/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP! der er ikke hul igennem
Fra : jpaludan
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 03-02-06 09:53

Hejsa

Jeg har en D-Link router 614+ trådløs.
Jeg har sat den til PC med WinXP og med Dansk Kabeltv som udbyder.
Den blev konfigureret, som den skulle...men jeg kan ikke få websider frem i explorer.

Har ringet til support både hos DK-TV og D.Link. Alt blev pinget og testet, og alt virker tilsyneladende. Der er netforbindelse, men De kunne ikke finde ud af hvorfor jeg ikke kan åbne websider....der er ingen firewall installeret - udover den i XP.

Er der en her der evt. kan hjælpe mig med at finde ud af, hvorfor jeg ikke kan åbne websider...?

Kan det f.eks. have noget at gøre med, at Windows ikke endnu er blevet opdateret ? Det er en ny installation.

håber I kan hjælpe mig.

Hilsen Jpaludan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-02-06 10:02

Undersøg lige om det er dit Antivirus program blokerer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-06 10:02

Du har husket, at indstallere div. driver til bundkortet??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 10:03

kan du komme på windows update ?? Jeg har været ude for de samme i sin tid og røg kun ind hos dem og ingen andre.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-02-06 10:03

om det er dit Antivirus program der blokerer

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 03-02-06 10:04

Prøv lige at tjekke, hvilket sikkerhedsniv eau, du kører på. Den må ikke stå til høj - kun mellem.
Funktioner - internetindstillinger - sikkerhed

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 03-02-06 10:29

Hej igen

Jeg har installeret smatlige drivere til bundkortet, og der er jo forbindelse til nettet - men jeg kan bare ikke åbne websider i explorer.

Jeg vil prøve om jeg kan komme på windows update - hjalp det for dig miritdk at opdatere windows ?

Sikkerhedniveauet vil jeg også lige tjekke for at se om det hjælper.

JEg hører meget gerne flere bud, hvis der er nogen, der har nogle.

Mange hilsner
jpaludan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 10:32

ja det hjalp for mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-06 10:43

Har du evt. prøvet med en anden browser?

Opera : www.opera.com/download/
Firefox : http://www.mozilla.com/firefox/
Netscape 8.0 : http://browser.netscape.com/ns8/

..selvom det måske kan være lidt svært at hente disse browsere, når du ikke kan komme på nettet?

Kan du selv pinge 'ud af huset'? ...eller din gateway (router)?

Start->Kør ..skriv CMD og i vinduet skriv ping (..og en gyldig IP) f.eks.

ping 194.182.98.2

..som er den forbindelse hos københavns kommune jeg sidder ved nu

Din egen IP finder du og pinger ved at skrive :

Start->kør ..skriv CMD og i vinduet skrive ipconfig ..ping så derefter en af de fremkomne adresser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 03-02-06 12:19

Jeg har bare lige en hurtig kommentar...

Jeg har været ude for at der var nogen der sad med samme problem som dig, og det hjalp da de kørte en Guide til Netværksforbindelse > under Kontrolpanel og derefter Netværksinstillinger.

Du har formodentlig ikke haft routeren på før og før den var du måske kablet direkte til Internettet. Nu har du en DHCP-server imellem og så skal computeren så lige finde ud af den skal igennem den for at komme på nettet.
Hvis din router fungere normalt, så får du jo også kun en lokal-ip og det er den du får fra DHCP-serveren (D-link)
Så vidt jeg husker så har D-link en meget brugervenlig konfigurationsmenu og der skulle næsten ikke kunne ske en fejl i opsætningen af den, så jeg holder på at det er din computer der lige skal "forklares" at forbindelsen til Internettet er anderledes nu..

Håber det hjælper... Surt ikke at kunne komme på nettet..

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 03-02-06 12:51

Hvad siger din LAN forbindelse?
Har du prøvet og køre guiden trådløs netværk?

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 03-02-06 13:01

Hejsa igen.

Den D-Link der blev sat til, erstattede en almindelig 4ports router. Så computeren er konfigureret til at køre med router. Begge supportafdelinger jeg var i kontakt med var inde og tjekke IP adresser i både PC og router indstillinger.
Når den alminelige router sidder på, virker nettet, men når den bliver skiftet ud med den nye D-Link, dur det ikke.

Jeg kobler den ikke trådløst på, men via kabel. Det er andre PC'ere der skal kobles trådløst på når/hvis det fungerer.

Mange hilsner
Jpaludan