/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Rengøring af skifer plade?
Fra : SjalaJonez
Vist : 12689 gange
50 point
Dato : 08-02-06 14:09

Jeg har fået mig et rigtig lækkert sort skifer bord, men dog skal det rengøres lidt og det snavs som sidder på sidder RIGITG godt fast..!
Så ville høre om hvad jeg eventuelt kunne bruge til at gøre det rent?

SjalaJonez

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-02-06 14:17

rengør med godt varmt vand - og smør derefter ind i skiferolie

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 08-02-06 14:18
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-02-06 14:19

Skifer

- Gulve
- Bordplader
- Vindueskarme

Vask med sæbevand (2 dl sæbespåner til ca. en spand vand) eller med et flydende sæbemiddel beregnet til natursten.

For at undgå at overfladen bliver fedtet og glat af for meget sæbe, kan der af og til vaskes med rent vand eller vand med universalrengøringsmiddel. Hyppig vask med universalrengøringsmiddel kan gøre overfladen ru, fordi det affedter og angriber de bløde dele af skiferen.

Skifer kan skades af skuremidler.

Behandling med skiferolie er kun aktuel på ny skifer, før det tages i brug, og kun på visse typer. Spørg forhandleren, om materialet skal behandles og med hvilket middel.

Kalk: Skifer tåler ikke kalkfjerningsmidddel, eddike eller andre syrer. Lette kalkbelægninger kan muligvis fjernes med en fin (hvid) skuresvamp. Kraftige kalkbelægninger må fjernes ved afslibning (udføres af et gulvfirma eller stenhugger).

så er du fri for at gå ind på siden!

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 08-02-06 14:26

Takker mange gane