/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Bommuldshund / Silkehund
Fra : annabassand
Vist : 10377 gange
285 point
Dato : 04-02-06 18:38

Hej

Jeg er for nylig blevet gjort opmærksom på racerne Coton de Tulear (bommuldshund) og Bichon Havanais (Silkehund). Jeg har læst rigtig meget om dem rundt omkring på nettet og tror at jeg har fundet den rigtige hund. Vores viden stammer kun fra internettet, da vi desværre endnu ikke har oplevet hundene "live".

Da racerne ligner hinanden ret så meget både af udseende og temperament vil jeg meget gerne have noget feedback fra ejere af en af hundene.

1) Hvad er forskellen på de to racer?

2) Hvilke adfærdsproblemer kan man få med hunden? Jeg har læst så meget positivt om dem, men vil gerne have de "negative ting" på bordet så vi kan tage hensyn til det allerede helt fra starten

3) Er der specielle ting vi skal være opmærksom på ved valg af køn (han/hun). Vi kan se at især hunnerne er langt med efterspurgte... Betyder det at hannerne er svære at have med at gøre/Strejfer?

4) Hvilke potentielle sygdomme skal vi være opmærksomme på?

5) Hvilken kennel kan anbefales? Er der nogen kenneler der ikke kan anbefales?

Mvh
Anna

Mvh
Anna

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-02-06 20:04

1) Det er min erfaring at Coton er lidt mere hund end Bichon, og den er nemmere i pelspleje.

2) Ingen af raceren har adfærdsproblemer, hvis du behandler dem som hunde.

3) Nej, hannerne strejfer ikke, men jeg tror forskellen kan ligge i at nye hvalpekøbere måske selv ønsker at få hvalpe på et tidspunkt.

4) Jeg mener ikke nogen af racerne er disponerede for sygdomme, mend et kan du få af vide i DKK.

5) Hold dig LANGT væk fra kennel casmier. Køb kun med DKK stambog

Kommentar
Fra : toje1

Dato : 01-04-06 14:56

Hej
Vi har en Cottontæve som er 8 mdr og hun er en meget livlig hund og en meget klog hvalp.Problemer med hendes sind har vi ikke haft.Hun er meget glad for børn og andre hunde.De eneste problemer vi har har er hendes pels.Hun skal børstes hver dag ellers kommer der store hårtotter.Og så har hun en del tåreflåd.Dyrlægen siger at der ikke er noget at gøre og at vi må håbe at hun vokser fra det,ellers er det en pragtfuld glad lille hund .
Mvh
Torben