/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
formater harddisken.
Fra : mudshade
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 08-02-06 16:19

hej kandu.dk..
Har lige fået en af mine venners computer hjem, da jeg skal formatere og installer XP på den. Det plejer jo at være lige til, men har har selv prøvet at installere win 98 på. Inden han var færdig med at installere win 98 stoppede han så der ligger ikke noget på den,..
Når jeg sætter tænder den (med eller uden xp cd i) skriver den bare "searching for boot record from flobby.." Men intet sker..
Kan ikke komme ind i dens bios, nogen der ved hvordan.?

Mvh mads

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 08-02-06 16:21

Du skal have first boot i bios til cdrom istaedet for flobby, og så boote på xpèn

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 08-02-06 16:27

ja det ved jeg.. men kan ike finde der hvor jeg kan vælge hvor jeg skal boote fra.. Er kommet ind i bios

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-06 16:30

Advanced CMOS Setup eller lign.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-06 16:42

Når du er i bios hvad står der så eks. øverst

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 08-02-06 16:42

ja det ved jeg.. men kan ike finde der hvor jeg kan vælge hvor jeg skal boote fra.. Er kommet ind i bios

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 08-02-06 16:48

ups..
jeg har nu sat:
1. boot - CDROM
2. boot diabled
3. boot diabled

Men den skriver bare :
Boot failure
Reboot and select proper boot devise or insert boot media in selectet boot devise. men jeg har altså cd'en i..??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-06 16:50

Du skal huske ESC og F10, ellers husker bios ikke dine indstillinger.

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 08-02-06 16:52

husker jeg skam osse

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-06 16:55

Du er sikker på din xp kan boote?

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 08-02-06 16:56

jep.. brugte den igår..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-06 16:56

1. boot - CDROM .......... ok til at starte med cd-rom
2. boot diabled .......... bør være A: diskettedrev (så du altid kan "snakke" med comp)
3. boot diabled ......... bør være harddisk - ellers vil den ikke starte efter indstallation

Din cd er nok ikke bootable

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-06 16:56

Det kunne også tænkes, at cdrommen ikke kan boote.

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 08-02-06 16:59

det virker lidt somom at den ikke ved at der er et cdrom drev.??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-06 17:01

har du en anden boot-cd til lige at prøve om den kan boote

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-06 17:02

Har du et andet drev, at prøve med?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-06 17:02

Og holde du øje med skærmen og evt trykker en tast

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 08-02-06 17:04

har prøvet med 3 forskellige drev.. Skal jeg prøve mit dvd drev fra min egen pc.?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-06 17:06

Det ville jeg gøre.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-06 17:13

Hvad med din master / slave instilling bag på HD og CD-læseren.
Nogle cd-drev kan ikke lide at være master.
Prøv at lade cd-drevet være slave på sammekabel som HD (IDE primary)

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 08-02-06 17:30

hmm har opgivet nu.. Prøvede osse medmit eget drev, men det ville den heller ikke.. Men tak for hjælpen.. Hvem af jer synes i skal have disse point?

Godkendelse af svar
Fra : mudshade

Dato : 08-02-06 18:14

Tak for svaret peet49. vælger dig da du kom først til mølle

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-06 18:19

Du har en mulighed mere, der findes bootdisketter til download