forleden,
> at en af ånderne var 82 år.
;*) Hvor fik de det fra. Bankede han 82 gange på døren eller et
eller andet?

> Jeg mener ikke at det kan have sin rigtighed hverken med alder
> eller påklædning. Er der en venlig sjæl der vil kommentere dette?

Vi ser hvad vi forventer at se, selv når vi ser noget, der ikke er der.

--
Carsten Svaneborg
http://www-theory.mpip-mainz.mpg.de

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-08-01 23:28

Carsten Svaneborg <nowhere@onthe.net> skrev:

> Jeg har selv altid undret mig over at hulken (du ved ham det
> grønne monster) har elastik underbukser på, mens alt det
> andet tøj bliver revet i småstykker når han transmofriferes til
> hulk form. Åbenbart kan historier om en grøn nudist superhelt
> ikke sælge, så derfor må han i sagens naatur have elastik
> underbukser på, selvom det virker lidt komisk.

Når Gøl-pølsevikingen kan gå med shorts, kan Hulken vel
også gå med elastikunderhylere...

ON/*** Fjern sneglen fra min svaradresse ***

Kommentar
Fra : Christine

Dato : 14-01-02 13:18

Jeg vil gerne vide hvad en spirituel-guide?

Kommentar
Fra : Christine

Dato : 14-01-02 13:18

Jeg vil gerne vide hvad en spirituel-guide?

Kommentar
Fra : Christine

Dato : 14-01-02 13:18

Jeg vil gerne vide hvad en spirituel-guide?

Kommentar
Fra : Christine

Dato : 14-01-02 13:21

Kender du noget til religionen Wicca og kan du fortælle noget om den?

Kommentar
Fra : sus85

Dato : 03-05-02 11:33

Når man kommer ind i åndeverdenen har man ingen skader. man er fulkommen rask og har det skønt!
Man føler ingen had! Man er bare en energi af varme lys og kærlighed.
Hvis i vil vide mere vil jeg foreslå at i prøver at gå til workshops med mediet Graham Bishop!
Han er IKKE en fupmager!!!
Hans hjemmeside hedder www.spirit-of-life.com

MVH Susanne Andersen

Kommentar
Fra : dejavu

Dato : 28-10-02 09:30

Hvorfor bliver nogen til ånder?

Kommentar
Fra : sus85

Dato : 28-10-02 15:19

Til Dejavu

Det er ikke noget vi bliver til. Det er noget vi ER!
Vi er alle sammen energier fanget i menneskekroppe.
Og når vi dør bliver vi frie af den krop vi lever i og så er vi ikke andet end en energi af kærlighed og varme.
Vi er alle sammen forenet. Vi er alle bundet til hinanden.
Det er ikke kun nogen der blir til ånder. Vi ER ALLE SAMMEN ånder!
Hvis du vil have svar på hvorfor så vil jeg råde dig til at skrive til Graham Bishop som er en af mine venner. Han er et medie fra Åndernes Magt og vil snart medvirke i programmet igen.
Hans E-mail adresse er graham@spirit-of-life.com
Og hans hjemmeside hedder www.spirit-of-life.com
Håber du bestemmer dig for at kontakte ham. Prøv også at gå til workshop med ham. Så vil du få svar på mange ting!

MVH Sus85