/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Tilbage betaling af penge?
Fra : trytter
Vist : 706 gange
32 point
Dato : 03-02-06 12:55

Hej , her den 1. fik jeg 1250 kr. indbetalt på min konto i min bank fra mit gamle job, som jeg har opsagt for ca 3 måneder siden. Så her idag modtager jeg et brev om at det var en fejl, og de beder mig indbetale de penge til deres konto igen. Men kan de græve det? der er gået 5 dage fra jeg modtog dem på min konto og til nu.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 32 point
Dato : 03-02-06 13:02

Føler du dig berettiget til at modtage pengene ?

http://www.retssal.dk/nyheder2.php3?side=699

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-02-06 13:07

Man skal selv følge med i om en indbetaling er berettiget. For eksempel vil for meget udbetalt løn berettige til tilbagebetaling med mindre du var stillet et tilsvarende beløb i udsigt som bonus eller lønforhøjelse.
For eksempekl er der en hel del der i Københavns kommune har fået for meget i løn ved en EDB fejl og disse penge skal tilbagebetales da det jo var mere end aftalt.
Altså er det et spørgsmål om beløbet er aftalt og du således har været i god tro og foreligger der ingen aftale skal der ske tilbagebetaling.
Har du ikke pengene længer emå du lave en aftale om betalingen.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 03-02-06 13:10

Jeg troede klart det var nogen penge jeg på en måde havede sparet på en måde. Men det ser åbenbart ud til jeg skal betale dem tilabge.

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 03-02-06 13:11

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-02-06 13:13

Ja, sådan er det !

Jeg siger tak.

mvh
jakjoe