/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
software til auto shutdown og.
Fra : crayzee
Vist : 441 gange
60 point
Dato : 02-02-06 16:43

hej jeg har længe forgæves førsøgt at, finde et program som kan starte min computer op på et bestemt tidspunkt og lukke den igen på et givent tidspunkt?? dvs at programmet skal kunne tidsindstilles til at lukke min computer selv og starte min computer selv.. er der nogen der kan hjælpe mig..?

venlig hilsen
Morten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 16:46

følger lige med af ren nysgerrighed

( vi har haft en diskussion om hvorvidt det kan lade sig gøre med planlagte opgaver - men det er ikke afprøvet - måske en ide ???)

Kommentar
Fra : crayzee

Dato : 02-02-06 16:51

det er helt iorden hehe.. jeg har prøvet autoshutdown og det virker fint nok men jeg har også hørt et sted fra at man kan få sin computer til at starte på et givent tidspunkt, men har ikk fundet den software endnu

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-02-06 18:27

Det med at starte computeren på et givent tidspunkt er som regel en indstilling du finder i BIOS.

Jeg gad nok vide, hvordan du ville have et stykke software til at køre på en slukket computer.......

Der er også nogle computere der har muligheden for at starte via LAN. Det er som regel også via BIOS dette indstilles. Jeg har dog ikke prøvet sidstnævnte mulighed. Førstnævnte virkede på min PC, men den tændte ALLE dage...... og det var ikke min mening.

/berpox

Accepteret svar
Fra : 75653

Modtaget 60 point
Dato : 03-02-06 09:59

Den eneste måde hvorpå du kan starte computeren med software er ved at sætte somputeren i standby, hvis den skal være helt slukket og den ikke skal starte op hverdag, kan du bruge et tænd sluk ur der har uge funktion, og så i bios sætte at computeren skal starte op ved tab af strøm.
At lukke computeren med software er derimod en smal sag, og der findes mange typper software til det, et af dem jeg finder bedst er poweroff som kan findes her http://users.pandora.be/jbosman/applications.html
Du kan også selv lave et lille program der kan lukke computeren på et givent tidspunkt. det kan gåres hurtogt og simpelt enten i bat eller i feks. autoit. Autoit finder du her http://www.autoitscript.com/autoit3/
hvis du vil lave det i bat kan du bruge windows 2000/Xp's indbygget shutdown. En vejledning i hvordan du bruger shutdown får du ved at vælge KØR og skrive CMD og derefter SHUTDOWN /?.
bat filen kan du lave i notepad. eg. shutdown -s -t 10 -c "Lukker og slukker" -f og gemme filen med endelse .bat

Bat filen kan du så køre gennem windows opgave ting

Håber at dette kan bruges, for jeg har helt ondt i fingrende at skrive

Godkendelse af svar
Fra : crayzee

Dato : 03-02-06 14:32

Tak for svaret 75653.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 03-02-06 14:55

NP

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 15:14

crayzee hvilken løsning brugte du ????