/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Hej
Fra : Sarah_29
Vist : 536 gange
20 point
Dato : 04-02-06 12:23

Jeg skal til at være selvstændig.... Overvejer at købe en vaskeri... Er der nogen der har nogen kendskab til om der er noget fremtid med dem.

hilsen

Sarah

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-06 12:38

så skal det da være et sted hvor der i området ikke er særlig mange muligheder for at have egen vaskemaskine

hvad med renseri i stedet ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-06 12:43

Alle har da vaskemaskine eller hvad? det er måske et special vaskeri der vasker arbejstøj for firmaer eller lignende, held og lykke med din fremtid som selvstændig, det vil også tage meget af din fritid, har du husket det?

Kommentar
Fra : SimpleSimon

Dato : 04-02-06 12:54

Kære Sarah!

Er det en form for konstrueret test-spørgsmål?

Du bør nok overveje særdeles grundigt på mange forskellige faktorer, inden du kaster dig ud i et selvstændigt erhverv, som kræver en indsigt du åbenbart ikke aktuelt er i besiddelse af. Der er både en solid markedsundersøgelse, finansieringsproblematikken og den faglige brancheinsigt for nu bare at nævne et par uomgængelige faktorer.

Hvad med at starte lidt mere forsigtigt? Find ud af hvor du kan hente generel information, kurser, støtte osv. i forb. m. at blive selvstændig iværksætter.

Bedste hilsner
SimpleSimon

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 04-02-06 12:56

Du vil være selvstændig og have et vaskeri, har du nogen viden om, hvad et vaskeri kan indbringe i årligt overskud.

Jeg er næsten sikker på, at du skal have indtægter ved siden af for at kunne tjene til det daglige brød. Dem jeg kender, der har haft vaskeri, har haft det som en ekstra indtægt til at forsøde tilværelsen.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-02-06 12:58

købe et vaskeri
det kan jo være flere ting
er det et eksistrende du vil købe , kan du jo se hvor godt det er udfra deres regnskab de sidste 3 år
er det et nystartet vil det være meget risikabelt

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-02-06 13:54

Hvorfor ikke lave en form for hjemmeservice til pensionister. Her skal du ikke ud og investere i maskiner og lokaler som skal betales før du selv tjener noget. Det kunne evt også indbefatte vask.

Kommentar
Fra : Sarah_29

Dato : 04-02-06 14:22

Tak for alt de svar.... det er en der har kørt de sidste mange år, og har et godt regskab. De har nogle firma som de vasker for.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-02-06 15:39

så har du gode muligheder for at klare den
det du skal er

få en kopi af deres regnskab for mindst de 2 sidste år
en salgsopstilling
vurder om der skal nye større indvesteringer til i starten
tag dette med til en reviser og lad ham lave et budget

og vær sikker på at du er fagligt rustet nok selv

Kommentar
Fra : SimpleSimon

Dato : 04-02-06 16:26

Kære Sarah!

Du véd vist meget mere om emnet, end du først lod skinne igennem. På den baggrund beklager jeg mine lidt krasse kommentarer.

Har selv væet selvstændig med et rederi i årene fra 1988-1995. Det vidste jeg en del om, inden jeg gik i gang og havde det som bierhverv i to år inden den egentlige start for at sikre bæredygtigheden. Det var en nicheforretning bl.a. med opmåling før pilotering af Storebæltsbroen, undervandssurvey, charter med sportsdykkere til skibsvrag osv. Da jeg solgte efter syv arbejdsomme år var jeg millionær i kolde kontanter. Men det var alt for hårdt arbejde at fortsætte med.

Har du et andet job, så kør om muligt de to ting parallelt, til du er helt sikker på at det kører rundt.

Pas godt på dig selv.

Og rigtig meget held og lykke med dit projekt.

Jeg slutter hermed denne tråd.

Bedste hilsner
Steen J.