/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fladskærm
Fra : bullerpro
Vist : 373 gange
20 point
Dato : 05-02-06 12:34

Jeg har købt et computer- fladskærm fra Amitech og jeg kan ikke ikke få den til at vise teksten ordenlig,hverken på computeren eller på internettet,jeg kan nogenlune se teksten hvis jeg kører i opløsning på 800x600 og det går hel galt hvis jeg sætter den op på 1600x1200,er der nogle der kan hjælpe eller fortælle hvad der er galt,jeg er ny bruger så jeg har desværre kun 20 point at gøre godt med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-06 12:39

prøv at bruge cleartype der er beregnet på netop fladskærme

højreklik på skrivebordet - vælg udseende - vælg effekter hvor du kan vælge cleartype eller standard .

har du dem ikke installeret i forvejen (hvad jeg tror du har) så kan du downloade herfra:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-06 12:42

måske en god ide at fortælle hvordan du ser - for stort - for lille - for utydeligt osv ???

Kommentar
Fra : bullerpro

Dato : 05-02-06 12:45

Jeg ser det utydeligt ,men jeg havde en 15" fladskærm før og der var der ikke noget i vejen,den her er en 20"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-06 12:46

du kan så komme ud for at skulle vælge cleartype - eller vælge den fra

Kommentar
Fra : bullerpro

Dato : 05-02-06 12:50

Det hjalp ikke ret meget,men det blev lidt bedre,men stadig ikke ret klar og jeg tog også programmet ned og køret det,men som sagt lidt bedre,men ikke godt

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 30 point
Dato : 05-02-06 12:53

du afprøver selvfølgelig de forskellige indstillinger under udseende ikke ???

ps.. hotline hos amitech ???

fik du en vejledning med - burde du - står der noget om det der

Godkendelse af svar
Fra : bullerpro

Dato : 05-02-06 12:57

Tak for svaret miritdk.
Ja,jeg har prøvet de foskellige instillinger under udseende,men jeg må jo prøve hotline hos amitech

Kommentar
Fra : bullerpro

Dato : 05-02-06 12:58

Men som sagt det er blevet noget bedre,nu kan jeg da læse uden at få ondt i øjerne,så mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-06 13:13

så langt så godt - men ikke godt nok åbenbart

har du forsøgt online at gå op vis og vælge tekststørrelse ?? (kan jo være det er nødvendigt)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 14:50

Fladskærme kører bedst i det der hedder native opløsning! På min er det 1280X1024 I alle andre opløsninger kan bl.a. skrifttyper blive grumsede fordi det ikke er skærmens naturlige opløsning og skærmen interpolerer (beregner) udfra den naturlige opløsning! Prøv at sætte skærmen til den opløsning den er beregnet til og kør så med cleartype fonte, så burde du kunne se en kraftig forbedring!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 14:53

Her er lidt om fladskærme http://flatpanels.dk/begreber.php

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 14:56
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-06 18:17

tedd - tuneren ligger i linket jeg sendte i første omgang

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 23:32

Ja mirit du har ret, men den er ikke online Men det vigtigste er nu osse at køre i native opløsning!