/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan man lave netradio selv?
Fra : trytter
Vist : 605 gange
88 point
Dato : 06-02-06 20:55

Hey! Er det muligt at lave sin egen lille netradio??

Altså kan man få et program som afspiller det man hører?? hvor man fx. sender noget ip til ham der skal høre det ?? eller noget? :S

Kommentar
Fra : Christianth

Dato : 06-02-06 21:34

Ja der findes/fandtes engang et plugin til winamp! Så afspiller den simpelthen den playliste du har sammensat... Jeg kan ikke huske hvad plugin'et hedder men det kan hentes på winamp.com

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 06-02-06 23:01

Kan ikk finde noget derine?? Kan du ? evt. andre?

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 06-02-06 23:18

så er der lidt flere point?

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 07-02-06 06:50

Hej
Du kan bruge Jetaudio den har indbygget så du kan sende ud på nettet
Samtidig vil jeg sige at det er den også den bedste Mp3 afspiller der findes.

http://www.download.com/JetAudio-Basic/3000-2167_4-1049

IPM

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 07-02-06 06:52

Hej
Kan se at linket ikke virker
Her er den så
http://eng.iaudio.com/

IPM

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 07-02-06 06:54

Hej
Den nye versinon er

jetAudio Basic V6.04

IPM

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 09:11

Prøv at kigge lidt på http://p2p-radio.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-02-06 10:16

Du kan godt, der er flere af de løsninger der foreslås, der fungerer glimragende.

Men du må ikke!

Du skal inden du går i luften - osse selv om det er en helt privat foreteelse - have en aftale i stand med copydan etc. Mener det koster 5000 i startgebyr + afgift pr nummer

Du kan dog godt lege indenfor hjemmets 4 vægge. Men du skal passe på, det koster dyrt, hvis I sidder på hver sin adresse.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 07-02-06 11:02

IPM, det kører nu... Men hvordan kan andre høre det? :S skal jeg finde et slags liink at sende til dem?? eller ip?

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 07-02-06 14:42

Hej
Jeg har ikke brugt så meget, men der er jo et forum hvor der stå en masse om opsætningen.
Jeg bruger JetAudio som Mp3 afspiller, Ripper samt Converter.
Jeg har da lyttet til det der bliver sendt og kvaliteteten er helt i top, kommer selvfølgelig an på din internethastighed.
IPM