/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Hurtigere forbindelser...
Fra : bimbobo2
Vist : 639 gange
50 point
Dato : 04-02-06 12:46

Hej,
er der overhovedet nogle ISPer i Århus område, som tilbyder fibernet forbindelser på 2 mbit eller derover både i upload og download?
TDC og de kendte har kun elendige upload på maks 1 mbit, hvis man er villige til at betale meget.
Jeg ved, at i København er det miligt....
Der er mange, der prøver det.... (ORZA.DK) men... troverdighed er ikke til stede.
Er der nogen i Århus område, som ved mere om det?
Mvh

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-02-06 12:54
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 13:20

OK hverken bredker eller dette link er fiber
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/
kig evt. på "Et af landets stærkeste bredbåndsnet findes i Århus Amt"
http://www.aaa.dk/aaa/index/aktuelt/indsigt/kom-indsigt0204/kom-indsigt0204-2.htm

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 04-02-06 13:21

Spørg evt dit el-selskab eller på dbnet.dk
el-selskaberne og dansk bredbånd står for fibegravningen i danmark.
De fleste selskaber har allerede FTTH projekter igang, det kan være at dit også har.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 13:33

tag du nu CyberCity med fri telefoni osv.
Hvad skal du med mere end 8 Mbit/s ??
Citat
Som Cybercity kunde har du en unik mulighed for selv at bestemme farten på din ADSL-forbindelse. På kun 1 minut kan du selv øge hastigheden på forbindelsen helt op til 8 Mbit/s - når det passer dig.

Med Cybercity Boost er din ADSL-forbindelse blevet fremtidssikret og kun internettet sætter begrænsningerne.

Når du booster din internetforbindelse, skal du vælge båndbredde, antal dage du vil booste - og hvordan du vil betale.

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/boost/index.phtml#ppsd548

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 04-02-06 13:40

CLAN jeg elsker min 100 Mbit forbindelse...
Så hvis manden ønsker mere end det skal han selvfølgelig undersøge markedet og finde ud af hvad der er mulighed for. Kobber forbindelserne er jo også dyrere end fiberforbindelserne så hvorfor vælge noget der er 75 år gammelt og ikke sikkert til at understøtte den hastighed han ønsker.

Accepteret svar
Fra : xodeus

Modtaget 25 point
Dato : 04-02-06 13:43

Fandt lgie denne her:
http://www.dbnet.dk/1066.aspx

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 13:44

OK

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 04-02-06 16:22

tak for alle svarene..
Jeg er interesseret i høj upload hastighed, fordi jeg sender store filer ud til venner i Italien og selvom jeg har i dag 1024/512, er det ikke "så spændende" at sende 100MB billeder og video, når det taget 30-40 minutter.
Jeg er lidt træt af, at man kun tænker på download... Jeg downloader hverken film eller MP3 "pirat" ting. Alle de kendte ISPer har som højst 1m/bit, men det koster også kassen.
I København og i Sverige er der nogen der 2-10 mbit hver vej til det samme pris TDC tager for deres højste hastigheder.
Så må jeg vente, at der er nogen der sender TDC og alle de andre a.h.t og at vi får ordentlige priser også i DK.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 17:22

Helt i orden
Nu skal du også tænke på dine venner i Italien... når du sender så store filer. Det er jo ikke sikkert de har en højhastigheds-fornindelse (bare en tanke)

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 04-02-06 20:25

.... det er faktisk sådan, at priserne i Italien er mere konkurrencepræget end i DK.
Man kan faktisk få lidt mere får pengene. Dem jeg kender i hver fald har samme hastighed men prisen er cirka 30% lavere. Selvom Danmark generelt er dyrere i.f.t. Italien, så er der stadig en pæn forskel.
Mvh

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 05-02-06 04:38

CLAN
Hvad er det for en løgn den hurtigste fiber i langkær net i århus her kan ders fåes op til 4/4
Bare lige en rettelse kære CLAN

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 05-02-06 20:08

Nu bor jrg ikke selv i den omtalte område, men... jeg takker for forsøget...