/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Svag guddom
Fra : HunSen
Vist : 1077 gange
100 point
Dato : 05-02-06 23:10

Gud bliver ikke mindre eller svagere af, at nogen håner eller laver satirer over ham. Ønsker han nogen sat på plads, gør han det selv.
Jesus Kristus bliver ikke mindre eller svagere af, at nogen håner eller laver satirer over ham. Han tilgiver dem.
Budah bliver ikke mindre eller svagere af, at nogen håner eller laver satirer over ham, han bærer over med dem.
Hvad er det, der gør Muhammed og Allah så svage, at de må betjene sig af hujende horder?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 23:19

Ja det ka du jo spørge om men er træt af det og det bedste er nok at forti hvad der sker for ikke at levere mere brænde til et fanatisk bål så hakker mig af her

Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 05-02-06 23:19

Uden at påstå, at det er svaret. Kan jeg nævne, at da kristendommen var på samme alder, som Islam er i dag. Jagede man i hele Europa hekse og trolde, som man brændte på bålet. Af frygt for at de skulle skade kirken.
Så det kan være, at Islam endnu ikke er voksen nok. Til at tåle hån og kritik.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-02-06 00:05

Citat
Hvad er det, der gør Muhammed og Allah så svage, at de må betjene sig af hujende horder

Jeg tror nu ikke, at det er fordi Muhammed og Allah er så svage, at de betjener sig af hujende horder.

Jeg tror snarere, at religionen bliver brugt for at "holde styr på horderne".
Tænk på, at i mange af de lande, har folket ikke selv lov til at have en mening, at følge med i medierne, mange af dem kan ikke læse eller skrive.
De ved kun hvad de får at vide fra deres religiøse overhoveder.
Og kan således styres i hvilken retning disse overhoveder nu måtte ønske det.

Hvis de får at vide, at andre folk i verden er grusomme, kun vil skade dem, håner dem o.s.v. så ved de ikke bedre....hvor skulle de vide det fra. Og derfor bliver de til "hujende horder" overfor "det onde".
Og de har ikke det samme valg som vi andre, til at frasige sig religionen, og ikke muligheden for selv at finde ud af, hvordan tingene hænger sammen.

jeg vil lige skrive et citat af Karl Marx, omkring hans definition af hvad religion er, og hvad formålet er med den.

Citat
"Hvorfor er religion nødvendig?
Religion er et udtryk for det menneskes identitet og selvfølelse, som endnu ikke har fundet sig selv, eller som har mistet sig selv.
Altså mennesker der ikke tager ansvar for sit eget liv, men i stedet lægger sin skæbne ud til en Gud og fralægger sig ansvar for sit eget liv.

Formålet med religion??
Religion er de herskende klassers middel til at holde proletariatet under kontrol, idet der gives løfter om hinsidig belønning for at udholde uretfærdighederne i denne verden. Og dermed afværge, at proletariatet rejser sig og tager sin ret.
Religion er opium for folket.
Et euforiserende middel der skal afholde folket fra at tage hånd om sin egen virkelighed."

mvh dova

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 06-02-06 00:32

Håber ikke at Karl Marx synspunkt holder styr på horderne .

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 06:58

MEGET kloge ord fra Sunowich
Citat
Ja det ka du jo spørge om men er træt af det og det bedste er nok at forti hvad der sker for ikke at levere mere brænde til et fanatisk bål, så hakker mig af her

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 06-02-06 11:18

Der er jo det ved en gud, at han lever kun så længe der er mennesker der tro på ham. Hvis Muhammed bliver forhånt kan han på sigt miste tilhængere og jo færre af dem, desto mindre bliver profeten. Det er fuldstændig det samme som i et demokrati...ingen stemmer ingen politiker.

Jeg vil lige til føje, at kristendommen ikke er bedre en islam påtrods af dens større livserfaring...der er stadigvæk fundementalister i den kristne verden, præcis som i den islamiske verden. Forskellen er blot, at jehovas vidne eller indremission ikke har nogen politisk indflydelse.

I Danmark er grundloven vores bibel og vi værner da også om den, som muslimerne værner om deres koran. Det er nemlig ikke fair at stille biblen overfor koranen. Det er biblen overfor Grundloven. Set i dette lys synes jeg at striden om Muhammed tegningerne giver en mening - ikke i forhold til bibel kontra koran.

Vi har sandelig også haft masse psykoser pga. af kætteri her til lands, men grundlaget forsvandt med indførelsen af grundloven og dermed religionsfrihed og ytringsfrihed.

Gudsforholdet blev personligt og humanismen vandt frem. Humanismen er vores tro. Vi tror på det enkelte individ og dennes ret til at forvalte eget liv. Hvis gud skal være der er det i det enkelte menneske. Gud er i alt. Han er ikke hensides, som i islam og jødedommen, hvor han sidder og iagttager og dømmer. Vi lever i et demokrati, de fleste muslimer lever i et teokrati. Demo=folk. Teo=gud. Krati=styre. Desto større guds betydning er for samfundets sammenhængskraft desto mere betyder han selvfølgelig for det enkelte individ. Her kan gud forsvinde og samfundet vil bestå, dette er ikke tilfældet i et teokrati´, hvor det er gud der styrer imodsætning til her, hvor det er folket der styrer.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 06-02-06 11:25

ups.....koranen over for grundloven selvfølgelig.......ikke bibel overfor grundlov

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 06-02-06 13:58

Det er meget klogt Sunowich og der nok mange af os andre der må tie, selv om man har en anden menig til det ene eller andet, men nu har vi da lært hvad islam er og kan ??

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 06-02-06 14:58

Eller osse har i lært, hvad islam osse er, når fundamentalisterne sætter dagsordenen. Hvad mon der skete, hvis de kristne fundamentalister satte dagsordenen?

Anthony Giddens, som er engelsk sociolog har sagt, at smuldrende traditioner skaber fundamentalister. Er det ikke netop det som sker i verden i disse år?, både i den ene og den anden del af verden.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 06-02-06 20:52

Jeg takker alle til nu. I har fanget min mening, bedre end jeg selv havde formuleret den. Når jeg ser jeres kommentarer, opdager jeg, at min formulering er langt mere polemisk, end den var tænkt. Jeg beundrer jer alle og vil til pointtid åbne spørgsmål med jeres nicks som emne, og point til hver af de valgte kommentarer.
Jeg lader tråden køre lidt endnu, og håber på lidt flere indlæg af samme høje standart.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 06-02-06 21:48

viviborgen du sagde:

Citat
Jeg vil lige til føje, at kristendommen ikke er bedre en islam påtrods af dens større livserfaring...der er stadigvæk fundementalister i den kristne verden, præcis som i den islamiske verden. Forskellen er blot, at jehovas vidne eller indremission ikke har nogen politisk indflydelse.

Der er også den forskel at jehovas vidner og indre mission hverken præker vold eller benytter sig af ambassadeafbrændinger, flagafbrændinger, selvmordsbombemænd ogdet der er værre i forsvaret for deres religion. Og gud skal vide at begge sekter har været udsat for lidt af hvert hvad angår satire og kritik. For det meste ganske velfortjent.

Synes du forresten godt man kan bruge hvad kristendommen gør, har gjordt eller måske vil gøre som en undskyldning for det der foregår i mellemøsten?.
En forbrydelse undskylder ikke den anden. Havde det været tilfældet ville der virkeligt være blevet brændt koraner af på rådshuspladsen, i lørdags.

Citat
Hvad mon der skete, hvis de kristne fundamentalister satte dagsordenen?

De højredrejede kristne fundamentalister i det sydlige USA sætter faktisk en del af dagsordenen for hvad bush gør og siger. Men takket være et nogenlunde velfungerende retssystem og demokrati i USA er der en grænse for hvor langt de kan gå inden de bliver smidt af pinden.
Det modsatte er tilfældet for den herskende religiøse klasse i de muslimske lande.

Jeg så lige i nyhederne at nu er også den danske ambassade i teheran blevet angrebet.
Viviborgen ! Skal der døde danskere på bordet inden du og andre vågner op af den drøm hvor i tror at islam har noget godt på tapetet.(Hermed ikke ment alle muslimer).
Vi gør de herboende muslimer en bjørnetjeneste ved at tillade at folk som abu laban og hans lakajer holder dem fast i den middelalderlige tankegang som det fremfører via den meget vigtige fredagsbøn.
Det har sågar været vist på TV hvorledes abu laban fylder sine sognebørn med den ene løgn efter den anden og opfordrer til splid mellem muslimer og danskere ved at udnævne danskere til at være dekadente og uden moralske værdier.
Jeg er ikke fan af DF men Pia Kjærsgaard har mere moral i sin lillefinger end samtlige imamer i DK.

Tro endelig ikke jeg hader muslimer for det gør jeg absolut ikke. Men når mit land bliver angrebet på den måde og af de grunde som det er sket nu så svinder tolerancen og forståelsen for islam meget hurtigt.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-02-06 23:14

Hvem sagde religion?!

Islam er et redskab til at undertrykke anderledes tænkende med.

Islam er udemokratisk, voldelig, undertrykkende og afskyelig i sin foragt for menneskeliv. Jo mere bekendt jeg bliver med fundamentalistiske muslimer, jo mere overbevist bliver jeg om, at islam sørgeligt nok ikke har nogen plads i et demokratisk samfund som det danske. GoodbyeRuth

Sagt på en anden måde. Muslimer er allahs slaver, der sørgeligt nok ikke kan gennemskue det umenneskelige i begreber som æresdrab, tvangsægteskaber osv. De gennemfører hele lortet - selvmords bomber, steninger, omskæringer..You name it! bare det bliver gjort i allah´s navn,
så er det fjong!

En muslim, der tager sin religion og sin tekst meget alvorligt og meget ordret, vil kunne mene at enhver der kritiserer eller gør noget imod islam, skal dræbes.

Krisen ang. Mohammed tegningerne slutter IKKE ifælge fanatiske muslimer, før tegnerne er blevet henrettet.. Dø det skal de sq.

Derudover, så håber jeg, at en hver muslim, der verbalt krænker vore Danske kvinder(ja, for vi er jo bare nogle simple ludere, ikke sandt), er glade for, at vi i Danmark ikke har samme æreskodeks som den de selv er bekendt med…..Fy da! - så var der nok en del muslimske herrer der havde måttet ladet livet..

Og ja da, jeg er fuldt ud bekendt med, at mit indlæg sikkert vil blive analyseret og fortolket, som at jeg er både unuanceret og ensporet, uha – eller endnu værre, der kommer én ind i tråden og "hvisker" racist. Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen, at man ikke kan kritisere indvandrer/flygtninge – religioner og lignede, uden at det skal antydes man er rascist. Bekvemmeligt egentlig. Ikke mange vil/tør udstilles som sådan, og det benytter man sig af, idet dette lille ord (racist) kvæler al debat.

LOOOL – jeg er faktisk ligeglad! Jeg stemmer på Naser khader *G*

Eneste ulempe er, at han er radikal.

Citat
Gud bliver ikke mindre eller svagere af, at nogen håner eller laver satirer over ham. Ønsker han nogen sat på plads, gør han det selv.

Nøøøj Hunsen, disse ord, altså! ..du skulle vel ikke være Khader?!

Jeg hugger i øvrigt lige nedenstående.

Citat
Jesus Kristus bliver ikke mindre eller svagere af, at nogen håner eller laver satirer over ham. Han tilgiver dem.

og håber på tilgivelse for dette link:http://flurl.com/featured/Jesus_gets_owned_44439.html

Ps. Ingen skal være i tvivl om min holdning (til trods for jeg stemmer radikal *G*) Og min holdning er: At faren og ulempen med disse fanatikere er væsentligt større end fordelen ved at give dem husly. Og det er ganske vist

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 06-02-06 23:41

Nej, jeg har bare læst "Det Gamle Testamente": 2.Mosebog kap7,8,9,10,11 og 14 samt kap32 v35.

Det går der nok ingen skår i ham ved

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-02-06 01:08

En lidt usædvanlig kommentar - men har lige siddet og leget med lidt "gebrokkent" engelsk. Nedenstående har jeg så sendt til adskillige aviser i mellemøsten med engelske sider. Om de trykker det? Næppe. Men her er i alt fald min mening (og undskyld den manglende oversættelse, men gider ikke mere nu)

Honestly: These riots has very little to do with the 12 cartoons. In fact it took 4 month from they were printed until somebody cared - why? - Probably because cartoons are used all over the world - also in the Muslim countries, where I guess the pen is pointed against the west (EU / USA). Big deal.

So what happened.... well, one of the things that happened was, that a small Danish Islamic group travelled to the middle east - showing the cartoons - an added cartoons, which never was printed - basically lying more than telling the truth

In the Arab world in general the religion means more than the law (in some cases the religion is the law). Therefore fundamental priests with gun carrying helpers in the street are forcing the people to live under their rules. And since a lot of these rules seem pretty offensive to the western world (and I guess to a lot of "ordinary" Arabs), the priests / governments often are "hung out" as being fanatics, bloodsucking animals who really rules their countries like in the middle age. Right or wrong point of view this simply put a lot of pressure on the priest from "the world outside" - so every occasion to find a common enemy to remove the insight focus seems to be welcome.

I say 99 % of the riots today only has little to do with the cartoons themselves - it's more internal Arab affairs - but by using the cartoons, there's been found someone to blame.

Some of you believes that Denmark is a "hard" country for Muslims - I say no. As an example: In the schools in Copenhagen really only serves "halal-meat" to the children. Why? Because the Muslim society wanted that and not many Danes cared about it. Off cause some people saw that as an attack on our way of living, but in the end the choice were made to serve that kind of meat - meaning also to the Danish children. As a matter of fact without a lot of crying a lifestyle of Islam were adapted: Ask yourself: Would you serve pork to your children, if 15% of the classes were Danish pupils? Hardly..

By the way: Did you know that Denmark is among the top countries to donate help to other countries - and has been that for years?

And ask yourself: What is the worst seen from a human point of view? 12 stupid drawings, which really don't mean a lot - or a television show with some Taliban guy cutting the throat of an innocent man shouting: "Allah is big"?

If you heard that Denmark is a racist country I will tell you this: Your total overreaction to these drawings have - and still will - influenced the racism in Denmark a lot more than the Danish Rightwing Party has reached to do in 20 years.

Just one thing about the cartoons. It seems to me like the cartoon which offended people the most is the one where Mohammed’s turban carries a bomb. I've heard people saying, that this is a sign that every European guy sees Mohammed as the absolute top terrorist - and thereby condemned al Muslims as terrorists. But I don't se the cartoon this way. I see it as the misusing of the name of Mohammed. Every time a terrorist cuts a throat or blows a bomb they almost every time do it in the name of Allah - so who are the ones who sends the signal that Muslims are violent? It's certainly not Europe - look at our own behaviour these days.

I guess that in your world this will never be printed - but it felt good to write it anyway.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 12:26

Steen jeg vil henvise til den anden tråd, hvor samme emne diskuteres, hvor jeg har skevet et langt indlæg, som besvare nogle af dine spørgsmål til mig.

Du bringer USA på banen. Jeg kender ikke meget til dette Guds eget land, men jeg ved dog, at staterne er styret af en nykonservatistisk regering, som sætter Gud og morat over mangt og meget.

Det siges af kritikere i USA, at det politiske stof klares i parlamentet mellem fadervor og nadveren og dermed mener de jo, at staterne er underlagt den kristne moral mere end en rationel tænkning og politisk vurdering.

Der er da også stater i USA, som straffer homosexuelle, pøbler som får lov at hindre kvinder i at få abort foran abortklinikkerne, dødsstraf...som dog rammer flest psykisk syge og sorte, USA er anklaget for at bruge tortur og USA er anklaget for at føre krig i Irak på falske forudsætninger.

For de nykonsevative gælder det, at der findes en sandhed og det er Gud. De som ikke vedkender sig de kristne traditioner og familien er vildfarne og vil ikke det fælles bedste, som er et af nøglebegreberne i nykonsernatismen. De frygter relativisme og nihilisme, hvilket de ser samfundsudviklingen som, postmodernismen er af det onde og skal bekæmpes med moralens sandebudskab. Dette ligger ikke langt fra hvad Søren Krarup (O) prædiker. Alting på sin rette plads...Bosnier i Bosnien og ingen tissemænd i numsehullerne (disse ord er min omskrivning).

Hvis hele den vestlige verden var lige så konservativ som USA, så ville der være meget mere splid i verden end der er. USA er en supermagt og desværre den eneste i denne verden og derfor kan de tillade sig at være så intolerente og dikterende. Dette er måske også grunden til World Trade Center 11. september 2001. Hvorfor ramte terrorangrebet lige New York og ikke Paris eller Berlin. Rom ville have været oplagt, hvis det drejer sig om religion, men nej, det blev New York.

Du skal ikke forstå det som jeg synes, at terror er ok...overhodet ikke. Angrebene i mellemøsten skal også fordømmes, men vi må ikke tabe hovedet og lade tingene udvikle sig til et had mod muslimer. Det er trods alt kun en lille %-del af muslimerne der deltager og de allerfleste fordømmer da også terroren og pøbelopgøret i mellemøsten. De moderate muslimer er udemærket klar over at den slags skader Islam.

Vi skal se mere nuanceret på problemet og mine indlæg er ment som en modvægt til at massehysteriet skal bryde ud i blandt danskerne, som det har gjort blandt muslimer.

Slutteligt, hvis det lykkes Pia Kjærsgaard, at udvise aba Laban, så er jeg bange for at det bliver oplevet i mellemøsten som endnu en fornærmelse mod deres religion.

Problemet er at der ikke er nogen selvkontrol blandt imamer, som der er blandt præster. En præst kan heller ikke sige, hvad han har lyst til fra prædikestolen. Det vil biskoppen og i sidste ende kirkeministeriet stoppe. Måske skulle vil blot få lavet et tilsvarende system for imamer.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-02-06 13:09

Slutteligt, hvis det lykkes Pia Kjærsgaard, at udvise aba Laban, så er jeg bange for at det bliver oplevet i mellemøsten som endnu en fornærmelse mod deres religion.

Ja uha uha, det må endelig ikke ske, ikke fornærme deres religion, så hellere finde sig i alle labaner.

( Han burde SPARKES ud af DK, med et krav om tilbagebetaling for den bistandshjælp han modtog sammen med sin familie)

God ide, Danmark er for danskere, Sverige er for svenskere o.s.v.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 13:17

Maj-britt

...og Danmark er efterhånden også for intolerente og mennesker som ikke har hørt alt for godt efter i skolen.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 07-02-06 15:58

Jeg har åbnet spørgsmål hvor jeg kort har begrundet, hvorfor jeg ønsker at give point for jeres indlæg

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-02-06 16:23

Erling - Godt gået. Men du har sikkert ret i at den ikke bliver trykt. Andre mener at tegningerne er stødende. Ja vel er de da så, men selvstændigt tænkende mennesker render sgu da ikke rundt og slynger om sig med dødstrusler eller brænder ambassader af, blot fordi de føler sig stødt. Sagen er at muslimerne i mellem- og fjernøsten IKKE er selvstændigt tænkende mennesker.
Creamy - Du har også fat i noget af det rigtige.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 16:29

Arne sagen er den, at der osse i midtjylland findes mennesker, som ikke er alt for kloge selv om de er skolet til selvstændig tænkning.

Muslimerner har deres kulturelle baggrund som undskyldning, hvad er din?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-02-06 17:02

viviborgen -> Det var dog en usædvanlig ubehagelig kommentar at komme med i en sådan debat. Hvad er din undskyldning for at du pludselig synes, du kan tillade dig en sådan opførsel? Jeg har da IKKE overbeskidt dig! Kun givet udtryk for enighed med et par andre Kandu'er. Nu må du squ tage dig sammen Vivi.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-02-06 17:05

Vivi, hvem forsvarer du egentlig?

Hvilket forhold har du til muslimer?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-02-06 17:19

Citat
Arne sagen er den, at der osse i midtjylland findes mennesker, som ikke er alt for kloge selv om de er skolet til selvstændig tænkning.

Muslimerner har deres kulturelle baggrund som undskyldning, hvad er din?

Den bemærkning der, var bare SÅ meget under lavmålet

Alle har deres egen mening, og har ret til at udtrykke den og min mening er:
Nu er vi nok nogen her i DK, der er i stand til at se lidt længere end til Sødsuppebarmhjertighedsstadiet, og se tingene på en lidt mere realistisk måde.

Nogen der ikke bare lukker øjnene for de barske kendsgerninger, ud fra forslidte fraser som "der skal være plads til os allesammen" ....."vi må se i øjnene, at DK er et multietnisk samfund", eller ligefrem pålægger folk med en anden mening, at holde lav profil, eller mere direkte at holde kæft.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-02-06 17:23

GODT brølt, Dova.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 17:42

Nej, Arne du har ikke overbeskidt mig i dag, men har til gengæld gjort det ved mange andre lejligheder. Synes du ikke, at det er ubehageligt?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-02-06 17:54

viviborgen -> At du ikke er voksen og klog nok til at adskille den ene ting fra den anden, sætter desværre dine kommentarer i denne tråd kraftigt i relief. Jeg har ikke tidligere i denne tråd sagt NOGET, hverken om dine kommentarer eller dig. At du således blander tingene sammen (fortid, andre tråde, andre debatter, andre holdninger, nutid), gør jo absolut ikke dine kommentarer i denne tråd mere troværdige eller korrekte. Fortæller blot at har en tendens til (på trods af din danske opvækst og opdragelse) at handle og reagere nøjagtigt ligeså dumt som muslimerne har gjort i forhold til nogle karrikatur-tegninger.

P.S.: Hvis/når jeg har skældt dig ud i andre tråde, er det fordi jeg synes/har syntes at du fortjente det. At du så vælger at nedkalde Allahs straf over mig, er KUN til at flække af grin over.

Du synes åbenbart at det frie ord KUN er DIT og muslimernes. SKAM DIG.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 17:54

Citat
Nogen der ikke bare lukker øjnene for de barske kendsgerninger, ud fra forslidte fraser som "der skal være plads til os allesammen" ....."vi må se i øjnene, at DK er et multietnisk samfund", eller ligefrem pålægger folk med en anden mening, at holde lav profil, eller mere direkte at holde kæft

Jeg har ikke udtrykt mig i forslidte fraser, men begrundet mine synspunkter. Jeg har sagt, at i denne fase var lav profil klogt og jeg har bedt dig holde mund ikke kæft. Det gjorde jeg, fordi du luftede en række fordomme, som jeg mener, kan bidrage til at gøre situationen værre. Vi befinder os altså på internettet, hvor alle har adgang.

Og at jeg svarede Arne, som jeg gjorde, skyldes den måde han svarer andre, der ikke er enig med ham på.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-02-06 18:00

Det gjorde jeg, fordi du luftede en række fordomme, som jeg mener, kan bidrage til at gøre situationen værre.
*************

Vivi, du kan da ikke i ramme alvor mene disse ord?

Du mener?

Nu var den godt nok ikke til mig, men personligt lufter jeg mine fordomme ( realiteter) LIGE nøjagtig hvor det passer mig.

Og du kan satme godt få mine fordomme, hvis du vil?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 18:05

Arne du og din korttidhukommelse er og bliver for viderekommende.

Jeg har ikke forbindelserne iorden til at nedkalde Allahs, Guds eller Jahvas straf over dig. Det har vi ateister ikke, så det behøver du ikke dø af grin over.

Hvis du har skældt mig ud i andre tråde er det fordi jeg har fortjent det, hvem tror du, du er? Du skal ikke dømme om, hvad jeg har fortjent, men du får igen af samme skuffe som du giver ud af.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 18:08

Ellers tak Maj-britt, dem har jeg allerede en stærk fornemmelse af.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-02-06 18:12

Det tror jeg slet ikke, Vivi, og uheldigvis er typer som dig og polpot med til at udvikle mine fordomme.

Det var så hvad du fik ud af dit forsvar for Muhammed og hans kumpaner.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-02-06 18:12

Hvis nogens svar og meninger er for viderekommende, ved jeg da godt "hvemses". Kan du ikke tåle at høre/læse noget modstand og få svar på tiltale, er det da udelukkende dit problem.

Skulle dine kommentarer i denne tråd f.eks. nu pludseligt kunne læses som at du er ateist??

Hvis IKKE JEG skal dømme om hvad JEG synes du har fortjent hvem fanden skal så. Jeg er da den eneste der kan udtale sig om min mening om noget som helst. Glem det, du er simpelthen for dum.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 18:14

Mai-britt, jeg forsvarer grundloven, demokratiet og dermed respekten for mindretallet, humanismen, freden og menneskerettighederne.

Volier sagde engang: Selvom det er totalt idioti, det du siger, vil jeg dø for din ret til at sige det.

Dette udsagn kan jeg tilslutte mig.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-02-06 18:19

Respekt for mindretallet?

Hvis du dermed mener de slyngler, der p.t. render rundt og himler op i deres uvidenhed og lader sig forføre af en samling mullahaer, mustier og hvad de ellers kalder sig, så drop det.

Sådanne mennesker kan da aldrig få MIN respekt.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 18:20

Arne, hvis du ikke udråber mig som dum, ville jeg blive fornærmet, for så var jeg jo den eneste, som siger dig imod, som du ikke har kaldt dum eller det der var værre.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 18:23

De får heller ikke min respekt.

Med mindretal mener jeg blot grupper i et samfund som er i mindretal. Det kunne være det tyske mindretal i Sønderjylland eller de homosexuelle.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-02-06 18:46

viviborgen -> I al din ateistiske alvidenhed og søde pladderhumanisme, glemmer du STADIG at alle dine ord om mig i denne tråd ABSOLUT intet har med tråden at gøre.

Du kan STADIG ikke skelne Skæg fra Snot. Du blander idelig alt sammen; og hvad får du af det? En kæmpe omgang sammenblandet sludder. Andre har i denne tråd sagt det samme, blot med andre ord. Men du fatter stadig ikke en hujende fizz af det. Dybt sørgeligt.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 19:18

Jeg har ikke på noget tidspunkt glemt, at mine ord om dig ikke har med tråden at gøre. Det har jeg netop påpeget, at det ikke har.

Men nu nedgør du mig, fordi jeg er ateist og humanist, så du er vist ikke bedre.

Jeg fatter ihvertfald så meget, at du lider af voldsomme humørsvingninger. Først er du ved at dø af grin og nu er det dybt sørgeligt.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 19:25

Jeg forstår ikke, Arne, at du ikke kan forstå, at jeg har det med dig som du har det med muslimerne. Der er dog den lille forskel, at du har fornærmet mig. Det er ikke en anden midtjyde der har gjort det, hvor du skal bøde for hans handlinger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-02-06 19:26

Citat
Mai-britt, jeg forsvarer grundloven

Det gør du i hvert fald ikke, som jeg ser det.

For så ville du forsvare med næb og kløer, at DANSKERNES Grundlov den ene gang efter den anden, skal udhules af særregler, accept af omgåelse af vores love, og i det hele taget skal give afkald på dens principper om bl. a. demokrati og ytringsfrihed, og at danskerne skal affinde sig med det, fordi VORES grundlov ikke harmonerer med en religion, som dyrkes af en flok mennesker der har fundet det bekvemt at slå sig ned her i landet.

Demokrati er ikke det samme som at holde lav profil og lade sig diktere noget, der strider mod vores grundlov.

Respekt for mindretallet, er ikke det samme som at holde lav profil og lade sig diktere noget der strider mod vores grundlov.

Og det er misforstået respekt for mindretallet, humanismen, freden og menneskerettighederne, at give køb på egne love og rettigheder, til fordel for et mindretal, der overhovedet ikke har humanisme, fred og menneskerettigheder i deres ordforråd, når det gælder andre end dem selv.....DU iberegnet (og endda ofte ikke engang over for deres egne).

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-02-06 19:39

Dova, jeg kan kun sige, at jeg synes dit syn på hele sagen om muhammedtegningerne er unuanceret.

Vor demokrati og ytringsfrihed er ikke blevet udhulet. Det er noget sludder.

Denne krise er inde i en fase, hvor man ikke skal puste til ilden, så kan konsekvenserne bliver, at vi mister kontrollen mere end vi allerede har gjort.

Jeg har jo netop også sagt, at Jyllandsposten ikke kan undskylde mere end de har gjort og de ikke kan give garantier for, at lignende ikke vil ske igen, så vil avisen miste sin vederheftighed.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 07-02-06 20:10

Er jeg den eneste, der er bange for ekstremister uanset om de er danske (kristne??) eller muslimske?

Jeg har lige set flere danske muslimer forsvare det danske samfund og vores/deres måde at leve på, det er jo ikke deres religion som sådan, der er noget galt med, den kan de for mig have som de vil. Kald det bare pladderhumanisme, jeg synes, at der skal være plads til alle, der overholder de regler, der er gældende i vores samfund.

Jeg synes absolut ikke at det er i orden at brænde Dannebrog, danske ambassader eller (endda!) Anders Fogh, jeg er rystet over det og jeg er faktisk også lidt bange for hvad der sker her - bl.a. på vegne af min 19-årige søn, der er startet med at "springe soldat" i onsdags, heldigvis i Skive. Jeg tror på ytringsfriheden, så jeg synes Jyllandsposten har undskyldt.

Men jeg er da bange for hvad der kan komme til at ske, ekstremister er farlige, for de tænker ikke.....

Så kan det være fundamentalistiske muslimer eller danske nynazister, i det hele taget alle, der kun vil se tingene fra en side.

Der er allerede sket dødsfald på muslimsk side, danske soldater der hjalp sårede irakiske børn er blevet angrebet, man ser optøjer, der mest af alt ligner den franske revolution.

At KanDu medlemmer så kan køre det her til en "jeg kan ikke lide dig fordi......" diskussion - hold op, den er bare for langt ude lige nu.

Hav en god aften - Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-02-06 20:24

Wauw, på den igen!!

Hehe, hold da kæft hvor er det pinligt at være vidne til visse debbatøres forsøg på at fremstille ligestillede debattører med en anderledes holdning til rabiate fantaster end deres egen, som værende på et lavere niveau end dem selv. Jep, det er dig jeg mener vivi..

Jeg så, at du i aftes, bad Dova om at holde sin mund! Minder det ikke lidt om...du ved nok?!

Ok, fint nok – dunk bare mig oveni hovedet også – og put mig i din kasse, som værende under din standard. Jeg går fandme ikke på kompromis med min ytringsfrihed. Så ved du det!

Jeg accepterer ligeledes ikke, at udenlandske prædikanter modarbejder de fundamentale værdier, den vestlige civilisation bygger på. Og jeg føler mig ærlig talt ikke en skid forpligtet til at sætte mig ind i deres sted. De lever sq her i Danmark – og ønsker man en plads i Danmark, må man også respektere vores samfunds normer og værdier. Længere er den bare ikke!!!!!

Det er ret enkelt faktisk. Hvis det "fåtal" af muslimer, altså de såkaldte islamister ikke bliver mødt med modstand indenfor såvel muslimske som ikke muslimske rækker, ender det i dyb og måske blodig konflikt. Det er set før mange steder rundt omkring, Old Story.

Faktisk er jeg stolt af, at jeg ikke underlægger mig forventningen om, at vi skal lefle og undskylde for vores ytringsfrihed. Jo mere leflen – og jo flere undskyldninger kan kun betyde (set med mine fordømmende øjne) at vi som danskere kommer til at skal integrere os i vores eget land.
En fuldkommen sindssyg tanke .. Nope, jeg går ikke ind for, at nogen for mig uvedkommende arabere, tror de kan komme og uden om lovgivningen SKAL diktere hvad vi skal og ikke skal i Danmark. ALDRIG!

Sjovt nok, så var jeg i middags et smut inde i midtbyen (for at hente min frokost) Min søde og gode muslimske ven tog imod min bestilling, men jeg fornemmede med det samme, at vores ellers altid så hyggelige poing pong ævl udeblev. Jeg prikkede lidt til ham med mine sædvanlige platte drillerier – og ud kom det. Han var faktisk bekymret for, om de sidste ugers begivenheder havde fået indflydelse på vores venskab. Sådan en udmelding gør mig faktisk ked af det, fordi jeg aldrig har lagt skjul på, at hvis jeg ellers bliver behandlet og tiltalt med respekt, så rager det mig en papand, om man er rød, gul, hvid eller sort – og hvilken religion man bærer med sig.

Nåmen, han blev da heldigvis glad igen – og inden jeg slap ud fra hans lille biks ævlede han løs som sædvanligt. Jeg blev faktisk nødt til at sige til ham, at han skulle holde sin bøtte - og stikke mig min durum, inden den blev kold.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 07-02-06 22:21

Inden denne tråd blev ødelagt
altså før jeg omtalte mine point, var der en sober debat uden personangreb.
Der blev stort set skelnet mellem muslimer og islamister, mellem kristne og fundamentalister.
Kort sagt, der blev vist vilje, til at skelne mellem mennesker.
Det ringeste indlæg var faktisk mit eget spørgsmål.
Hvorfor går I efter damen og ikke efter bolden?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-02-06 22:26

Creamy>>

Citat
Sjovt nok, så var jeg i middags et smut inde i midtbyen (for at hente min frokost) Min søde og gode muslimske ven tog imod min bestilling, men jeg fornemmede med det samme, at vores ellers altid så hyggelige poing pong ævl udeblev. Jeg prikkede lidt til ham med mine sædvanlige platte drillerier – og ud kom det. Han var faktisk bekymret for, om de sidste ugers begivenheder havde fået indflydelse på vores venskab. Sådan en udmelding gør mig faktisk ked af det, fordi jeg aldrig har lagt skjul på, at hvis jeg ellers bliver behandlet og tiltalt med respekt, så rager det mig en papand, om man er rød, gul, hvid eller sort – og hvilken religion man bærer med sig.

Næsten det samme som min dreng (20 år) var ude for i Frankrig i går, blot blev han skubbet og voldet ud af forretningen med en bølge af arabiske skrigerier efter sig. Han har osse småhygget med disse butiksindehavere i det meste af et år.

Men .....
Citat
Nåmen, han blev da heldigvis glad igen – og inden jeg slap ud fra hans lille biks ævlede han løs som sædvanligt. Jeg blev faktisk nødt til at sige til ham, at han skulle holde sin bøtte - og stikke mig min durum, inden den blev kold.

..sådan gik det desværre ikke for ham, han er nødt til at passere samme forretning/pizzaria for at komme på arbejde, det måtte han så gøre i dag, han gik hurtigt forbi men de fik øje på ham derinde fra og kom ud og skreg videre efter ham ..

Om han er bange?? Han er rædselsslagen og han har ingen mulighed for at forlade landet akut, på grund af forpligtelser som han dog nu, er ved at afvikle. Han skal bare hjem nu, så hurtigt som overhovedet muligt.

Dorthe.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 07-02-06 22:40

Hvis der fremover kommer nedsættende bemærkninger om meddebatører, vil jeg blackliste

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-02-06 22:45

Nå!

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 07-02-06 22:51

Jeg mener bare, at det var så fint, at vi i starten kunne være uenige, uden at rakke hinanden ned.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-02-06 22:54

Som allerede sagt (et andet sted )

Så er det hvad man må forvente, når det er følelsesladede emner der tages op!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-02-06 23:01

Vil.du

Jeg så godt dit indlæg i aftes - og jeg forstår udmærket du er både uforstående og ked af det!

Der er INGEN mening i det din dreng oplevede i Frankrig - og netop sådanne handlinger kan få følelser og afsky frem i én, som man egentlig helst vil være foruden.

Flot du ikke har mistet grebet om sober debat. Havde det været min dreng der havde ringet hjem med samme historie, så skal jeg ikke sige mig fri for, at jeg have bandet og svovlet.

Ved godt det gør jeg alligevel *G*, men du ved jeg mener (tror jeg)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-02-06 23:31

Ja, jeg ved hvad du mener

Mellem os.....du kan tro jeg godt kan bande og svovle! Jeg kan endda gøre det højt og længe og jeg gør det men ikke her, jeg synes det er vigtigt at holde en sober tone og når det begynder at knibe med kammertonen, så er jeg smuttet.

Det er jo netop sådan at, et sted som i en debat, får man nu engang mest ud af at opføre sig behersket og venligt, man bliver 'hørt' bedre end hvis man opfører sig forfærdeligt og bruger alle mulige ukvemsord, for når dé kommer på banen, så har vi allesammen en tendens til at overse det reelle budskab i debatindlægget - og udelukkende fokusere på eder og forbandelser

Jeg har netop talt med min dreng igen, han har brug for at tale de to oplevelser igennem igen og igen. Sådan er det jo, når man er født og opvokset i et lille smørhul som Danmark, hvor alle de daglige problemer bliver løst hen ad vejen osv.
Så, lige pludselig, bliver det uvirkelige, virkelighed, dét man kun er vant til at se på TVskærmen, og måske endda zappe væk fra fordi 'det ser vi så meget af, det er vi trætte af'. Pludselig kan vi ikke bare zappe væk, for nu er det osse blevet vores virkelighed.
Det er svært at forholde sig til - uanset om man, som min dreng, kun er 20 år - eller som vi andre, er ældre end det.

Og tak for dine rare ord

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-02-06 00:57

Tja, en finke af panden synes jeg der skal være plads til. Der hvor ballonen revner, er når nogen ser ud til at gå helt i selvsving og fyrer 30 indlæg af med forbandelser over alle andre end en selv. Det er komik på højt plan - men svært at tage alvorligt

Jeg håber du får din dreng hurtigt. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor svært det må være, at han pt. befinder sig et sted, hvor hadet er så stort, at man ikke magter at gennemskue man er blevet plattet.

Jeg synes det er pudsigt at 12 tegninger(som mange ikke en gang set) kan få tusinder af muslimer på gaden for at demonstrere. Jeg har ikke set nogen demonstrationer mod Sudans behandling af deres egne borgere i Dhafur

Og jeg kommer aldrig til at fatte, hvorfor islamiske tabuer skal gælde for ikke muslimer i et et ikke muslimsk land. Det er det rene nonsens

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-02-06 09:15

Creamy, tro mig, vil.du KAN bande og svovle

Nej, Ripley, du er ikke den eneste, jeg er også bekymret.

Jeg er bekymret over om DF får mere magt, jeg er bekymret over at jeg og mine store sønner bliver mere og mere racistiske, heldigvis kan vi holde det indenfor egne døre og på skrift, vi lader ikke de seneste begivenheder gå ud over muslimer RL, vi behandler stadig andre folkeslag med respekt.

MEN, vi er obs på at de ikke behandler os med respekt, vi er obs på at de gerne vil lave om på vores holdninger og levevis.

Jeg har før, i andre debatter, skrevet:

Min knægt på 11 kan IKKE tage i City2 med penge og mobil, en god del børn er overfaldet der, har fået tæv og er frastjålet ting og sager. Af indvandrerbørn.

Min knægt på 21 kan IKKE besøge venner i Tåstrupgård efter mørkets frembrud, han ville ikke være i sikkerhed p.g.a. indvandrerunge.

Han var på et tidspunkt i aktivering her i kommunen, der var også indvandrerunge med, de pjækkede, blev ikke trukket, de har det jo svært i forvejen, en lille gruppe havde lidt kriminel baggrund, de kom på en tur til Korsika med et par pædagoger, så de kunne lære at opføre sig pænt.

DET kan virkelig pisse en knægt på 21 af, han passer det han bliver bedt om, han har en ren straffeattest, han får bestemt ikke i pose og sæk af kommunen, han er jo dansk.

Misundelse er en grim ting, men jeg kan sq godt forstå ham.

Vi har en ven af huset, der jobber med utilpassede indvandrerunge, i guder, de tilbud de får, det er jo helt hen i vejret.

Iøvrigt er vi forbløffende sobre, i betragtning af hvad der er sket ude i den store verden.

Vi skal IKKE, under nogen omstændigheder, ændre noget som helst i vores eget land, og stod det til mig, så forsvandt enhver form for "hensyn" til muslimer her i DK, halal i børnehaver og skoler, bruseforhæng, tørklædeforbud o.s.v.

De er i Danmark, ergo, de indordner sig...........så kan de halalle i tørklæder indenfor egne 4 vægge.

( Lige en lidt morsom historie: knægten på 21 har en muslimsk kollega, hun bærer tørklæde, tøserne ville gerne se hendes hår, ja, på badeværelset, knægten kunne jo få lyster, hvis han så hendes hår. Han måtte så forklare hende, at han altså ikke lige fik stådreng, fordi hun viste hovedhår)

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-02-06 10:19

Ytringsfriheden er ikke og har aldrig været total. Der har altid været tale om frihed under ansvar. Inden optøjerne brød ud var der rigtig mange danskere der synes, at disse tegninger var malplacerede og ikke tjente noget formål, men nu hvor ekstramisterne er gået i selvsving får tegningerne nærmest en hellig status i det danske samfund, og bliver sat som symbolet på et enten eller ytringsfrihed, hvilket er noget vås.

Man har retten til at sige, hvad man vil, men man har samtidig ansvaret for det man siger.

Situationen er spændt lige nu, og jeg anser det for utroligt dumt at udtale sig så den bliver forværret. Det har intet at gøre med at miste sin ytringsfrihed, det har noget at gøre med at handle og ytre sig med omtanke.

Danmark er ikke længere et homogent samfumd befolket af udelukkende kristne. Der bor 200.000 muslimer i Danmark, som også har rettigheder. De har også ytringsfrihed og religionsfrihed.

Herboende muslimer straffes efter den samme lov, som vi danskere, hvis de laver optøjere i gaderne, brænder flag af eller bygninger af, så der er ingen grund til at fordømme muslimerne som en stor enhed. Det er en ganske lille procentdel, som laver balladen. Det skal vel ikke gå ud over de muslimer, som opfører sig ordentligt.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-02-06 10:32

Skulle nogen være i tvivl, vil jeg lige gøre opmærksom på, at indlæg på kandu er at ytre sig i offentligt rum. Så det der bliver skrevet her bliver ikke inden for hjemmets fire vægge.

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 08-02-06 15:22

Majbritt

Ja indvandre får alt, de er så forkælet..................

Dit indlæg er så absurd, at det har taget mine tæer 5 timer at rette sig ud igen, efter at have læst en sådan omgang ævl.

polpot.

Desuden har vi hørt din city2 historie et utal af gange, sker der aldrig noget nyt for dig.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-02-06 16:42

Jamen polpot dog....
Har du da ikke noget mere fornuftigt at tage dig til, end at sidde og rette tæer ud?

Jeg havde ikke hørt/læst City2 tingen før

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-02-06 16:57

Indvandre får ikke mere end danskere...tvært imod.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-02-06 17:37

Jeg har heller ikke hørt Maj britts historie før polpot, så for mig er den ny!

I den forbindelse kan jeg da fortælle, at jeg for et lille års siden forlod Århus af grunde der ligner dem Maj britt beskriver. Men det er jo ikke det denne debat handler om. Og nej Vivi, indvandrer får ikke mere end andre. Men vi kan vel blive enige om, at de i hvert fald ikke lider nogen nød

Af ren og skær nysgerrighed. Må jeg så spørge den ærede polpot, om det er for at provokere, du har valgt et nick, der leder tankerne hen på ham idioten, der forsøgte at omskole hele befolkningen i Kommunismens navn?! I så fald er det lykkedes dig at provokere mig. Idioten slog jo alle dem der var for kloge til at blive omskolet ihjel. Føj da – den historie leder os hen i den boldgade, hvor religion bruges som et magtmiddel - og det er dælendulme klamt!!

Desuden kender jeg en del muslimer, både venner og bekendte, og alle siger da også, at de ikke bryder sig om Jyllands postens billeder, men INGEN har af den grund lyst til hverken boykot eller blodige konflikter.
Flere af dem (bl.a min søde pizza ven) udtrykker forundring over, at deres "landsmænd" flygter fra krig, vold og frygt, og promte opfordrer til konflikt i deres nye land. Jeg undlod at skrive det i går, men min ven fra pizzariaet spurgte direkte: "Hvorfor smider jeres regering dem ikke hjem"?! ….Tja, hvorfor! – og er det fair, at denne trods alt lille gruppe af ekstremister skal ødelægge det for så mange andre moderate muslimer. Min holdning er – NEJ, det er absolut ikke fair!

Og lige til sidst. Jeg har aldrig i denne debat udtrykt, at de oprindelige tolv tegninger af profeten har været malplacerede og ikke tjente noget formål. Alle tolv tegninger er efter dansk standard (som er den kontekst de skal tolkes i), mildest talt harmløse. Hvis muslimerne ikke forstår det, skal de måske overveje at studere vores kultur frem for at kræve, at vi skal lære deres kultur og indordne os efter den.

At nogen så opfatter de her tegninger som et angreb, tja sådan er der jo så meget. Jeg finder det sørgeligt, at Islam viser sig at være så skrøbelig, at den slet ikke tåler kritik.

Men jeg er fortrøstningsfuld. Jeg fornemmer nemlig, at det er gået op for en vis del af de blinde pladderhumanister, at Islam er en verdensomspændende trussel. Hvis ikke, så må det være fordi de har en brist, når det kommer til at gennemskue, at de seneste demonstrationer og trusler om vold og terror fra de muslimske samfund beviser, at dette ikke handler om tegningerne mere (hvis det nogensinde har gjort det)

Ripley skriver.
Citat
Er jeg den eneste, der er bange for ekstremister uanset om de er danske (kristne??) eller muslimske?

Nej, du er ikke alene. Jeg har altid - og respekterer stadig, at folk har en tro, og lever efter den. Men jeg finder dyb afsky for ekstremister som i troens navn hærger verden.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-02-06 20:05

Jeg tror nu ikke islam er skrøbelig.

Jeg tror tilhængere af islam tager sig selv så ufatteligt højtideligt, at det grænser til det latterlige, tænker her ikke på nogen speciel i denne debat, polpot.

Så lige i tv at en muslim benægtede at nogen havde sagt at det grisebillede var lavet i DK og at det var en hån mod Muhammed, fred være med ham. Fløjtende ligegyldigt om der blev vist billeder af en muslim, der hylede op om det billede.......... det havde de aldrig sagt.

For latterligt; og faktisk begynder det hele at gå fra at være lidt uhyggeligt til nu at være latterligt.

Polpot, jeg skriver det igen og igen, både for prins Knud og dig, indvandrerdrenge har INGEN respekt for det danske samfund. ( Klart, hvis de har typer som dig som forbillede)

Nu må du leve i fred og ro med din religion, jeg gider nemlig ikke debattere en folk tåber mere, de er jo rent til grin, halvdelen af dem er de rene børn, og den anden halvdel er ude af stand til at læse.

Fortsat god debat.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 08-02-06 23:01

Jeg tror, at i er ved, at ryge i den fælde, at i skærer ISLAMISTER og MUSLIMER over én kam. I skal også huske, at der mellem danske unge også er utilpassede bæster.
Jeg har selv oplevet city 2 allerede for 4-5 år siden.
Jeg ville hæve i Kontanten, men der stod en perkerknækt og lurede med sin mobil så jeg turde ikke.
Lidt derfra, bag perkeren, kom der et par, jeg tror det var en dreng og han far. Faren standsede ved en butik og drengen gik hen til kontanten. Da han var godt i gang, begyndte ham perkeren, også at gå hen mod automaten, og jeg skal love for, at der kom gang i den gamle, han må have været vagtmand eller sådan noget, med den måde han pludselig gik på. Perkeren opdagede ham og fik fart på. Jeg ved godt at det ikke beviser noget, men jeg skyndte mig at få hævet før de to var væk.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 08-02-06 23:07

Det er for resten ligegyldigt om, det er danske eller indvandrere, der er kriminelle. De får i hoved og røv, mens vi andre selv må betale.

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-06 23:07

Hvem er ved at ryge i en fælde?!

Jeg mener nu nok, at lige bortset fra Maj britts lille historie, så har de fleste vist forstået, at denne debat ikke handler om muslimske indvandrere i Danmark, men om en fundamental islam vs. den vestlige sekulære samfundsorden.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-02-06 23:11

Men mener du noget andet Hunsen, så kan du jo bare gøre alvor af din trussel om at blackliste

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 08-02-06 23:19

Der er ikke noget "selvsving" eller nedsættende i din korrektion til mig, og så har du vist i øvrigt ret.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-02-06 23:27

Tja, det er jo dig der er trådejer - og dermed afslutter, når/hvis du mener der går selvsving i debatten.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 09-02-06 00:39

Det er ikke for, at sætte mig på den høje hest, det er kun for, at holde emnet og ikke personerne i fokus. Altså, at bevare det som én af dem jeg gav point skrev: Det har været en god og interessant debat.
Og det er jeres fortjeneste

Godkendelse af svar
Fra : HunSen

Dato : 19-02-06 23:26

Tak for svaret creamygirl. Du gav en præcis karrakteristik af det, der satte mig i gang, og du formulerede det bedre end jeg sel kunne have gjort. Tak for det!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-02-06 21:31

Tak for stjernerne