/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
meget mærkelig outlook express
Fra : gobling
Vist : 713 gange
100 point
Dato : 02-02-06 17:18

Hej.

Jeg har en pc med windows xp Sp2.
Ved afsendelse af mails i outllook express vil den ikke sende, hvis text feltet indeholder mere end 10 tegn eller vedhæftet filer. den slår fejl på smtp konto. men hvis der kun skrives fx "test" som indeholder 4 tegn, så sender den uden problemer. meget mærklig fejl ik.
Der sidder en zywall2 på som router/firewall, men den kan ikke være skyld problemet, da dette med at sende mails virker perfekt fra 2 andre pc´er bag den samme firewall.
Windows xp er blevet ominstalleret 2 gange nu, da jeg i første omgagng gav den skylden. Men selv med en nyinstalleret XP, ja så laver den stadig denne email fejl. Hvis jeg importere email konto og post over i MS outlook 2003, så laver den nøjagtig samme fejl.
Jeg har ingen anelse om hvad der kan være galt. har alfrig løbert i problemet før.
Der er heller ikke noget software firewall eller antivirius på pc´en. og windows firewall er også slået fra. ???

hjælp.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 17:29

Hvilken udbyder har du ?????

er du sikker på at opsætningen i din OE er rigtig ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-02-06 18:01

Klik på fanebladet servere.
For at du kan sende post SKAL der sættes hak i feltet ”Min server kræver godkendelse”.
Klik herefter på OK.
Men problemet kan også ligge i at du også har installeret outlook:
http://www.winhelp.dk/98o4.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 02-02-06 19:37

Hej.

Det er tdc som er udbyder.
har prøvet med smtp.mail.dk og pasmtp.mail.dk
men ingen af delende virker.

Jeg har været alle opsærninger igennem under konti.
Det med server kræver godkendelse virker heller ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 21:12

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71505 her kan du få hjælpen

det hedder altså asmtp og ikke pasmtp

og jo den server skal godkendes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 21:14

ps.. hvis der kører flere andre kan det jo være du skal i meddelelsesregler - medmindre alle bruger samme konto uden underkonti

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-02-06 08:48

du skriver pasmtp.mail.dk
har du proaccess ??? så skal der stå pasmtp.tele.dk

hvis du har alm abb. skal der stå asmtp.mail.dk eller smtp.mail.dk

der skal stå pop3.mail.dk i indgående mail

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 03-02-06 09:43

Det er en typisk fejl ved Outlook at den ikke vil sende når der ikke står noget emne i medelseses feltet, du kan bare "ignorere" den fejl meddelse der kommer, og sige send aligevel.

Mht til vedhæftet filer, hvilket fil typpe har du prøvet at vedhæfte ? TDC tillader ikke filer som feks. exe bilver sendt gennem deres smtp (Dette for at begrænse virus), lige så har tdc en begrænsning på nogle af deres smtp server der gør at man ikke kan sende over 5mb (mener at det er 5mb)

Hvis ovenstående ikke kan bruges må du prøve at uddybe, fejlne

/Rex

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 09:55

aws den med pasmtp havde jeg overset - tak dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 09:59

75653 - vrøvl der kommer en meddelelse der en ok mulighed om at sende uden emne - ingen problemer i det. Kommer boksen ikke har man mauelt valgt at den ikke skal vises.

bare en sidebemærkning

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 03-02-06 10:04

Citat
75653 - vrøvl der kommer en meddelelse der en ok mulighed om at sende uden emne - ingen problemer i det. Kommer boksen ikke har man mauelt valgt at den ikke skal vises.

Hmm det er 100 år og en madpakke siden jeg sidst åbnede OE, så den med emne feltet er taget p hukkomelsen ), men stadig en typisk fejl ved OE ;~) og hvis man ikke læser hvad der står i boksen så vil OE ikke sende....

Oxe en side bemrk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 10:25

jo den vil så - har lige prøvet

ikke mere sniksnak

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 03-02-06 18:13

Tak for de mange indlæg.
Men lortet virker stadig ikke.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-06 19:47

Slet kontoen, og sæt den op igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 20:31

det var da s