/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
kan ikke åbne alt på internet
Fra : risvej07
Vist : 553 gange
300 point
Dato : 07-02-06 17:40

jeg har købt en bærbar dell som ikke kan åbne alle hjemmesider hvis den ikke får strøm direkte
blandet andet kan den ikke åbne dell`s hjemmeside hvis den køre på batteri?????
dell har nu bedt deres tekniske afdeling i sverige om at løse dette problem... der vil gå ca 4 uger inden der kommer et svar..... det var et problem allerede da jeg købte den......dell danmark mener at jeg har ændret i softværen. det har jeg sammen med dell support......blandet andet er den blevet formateret uden at det har løst problemet...... er der nogle der er hurtiger ind dell?????

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 07-02-06 18:11

min er ganske vist ikke en del, men du har måske ændret på om den kan modtage alle cookies, hvis du har sagt nej til cookies er der en del sider som ikke kan åbnes.
Jeg er ikke så god til at forklare om computere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-02-06 19:11

Hvis dell support har ment at en bærbar computer skulle omformateres er han ikke rigtig klog.

Den har vel nærmest telefonbogsform. Hvilken form foreslog han og hvordan skulle det gøres?

Det er vel mere troligt at din forklaring ikke paser.
Dell kan ikke være 4 uger om at spørge en intern medarbejder.

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 07-02-06 20:51

jeg ved ikke hvad telefonbogsform er den blev formateret med xp cdèn og alle driver geninstaleret det hele fortaget med en dell supporter i røret..... hvad skulle ikke passe i forklaringen sæt stikket i stikkontakten og åben dell.com sluk stikkontakten åben dell.com og det kan ikke lade sig gøre og der er mange andre sider...... det er da til at forstå!!!!! indtil vidre har dell brugt 10 hverdag og i dag har de meddelt at det kan tage yderlig 3 uger inden der kommer svar fra sverige!!!!!!

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 07-02-06 21:22

Så har du ikke formatteret din computer, men kun genindlæst windows. Der er en stor forskel. Hvis du formatterer, renser du den helt, men hvis du bare genindlæser, vil PC'en få samme opsætning som den havde før genindlæsning.
Dog lyder det ret mærkeligt med det med strømmen. Hvis det virkeligt er tilfældet, kan det ikke være et opsætningsproblem, men et hardwareproblem. Evt kører din trådløse net ikke ordentligt, med mindre det får direkte strøm.

Har du trådløs netforbindelse ?

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 07-02-06 21:26

Det skulle vel aldrig være således, at du har dit netværk igennem stikkontakterne på den ene eller anden måde ?

Kommentar
Fra : netkoen

Dato : 07-02-06 22:40

Hej Risvej..

Jeg synes godt nok at dit problem lyder meget mærkeligt.

Mit råd er at prøve en anden browser. Du bruger sikkert internet Explorer til at vise dine hjemmesider.
Man kan også bruge andre former for browsere, her kan jeg meget varmt anbefale Firefox Mozilla.

http://www.mozilla.org/products/firefox/start/

Følgende link er adressen hvor du kan hente firefox. Når du installere det programmet så spørger den dig, første gang du starter det, om du vil importere instillingerne fra explore. Tryk nej på det spørgsmål.
Hvis det så viser sig at den kan vise alle hjemmesider korekt igennem firefox, så er dit problem så i internet explorer.

Håber det hjælper.

HIlsen Netkoen

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 08-02-06 08:54

Netkoens forslag lyder hyggeligt, men kan naturligvis ikke afhjælpe et hardwareproblem.

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 08-02-06 16:25

ifølge dell er den formateret og da xp blev geninstalleret fantes der kun xp og ikke andet på maskinen alle de andre maskiner køre ok

Annuller spørgsmålet
Fra : risvej07

Dato : 16-03-06 09:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål