/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Adobe reader
Fra : Dudder
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 04-02-06 14:20

inde på http://www.dansk-retriever-klub.dk/sider/f_tilmeld.html kan jeg udfylde en tilmeldingsblank til markprøve og så står der

"Et tips: har du en hund, du ofte melder til markprøver eller udstillinger kan du gemme pdf-filen på dit skrivebord og kun rette sted og dato fra gang til gang."

men jeg kan sgutte gemme blanketten, når jeg gemmer bliver den blank - er der nogen, der ved, hvorfor jeg ikke kan gemme ?? Jeg har version 7.0.5.

vh.
Dudder

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-02-06 14:46

Bliver den gemt som pdf. fil?

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 04-02-06 14:52

Husker du at gemme i adobe readerens gemme funktion og IKKE i browserens gemme funktion?

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 04-02-06 14:56

Du kan IKKKE gemme formulardata med den gratis Reader.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-02-06 15:03

Hammerhead >> selvfølgelig kan man gemme en fil fra acrobat reader, man bare ikke rette i den.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-02-06 15:07

og i tilfældet med retriever-klubben kan der kun gemmes en TOM kopi så det tip du har fået, virker ikke.

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 04-02-06 15:23

hcma - prøv at udfylde formularerne i eksemplet med Reader og så gem den. Åben den igen, og formularfelterne er blanke!

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-02-06 16:13

Hammerhead >> læs hvad jeg skriver 04-02-06 15:07

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 04-02-06 16:42

Ja, det så jeg, men det er ikke kun i eksemplet fra retriever-klubben det med at gemme formulardata. Du kan ikke gemme indtastede data fra reader, kun en kopi af den oprindelige fil.

Medmindre udvikleren af pdf´en har betalt for en "enhanced" pdf (f.eks via Adobe® LiveCycle™ Reader® Extensions Server) som tillader at gemme formulardate og lignende.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-02-06 17:29

ok - point taken

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-02-06 17:55

Citat
"Et tips: har du en hund, du ofte melder til markprøver eller udstillinger kan du gemme pdf-filen på dit skrivebord og kun rette sted og dato fra gang til gang."

Nej, det kan du ikke - det står der også tydeligt i en infoboks, når man prøver at udfylde blanketten...

Meningen er, som jeg ser det, at man kan skrive sine stamdata ind i skemaet og derefter printe skemaet ud. Så er man ikke nød til at skrive de samme ting flere gange.