/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
lave en hjemmeside i frontpage
Fra : madamme
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 08-02-06 09:15

Hejsa.
Jeg vil prøve at lave min egen hjemmeside helt fra bunden af. Jeg har købt et domæne navn.
Når jeg har lavet mine sider i frontpage kan jeg så bare sætte dem ind i den side hvor jeg har mit domæne navn eller hvordan gør jeg....
Er der nogen der kan hjælpe mig eller findes der en side hvor jeg kan få hjælp.
venlig hilsen
gitte

Kommentar
Fra : peque

Dato : 08-02-06 09:21

Tja i bund og grund..

Start her ...
http://www.html.dk

Der er gratis kursusser i alt hvad der har med hjemmesider at gøre , således at du lærer det helt fra bunden af

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-06 09:27

Du bør starte med at købe et af de små hæfter om frontpage. ca. 70 kr.
Det første der gøres i FP er at lave et websted på din egen comp.
start FP
filer > websted > nu kal du vælge en mappe hvor den skal ligge eller lade FP vælge for dig.
Jeg ville vælge websted med en side > OK
Du kan nu hente de sider som du allerede har lavet.
Når det ser pænt ud i " vis i i browser" kan du ugive det på den server du har fået adgang til.
det gøres sådan:
Filer > udgiv websted > nu skal du skrive den adgang du har fået af udbyderen.
Din hjemmeside på comp er nu den samme som hos udbyderen.
skal du rette, så gøres det på din comp og så udgive bagefter.
Det er en god ide at finde din hjemmesidemappe og lave en kopi, hvis du kommer til at slette det hele.

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 08-02-06 09:29

tusind mange tak for hjælpen og spørgsmålet er besvaret
hilsen gitte

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-06 09:34

Jeg vil anbefale dig at glemme Frontpage. Dels laver Frontpage 'dårlig' og lidet gennemskuelig kode, dels kræver mange 'smarte' ting i Frontpage at du vælger en udbyder der understøtter Frontpage Extensions. Den nye browser fra Microsoft IE7 er på trapperne (jeg bruger allerede Beta 2 versionen ) overholder (næsten) standarden inden for HTML/XHTML og CSS, hvilket er mere end hvad man kan sige om den kode Frontpage genererer.

Begynd hellere her : http://www.hjemmesideskolen.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-06 09:38

Har du det fint med engelsk? Vil jeg stærkt anbefale dette norske site (..på engelsk):

http://www.w3schools.com

Der finder du ALT hvad hjertet begære af kurser inden for alle Webprogrammerings sprog/koncepter, samt glimrende opslagsværk/referencer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-06 10:03

Hold du dig bare til FrontPage, men det er en god idé, at sætte sig ind i hvad det drejer sig om så man kan lære andet og mere end det der er indbygget i FrontPage.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-06 10:43

Delte meninger, kan jeg se... men når det nu er FrontPage, så var det måske værd at starte her:
http://www.a-begynder.dk/
FrontPage http://www.a-begynder.dk/frontpage/index.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-06 10:46
Kommentar
Fra : akle

Dato : 08-02-06 12:37

Hej molokyle! Det norske site på engelsk, som du anbefaler, - findes det også på norsk?
Hilsen én der følger med i de gode råd.
Akle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-06 17:10

akle -> Nei

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : akle

Dato : 09-02-06 12:43

molokyle: ergelig, men takk alikevel!
Akle