/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad sker der??
Fra : Simmaster
Vist : 620 gange
10 point
Dato : 03-02-06 23:09

Har lagt mærke til at der er visse personer på det her forum der henvender sig direkte til hinanden, med en masse point. Synes det virkede underligt, så jeg kikkede på et par profilers historik. Og kunne se at på nogles profiler var stort set alle besvarede spørgsmål af den type jeg indledningsvis nævner.

Hvad er ideén med det??? At opnå en eller anden form for "status" eller hvad?

Jeg synes point systemet er meget sjovt, specielt hvis man kan regne med at dem der har mange point har dem fordi at de er gode til at besvare spørgsmål.

Hvad er jeres mening om det her?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-02-06 23:23

Hej simmaster.

Du har vist rant et af de mest rødglødende emner på kandu

Men - nogle gange 'forærer' man lidt points til en bruger der f.eks. har været ekstra hjælpsom med at finde den helt rigtige løsning, dette kan i hvert fald forklare noget af det du påpeger

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-02-06 23:23

..altså som en ekstra tak for hjælpen, forstås

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-02-06 23:24

Det er vel hvis de enkelte medlemmere har hjulpet hianden i en særlig anledning. Jeg har selv brugt det, hvis jeg mener der er flere der har fortjent point i et givent spørgsmål. Så det har intet med status eller anden lysky forretning at gøre. Bare rolig...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-06 23:27

Jeg har bemærket fænomenet, og det er ikke noget jeg går ind for, der kan dog være en forklaring på nogle af dem: at der er 2 eller flere der svarer godt, der er kun en der får point og spørgeren opretter et spørgsmål til den anden, med det ene formål at give point, det er efter min mening misbrug af point systemet (jeg har selv gjort det en gang )

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-02-06 23:34

Det er da fuldt legalt at give flere point; Og jeg gør det igen, hvis jeg mener flere har gjort en ekstra indsats for at give et godt/rigtigt svar.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-06 23:35

Men det du omtale har da fundet sted i stor grad førhen hvor man kunne mistænke nogle for dobbeltprofiler der derved kan give sig selv poient og derved opnå at komme i betragtning ved månedens lodtrækning der giver flest muligheder for at blive udtrukket hvis man har mange poient men det skulle være noget der bliver slået hårdt ned på fremover
'Mvh Sune

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 03-02-06 23:37

Jeg håber ikke jeg er blevet misforstået... Jeg mener ikke der er noget galt i at oprette et ekstra spørgsmål for at kunne give point til flere der har været behjælpelige i et spørgsmål.
Men sådan ser det bare ikke ud til at være når man kigger på nogle af profilernes historikker.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-06 23:41

Nej der er nogle der mistænkeligt altid giver hinanden point Men hvis du ser på hvor de er fra så er de vel af ældre dato
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-02-06 23:49

Det skulle da være mærkeligt om ikke, der findes slige personer også på dette site, som bliver grebet af ludomani.

Hvis sådanne synes, det er sjovt at snyde, "så lad dem dog" - jeg synes bare ikke, at der er noget sjovere end at have fortjent poængerne - svare så godt som muligt - hjælpe hinanden.

Jeg udfordrer også mig selv og min paratviden ved at gå på "detektiv-jagt" efter oplysninger, som kan hjælpe nogle andre.

Det er en sportsgren jeg dyrker gerne og længe.

Hanne

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 03-02-06 23:51

Ja nemlig ja... Det er også sådan jeg bruger kandu. Jeg finder en hvis underholdningsværdi i at gå på jagt på nettet efter svar til folk, samtidig får jeg så samlet en hel masse rimelig ligegyldig viden sammen... Men havd fanden, så er jeg klar til en gang hvem vil være milionær..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-06 00:04

Camillasmoster

Citat
Hvis sådanne synes, det er sjovt at snyde, "så lad dem dog" - jeg synes bare ikke, at der er noget sjovere end at have fortjent poængerne - svare så godt som muligt - hjælpe hinanden.

Hvis du snyder med point, så bliver du smidt ud af kandu.

Simmaster

Du stillede dette spørgsmål kort tid efter, at jeg havde oprettet en tråd til en anden bruger.

Der er intet snyd, brugeren havde fortjent de point. (nu ved jeg jo ikke, om det var derfor du stillede dette spørgsmål)

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-02-06 00:10

hmm... Det må være op til folk selv at vurderer hvad der er snyd og ikke snyd. Jeg ville bare starte en debat med den tråd her.

Men en julegave på 500 point??? Er det snyd?

Jeg er ikke ude efter dig som person Ans, fik bare lyst til at spørge.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 04-02-06 00:23

En 'point-julegave' kan vel gives af flere grunde - den kan være ment som en julegave i gavmildhedens ånd, men den kan jo osse være ment som en form for provokation/drilleri overfor nogle andre end modtageren

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 10 point
Dato : 04-02-06 00:31

Ja, man kan ikke altid se, hvad det handler om.

Vi kan jo ikke læse alle indlæg, og har måske ikke fået baggrunden for diverse pointforæringer.

Det er klart, KANDU smider folk på porten, hvis de erfarer, at nogle har snydt med point.

Dét er så KANDUs job.

Jeg har ikke tænkt mig at lege detektiv på dét område (det var dét, jeg mente med "så lad dem dog").

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 04-02-06 00:35

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 04-02-06 00:38

Folk må da gøre med deres point hvad de vil. De har selv optjent dem. Noget andet er hvis de har dobbeltprofiler og dermed snydt sig til pointene. Det er både tarveligt og for billigt.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-02-06 00:40

Man optjener sku da ikke de point som man bruger til at dele ud af, dem får man på kandu på daglig basis første gang mand logger ind i løbet af 24 timer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-06 00:48

Man optjener da point ved at logge sig ind. Man kan også optjene "returpoint"

Men uanset om du mener de er optjent eller ej, så er det ledige point, som man kan bruge, som man vil.

Der er kun en ting, man ikke må, og det er at give sig selv point.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-02-06 01:24

Simmaster

Velbekomme!

God fortsat weekend

Hanne