/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
1 Verdens krig
Fra : Trine08
Vist : 1348 gange
100 point
Dato : 04-02-06 01:07

Hej
Nogle der kan sige mig hvad det her går ud på ?
På mange af billederne har de et stykke hud fra halsen, og op til ansigtet. Hvorfor det ?
Er det datidens svar på plastic kirugi, og isåfald, hvorfor den hud lap ?

(det er lidt stærke billeder)

Jeg har prøvet at søge lidt på wikipedia, men aner ikke hvad jeg skal søge efter :S
http://thanatos.net/war/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-06 01:14

ad ja stærke billeder men jeg tror sådan set at det simpelthen har trukket huden sammen og syet den så det er kommet til at se sådan ud nogle ser også ligefrem ud som de feks har pået en ny næseerstatning ved en tå eller finger underligt
Mvh Sune
Ps men kønt er det sku ikke

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 01:19

Ja, du kan godt havde ret i det med fingrene brugt som erstatning.
Men eks sæt 2 billed 1, hvad sker der der ? Hvordan vil du forklare den opretion ?

Kan de havde fungeret som forsøgs personer måske ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 01:20

Nej undskyld, det kan IKKE være forsøgs personer,,,det er jeg helt 100% på

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 04-02-06 02:10

Det var dog nogle utroligt ubehagelige billeder

Jeg tror det er datidens forsøg på plastik kirurgi, det er jo mange mange år siden og man kan se at disse stakkels mennesker næsten har fået skudt deres hoved af, så der skulle vel udføres noget der lignede mirakler, blor for at de kunne overleve.

Spørgsmålet er så om de alle mon havde ønske om overlevelse, jeg synes man kan se, på en del af billederne, at det stakkels menneske må have voldsomme vejrtrækningsproblemer.

Forfærdelig synd for dem, krig er forfærdelig.

Vh. Dorthe.

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-06 07:11

Hudlapperne, er for at lave ekstra skind, til senere transplantering, bruges også i dagens Danmark, nu om dage, laves huden større ved at insprøjte vand, så der dannes en stor pose, der så bruges til transplantion, til beskadigede steder.
Mange af disse mennesker havde et meget stort ønske om at dø.
Men gjorde intet ved det, mest på grund af religon.
Eller mangel på arme/hænder.
Og jo, der var mange, der blev brugt som forsøgspersoner.
Med, eller uden viden om det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-02-06 07:47

Billede 2/1 tror jeg er et forsøg på at lave en ny tunge......

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-06 11:31

Ja jeg har det sådan at jeg ikke vil se dem igen for at kommenterer ydeligere de er jo uhyggelige jeg kan da aldrig glemme dem igen så egentlig syns jeg ikke du har advaret nok om hvor slemme billederne er Puh ha
Mvh Sune

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-02-06 11:40

Man kan vende sig til alt.
Men de er macabre, at skulle se nærmere på.
Og de bliver siddende lidt i baghovedet, nogle uger...
Skulle nok have været advaret MED STORT.

Godkendelse af svar
Fra : Trine08

Dato : 04-02-06 11:45

Tak for svaret sofus.dk.

Ja, det er godt nok nogle grimme billeder. Beklager også jeg har postet dem, men syntes næsten det var værre at surfe over dem, uden at vide hvad det var.
Jeg syntes det lyder fornuftigt at hudlapperne er der for at danne ekstra hud til senere brug.
Stakkels menneske.
Det er ikke meget jeg ved om 1 verdens krig, kunne være man skulle sætte sig lidt ind i hvad der egenligt skete dengang.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-02-06 11:54

Krigen der skulle ende alle krige. Kaldes den også.
Tillad mig at grine.
Det var en barsk krig, med sennepsgas/nervegas og skyttegravs krig.
Og ikke særlig omtalt, i forhold til 2 Verdenskrig.
Krigen som sådan, kan jeg ikke se skulle have nogen mening, bortset fra, at der sikkert var nogen der ville tjene penge på Børsen.
Og du kan have ret i at det til tider kan være bedre at gå i dybden, istedet for, bare klikke videre.
Ellers lærer vi intet.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 28-03-06 01:55

Som Sunowich siger, så glemmer man nok næppe aldri de billeder, når man har set dem 1 gang.
Derfor syntes jeg lige jeg ville poste det her link, for at vise at tingene er "bedre" end de ser ud til.

Her er et før og efter billed af ham, vi nok syntes så værst ud:
http://www.projectfacade.com/index.php/case/C82/

Man må sige at det er lykkeds rigti flot for Queen Mary Hospital at oprette skaderne på disse soldater.

Jeg var meget i tvivl om, om jeg skulle rode op i tråden her igen, men syntes aligevel at det er godt med en "god afslutning"