/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hvor kan man finde hundehvalpe
Fra : tinkywinky
Vist : 17870 gange
50 point
Dato : 08-02-06 21:45

Hejsa allesammen på kandu?....
Jeg vil gerne finde mig en sød lille hundehvalp, men er stadig ikke faldet over den helt rigtige, selvom jeg har ledt en hel del, så derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvor man kan finde hundehvalpe til salg, altså UDOVER på
www.dba.dk
www.dyrenettet.dk
www.papkassen.dk
for der har jeg allerede kigget ;0)

Med Venlig Hilsen TW

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-02-06 21:49

prøv http:\\www.guloggratis.dk

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 08-02-06 21:51

det kommer da meget an på hvilken hund du vil have
men uanset hvilken race , er det et dårligt tidspunkt , for det første er der ikke ret mange hvalpe lige nu , og for det andet vil det være meget nemmere opdragelsesmæssigt at vente 2-3 måneder inu med at anskaffe den

Kommentar
Fra : tinkywinky

Dato : 08-02-06 21:53

til bredker...
Ja det har du nok ret i. takker,,

Kommentar
Fra : tinkywinky

Dato : 08-02-06 21:54

ok det prøver jeg. tak Melander

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 08-02-06 21:59

hvis du ikke ved helt hvilken hund , må du lige overveje
hvad skal den bruges til
hvor stor skal den være
hvor meget plads og tid kan du bruge på den ( det er jo mange år og et levende dyr )

derudfra er det ikke så svært at finde en
som familiehund er det tit bedst med en krydsning men er det udstilling eller andet spesifik arbejde skal den nok være raceren

Kommentar
Fra : sangfugl

Dato : 08-02-06 21:59

Hej TW

Hvis du prøver på denne adresse:

www.dansk-kennel-klub.dk

Kan du linke dig frem til forskellige vejlednnger som kommende hvalpe ejer.

Man kan sige meget for og imod det at være racehundeejr; men det er min erfaring at køber du hvalp gennem Dansk Kennel Klub, vil du på mange måder være bedre sikret/få en hund der passer til dine behov end hvis du søger på det "grå" marked.

Håber det lykkes !!
God fornøjelse !!
/-Mogens

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 08-02-06 22:21

Hvad med at besøge et par af vores internater, de har ofte unghunde der savner nye hjem, det er ikke helt gratis, men til gengæld får du en sund hund, der er mærket og vaccineret

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-02-06 22:25

Hej.

Du kan prøve at kigge med på denne side eller oprette dig som bruger, det er et 'hundegalleri' hvor al snak drejer sig om hunde og alt hvad dertil hører. Blandt brugerne er osse nogle kennelejere.
Mange har fået gode råd og vejledning derinde, jeg er der selv men ikke oprettet som bruger - jeg læser bare med og bli'r klog :)

God fornøjelse med dit nye lille familiemedlem

Link til Hundegalleri (HG):

http://hunde.dyregalleri.dk/html/for_forside.asp

Der er osse kattegalleri og andet derinde.

Venlig hilsen Dorthe.

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 50 point
Dato : 08-02-06 22:37

Ja alt efter hvad du søge,r som ingen her ved noget om, så vil jeg bare lige sige, at jeg ligger inde med en han i black and tan og en tæve i samme farve, dog er de ikke kun 8 uger mere du, kan se mere på http://bevidata.dk
der finder du de oplysninger jeg lige pt. kan give og som ikke egner sig til dette forum.
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-02-06 22:50

Hej, TW, husk at tænke på, at hundehvalpe ikke bliver ved med at være små og søde ret lang tid. I løbet af få måneder er de blevet unge lømler og derefter bliver de voksne. Så du skal kikke efter en voksen hund, der måske skal have hvalpe, eller som lige HAR fået hvalpe.
Køb ALDRIG en lille sød hundehvalp uden at se moderen (og helst osse faderen) først.
Linket til DKK er rigtig godt. http://www.dansk-kennel-klub.dk/1
Men en racehund koster nemt fra 6-10.000 kr. -eller mere.
En blandingshund kan du måske være heldig at finde til omkring 2000. Men de kan være svære at finde. -særlig de små. Fordi små hunde som regel ikke får mere end 1-3 hvalpe af gangen.
Men gratis er en hvalp ikke.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 09-02-06 00:03

Find ud af hvad du gerne vil have, hvad du har tid og overskud til før du går ud og kigger, så du ikke kommer hjem med, en du tog af medlidenhed. En hund er en følge svend i mange år forhåbentlig.
Held og lykke med jagten.
M.v.h.
Kim

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 09-02-06 00:12

Hej tinkywinky.
Jeg håber, du har sat dig ind i, hvad det kræver af dig at have hund?? Hvis ikke, er det en rigtig god idé at låne en masse bøger på biblioteket om emnet, før du anskaffer dig en hund.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 09-02-06 11:17

Hejsa.
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men prøv dog at besøge en udstilling først så du kan snakke lidt med dem der evt. har den slags hund som du evt. kan tænke dig. Der er udstilling i Odense den 18 og 19 Februar. og hvis du går ind på DKK sider og kigger under udstilling kan du også se hvilken hunde der er der lørdag og ligeså søndag.
Hilsen og god fornøjelse Nanahund.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 12:28

Slap af... Tinkywinky er en lidt grumset bruger, der ikke har været særlig aktiv siden sin tripplestart i 2004.
Det er ikke sikkert, at vedkommende dukker op igen.. Og hvis, -så er det nok kun for at aflevere pointsene til "enelleranden".

Jeg TROR ikke, at det handler om "små søde hundehvalpe...."

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 13:38

ups, -glemte link... http://www.kandu.dk/Spg39559.aspx (Jeg elsker bare den smiley)

Godkendelse af svar
Fra : tinkywinky

Dato : 12-02-06 22:03

Tak for svaret bevi54.

Kommentar
Fra : tinkywinky

Dato : 12-02-06 22:05

takker alle for jeres gode svar.... hilsen mig

Kommentar
Fra : scobar

Dato : 02-11-07 17:00

Du kan også finde hvalpe til salg på www.hundevild.dk
T.

Kommentar
Fra : elma46

Dato : 08-02-08 11:58

du kan også finde hvalpe på www.Gipote der har jeg selv hvalpe til salg de kan også ses på
www.123 hjemmeside.dk/fie-dansk-svensk

Kommentar
Fra : Hundeven2

Dato : 15-02-14 10:41

Det er godt nok en gammel tråd, men hvis det stadig er relevant at finde en hundehvalpe til salg, ville jeg også tjekke http://dogsuniverse.dk/markedsplads/hunde-til-salg/ hvor der pt. er over 100 annoncer med hunde til salg og køberne skal ikke frikøbe kontaktoplysninger som på mange andre websites.