/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
løbende opdateringer/kopiering
Fra : jeanette18
Vist : 625 gange
100 point
Dato : 08-02-06 19:56

Håber spørgsmålet går an i denne her kategori da jeg ikke lige umiddelbart kunne finde en passende.
Findes der et program som løbende kan tage automatisk backup af dataer?
Alternativet som jeg benytter i dag er først at kopiere over på en dvd-brænder eller kopiere over på en separat harddisk.
Det er denne mellem-operation jeg ønsker at undgå, men i stedet for ønsker jeg en harddisk som løbende automatisk modtager "kopier" af bestemte dataer, hvorefter jeg blot kan trække et evt. kabel/usb stik ud af pc`eren og lægge harddisken med kopien over i et brandsikker skab.
Hurtig og nem!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-06 20:13

Har du prøvet den originale? Jeg mener at den svarer til den i Windows 2000 og den kan tage backup af ændrede filer.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;302894

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-02-06 20:51

Heysa bjarneD:)
Jamen desværre imødekommer muligheden her ikke mine ønsker, idet jeg søger en løsning som AUTOMATISK opdaterer/tager kopier af mine dataer og placerer disse på en separat diskenhed som så kan fjernes med et snuptag fra min hovedcomputer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-06 21:48

Programmet Drive Image eller Ghost kan det du vil.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-06 21:48

OK

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-02-06 21:51

Heysa emesen. Jeg har northern ghost som jeg jævnlig bruger, dog kun til kopiering af hele systemet. Hvordan får jeg den til automatisk at tage løbende backups pr. automatik og kan den i forbindelse med den automatiske backup indstilles til at lægge dataterne over på en ekstern backup disk?

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 08-02-06 22:30

Standard windowskomponenten (w xp) sikkerhedskopiering kan alt det du ønsker, og den kan scheduleres (ved hjælp af standardkomponenten Planlagte Opgaver) til at blive udført når du ønsker det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-06 22:33

..dog ikke løbende backup

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-02-06 22:40

Jeg ser desværre ingen nogen løsningsmuligheder i jeres svar.
Kravene i mit spørgsmål gik bl.a. på:
1) LØBENDE opdateringer/kopiering pr. automatik
2) kopieringen skal overføres til en SEPARAT diskenhed som IKKE sidder i hovedcomputeren.

Tak for jeres indsats trods alt.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-02-06 00:41

denne måske

http://www.cyberlink.com/multi/products/main_29_ENU.html

Citat
Automates the archiving of data so you don't have to remember to archive. You can change the scheduled backup any time, including override schedule to back up immediately. Backups can be scheduled to occur every day, week, month, or once only. You can also postpone backup indefinitely, add or remove scheduled jobs.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 09-02-06 16:10

...............Ikke sidder i hovedcomp..........................jeg har en skuffeholder til harddiskskuffer.
Det fungerer som en alm. indbygget HD, men jeg kan tage den ud når jeg slukker comp.
Skuffen fylder ikke mere end en USB HD-holder.
Jeg bruger den som lager og kopiholder af hele styresystemer m/programmer.
Drive Image kan lave daglig backup
Du kan da også "dobbeltgemme" på to HD men det sikrer kun HD-nedbrud (kan også gøres i skuffe)

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 09-11-06 23:00

Resultatet er flere forskellige muligheder blev en investering i en seagate 300 GB ekstern harddisk samt acronis true image hvor der kun skal klikkes på èt symbol (efter shedule opsætning) hvorefter det kører.

Efterfølgende ser det dog ud til at northern ghost 10.0 arbejder med løbende gendannelsespunkter (pr. automatik) - så den mulighed undersøges p.t.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 09-11-06 23:02

Tak for svaret emesen.