/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Forældreorlov
Fra : fk2001
Vist : 573 gange
100 point
Dato : 07-02-06 11:41

Jeg vil gerne vide hvordan jeg (far), der er funktionæransat, er stillet mht. forældreorlov når min kone er studerende og får udbetalt 12 barselsklip.

Vores oprindelige plan var at min kone skulle tage 6 mdrs. pause fra studiet, hvilket giver ret til to barselsklip pr. md. og jeg blot tage mine to ugers barselsorlov umiddelbart efter fødslen.

Nu vil min kone dog hellere forsætte studiet uden pause. Iflg. SU-reglerne må man gerne være studieaktiv selv om man får barselsklip, men spørgsmålet er om jeg kan have forældreorlov i 14-48 ugers perioden hvis hun samtidig modtager dobbelte barselsklip.

Hvis nogle ved dette eller har været i denne situation vil jeg gerne høre om dette.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 07-02-06 13:37

www.dst.dk her kan du finde det du har brug for

zita

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 08-02-06 08:59

Måske kunne du give mig et mere direkte link? Jeg kan ikke finde noget der besvare mit spørgsmål

Annuller spørgsmålet
Fra : fk2001

Dato : 10-03-06 13:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål