/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
CHAISELOUNGE
Fra : netsalg.dk
Vist : 2691 gange
20 point
Dato : 05-02-06 21:39

Jeg har set en del sofaer med såkaldt CHAISELOUNGE, jeg har lidt svært ved at se formålet med en sådan endestykke kaldet CHAISELOUNGE. er der en venlig sjæl der vil åbne mine øjne for hvad formlået og det gode ved sådan en er

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 21:43

http://www.design4home.dk/shop/default.asp?ProductNumber=KJ1&SetLng=33
Man sidder ligger kanongodt i den også selv om det er en mere vandret sofamodel men svaj i enden er det også mere konfortabelt.
mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 21:46
Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 21:47

udover det som sunowich siger ( som er fuldstendig korekt) har det også noget at gøre , at de er blevet så populære, at det er blevet til en mode for tiden

er faktisk inspireret af de gamle divaner vi kender fra vores bedsteforældres tid

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 05-02-06 21:49

øhnm se lige mit spørgsmål EN GANG mere. Jeg taler om en CHAISELOUNGE der er fro enden af en SOFA, og altså IKKE et selvstændigt stykke møbel.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 21:53

Øh ka du ikke lige finde et billede for hvordan er sådan en lige og så måske også tale ordentligt hvis vi skal hjælpe dig

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 05-02-06 21:54

Se her hvad jeg mener http://peecee.dk/?id=28081

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 21:56

se om du lige kan finde den her
http://www.boconcept.com/Flexibla_soffor-8917.aspx

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 21:59

lige denne model har ikke den store praktiske formål , andet end der er nogen der syntes den ser godt ud (smag og behag)
vi sælger flere og flere af den slags , men fornemmer at det mest er til de modebeviste

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 22:05

Den ser da smart ud og kan da godt få øje på et par praktiske anvendelser og så kam man jo også få lov at strække ud hvis man som jeg ind imellem falder i søvn der
Mvh sune

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 20 point
Dato : 05-02-06 23:04

En
Citat
chaiselong [ sjæs%—lƒ^ ] subst. -en, -er, -erne
1. en hvilesofa uden ryglæn, men med støtte el. forhøjning i den ene ende. Kendt siden 1600-tallet. ! af fransk chaise longue af chaise 'stol' + longue femininum af long 'lang'; egl. 'en lang stol

men lige den model du viser, kan jeg ikke se det praktiske i.

De "moderne" modeller, der kan man flytte rundt på "endestykket"

Det kan være praktisk. Det kan udnyttes på mange måder, men det kommer jo også an på, hvor stor plads, der er i stuen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-02-06 23:06

Det er ikke endestykket , men hele møblet , som hedder en CHAISELOUNGE

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 06-02-06 00:03

ans netop min pointe med det stk møbel, jeg ikke kan se det smarte/formålet med, derfor jeg spørurgte mig lidt frem, om der var der kunne åbne mine øjne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-06 06:30

en rigtig gammeldags er unik at ligge på sådan lige til at nuppe en lille lur (man skulle tro man dengang var klar over tv ville dukke op )

de moderne - tjahhhh - nogen af dem har formålet at kan kan lægge sig og være godt doven - og som ans siger at endestykket kan flyttes på - evt bruges som enkelt møbel for sig selv - nogen af den ligner jo til forveksling en lænestol. En nabo til mig har netop sådan en som du viser - og den har jeg også undret mig over - der kan man ikke bruge endestykket for sig selv og jeg synes det ser lidt forkert ud - hun er dog glad for den og siger det er en unik middagslur netop fordi der ikke er ryg - de må så stå for hendes regning

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 06-02-06 11:24

Bortset fra at jeg synes, at det er et grimt skrummel, så er den, i den viste opsitilling, ubrugelig som chaiselounge, fordi det indsatte hjørnemodul drejer ryglænet omkring 45 grader. Dertil kommer, at hynderne fylder så meget, at det er umuligt at ligge bekvemt

Hilsen fra Innocent - der ælsker "flyde-ud" møbler

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-02-06 12:17

Tjah, det er et skrummel... Jeg kan ikke rigtig se andet formål end at der er plads til at have hunden liggende.

En ganske almindelig hjørnesofa kan jo lige så godt bruges som "chaiselong", og den er da kønnere. Men hvis man har en større hund, så er det praktisk med et stykke sofa uden ryglæn... Så DET er nok meningen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-06 17:00

HAHA fem af de dyre ***** til birgitta det er ski da en god tankegang

Godkendelse af svar
Fra : netsalg.dk

Dato : 06-02-06 22:45

Tak for svaret ans.