/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Longmill forstærker
Fra : vizz
Vist : 814 gange
40 point
Dato : 03-02-06 14:35

Hey

jeg fik en Longmill PRXI 4x120watts forstærker med til min bil... men har ingen anelse om hvordan det skal forbindes så håber der er nogen der måske kan komme med en lille smule hjælp det mest suben. der driller... og de forskellige indstillinger...

Der er 4 udgange hvor der står low input og CH 1-4... og så der 2 udgange hvor der står line out og CH 1-2

Venlig Hilsen Dennis

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-02-06 23:11

De "udgange" der står input på er ikke udgange men indgange. Hertil forbinder du din signalkilde , radio, cd , mps spiller mv.

ch 1 2 er dine udgange til højtalere

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-02-06 09:55

Umiddelbart kan jeg ikke finde en user-manual.

Kan du ikke tage et par digitale billeder og maile på hvac(snabela)sol.dk

Så skal du få en melding....

Så vidt jeg har hittet, er det en lidt ældre engelsk sag, åbenbart ikke High End, men noget "ikke så ringe endda".

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 40 point
Dato : 07-02-06 09:28

Tak for billederne vizz

Først strømmen:

Klemme BATT skal tilsluttes direkte til + på batteriet. Brug et meget kraftigt kabel. Indskyd sikring helt oppe ved batteriet.

GND Bør tilsluttes / på batteriet. Alternativt på stelpladen. Stelforbindelse er dog ikke optimalt, idet man risikerer der så render lidt strøm i signalkablets stel.

REM skal have start/stop signal fra din headunit. Der er gerne en ledning, der også er mærket REM eller remote. Nogle gang antenne. Ofte en tynd gul ledning. Der skal være 12V på når radioen tændes.

Hvis du vil bruge den til to højttalere:

Højttalere tilsluttes i klemmerne der er mærket "Bridged". Husk at polarisere korrekt.

Signal hentes fra headunit'ens "LINE OUT" og tilsluttes CH1 og CH3. X-over stilles i full

Hvis du vil anvende 2 sæt:

Højttalere tilsluttes i klemmerne der er mærket CH1 / CH2 / CH3 / CH4 . Husk at polarisere korrekt.

Signal hentes fra headunit'ens "LINE OUT" og tilsluttes CH1 og CH2. X-over stilles i full.

Hvis du vil trække en subwoofer bliver det lidt sværere idet det ikke tydeligt er oplyst hvorledes og hvor delefiltret kommer ind i billedet

Men skriv lige lidt mere om hvordan du gerne vil bruge den!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-02-06 09:30

LINE OUT'erne tror jeg er til parallelkobling til flere forstærkere!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-02-06 11:16

Switcherne burde fungere som følger.

Full - Uden om elektronisk deling

LPF - Lavpass filter inde - anvendes til subwoofer

HPF - Højpass filter inde - anvendes til at fjerne bass fra sidesystemer, når du bruger subwoofer

Bass Boost - Normalt en øgning af bassen a'la loudness. Men er set anvendt som on/off funktion for elektronisk delefilter, omend dette forekommer ulogisk.

Gain - indgangsfølsomhed på forstærkeren

LFP Frequency = delefrekvens subwoofer

HPF Freguency = delefrekvens sidesystem

Umiddelbart kan jeg ikke greje hvordan indgangene hænger sammen - om de hænger sammen. Muligvis skal de to line out'er forbindes over til CH 3 og CH 4. Der ville et diagram have været skønt at have.

Godkendelse af svar
Fra : vizz

Dato : 09-02-06 16:53

Tak for svaret 3773. Det var super hjælp :D