/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win xp mappeindstillinger
Fra : 234
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 02-02-06 01:17

Hej !
Alle mine dokumenter bliver i åbnet i søg og find programmet !
Hvordan ændre jeg det tilbage igen ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-06 01:35

Gendan computeren til en dato før problemet opstod

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-06 01:57

Du er nok nødt til at lære dansk først. For dit spørgsmål er noget vrøvl:
Citat
Alle mine dokumenter bliver i åbnet i søg og find programmet !
Hvordan ændre jeg det tilbage igen ?

En af fordelene ved at kunne tale og skrive dansk, er at man så kan bede om hjælp når man har problemer.

Men hvis man ikke kan skrive et forståeligt dansk, kan man heller ikke forvente at få et godt svar.

OK. Prøv igen. Hvad er dit problem?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-06 02:02

Arne spørgsmålet er da tydelig: når spørgeren vil åbne en mappe, åbnes søgevinduet, jeg har selv prøvet det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-06 02:10

o.v.n. - Så giv dog spørgeren et ordentligt svar. Han/hun taler altså stadig vrøvlesprog.

Og jeg tror ikke at han/hun har forstået hvad du mener.

Du må være meget mere præcis i din hjælp til spørgeren. Han/hun er jo tydeligvis ikke ligefrem en ørn til EDB. Hvis du forstår hvad jeg mener?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-06 02:15

o.v.n. - Din hjælp indtil nu har været:

Citat
Gendan computeren til en dato før problemet opstod

Det KAN du gøre bedre. Så gør det. Det er DET spørgeren har brug for.

Mange hilsener fra Arne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-06 02:18

Nu er spørgeren ikke online lige nu, men han/hun kan bede om uddybende forklaring, hvis det er nødvendig, der er ingen grund til at skrive en hel masse, hvis nu spørgeren godt ved hvordan man kører en systemgendannelse.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-06 02:28

Det har nu da ret i o.v.n, men det er jo slet ikke sikkert, at system-gendannelse er løsningen på problemet.?? Det er jo kun din 1'st mulighed for en løsning.

Jeg mener at det er en "Tøsedrenge-løsning" - "Standard-løsning", når man som hjælper ikke kan finde på andet. Måske skulle man bare holde kæft og overlade problemet til andre, der rent faktisk HAR en løsning på problemet??? Jeg har ikke løsningen, og du har heller ikke, så skulle vi 2 ikke bare overlade spørgsmålet til specialisterne?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-06 02:45

Den anden mulighed er at køre en reperation med Windows instalations CDen, der er ikke andre muligheder, men er der nogle der mener noget andet så lad da dem forsøge

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-06 03:05

Jeg har faktisk gjort noget for at hjælpe spørgeren. Jeg har sendt en personlig besked til tedd om at kigge ind i denne tråd. Han er VM i det her. Hvis HAN ikke kan hjælpe, er der squ ingen der kan.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 02-02-06 06:15

Du glemmer at skrive hvilke filer/dokumenter der blir åbnet i "søg"..... Hvis nu det er .doc filer det drejer sig om? altså word der skal åbne .doc.. så kan du rette det hurtigt og nemt ved at skrive følgende i en "dos-prompt"
Det samme kan gøres ved andre filtyper.. men der ser "koden" en smule anderledes ud

Kode
assoc .doc=Word.Document.8

->Brommi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 08:44
Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 02-02-06 11:09

Hej 234

Såvidt jeg kan se er dine indstillinger i "Søg og find" ændret.
Tryk på Windows-tasten + F
Vælg "Søg i alle filer og mapper"
Find feltet : Søg I: - tryk på trekanten tilhøjre.
Vælg "Søg i lokaldisk C:
Så skulle Windows søge i hele harddisken - og ikke kun i Dokumenter.

Mvh

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 50 point
Dato : 02-02-06 11:26

den lette løsning her her:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no41

(og hold så op med den kævl)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 11:30

jeg må nu give ret i at det her er en smule svært at forstå spørgsmålet - er det blot uvidenhed om at bruge søgefunktionen - så er det her der skal sættes ind.
(brug funktionen under start "hjælp og support" - skriv søg og se under "søge under filer og mapper" så får du en god hjælp )
Er det til gengæld som det fremgår af mit link kl. 08:44 - så er løsningen jo der

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-02-06 11:37

miritdk >> og jeg har så penslet løsning ud i mit link 02-02-06 11:26

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 12:52

nogen her er da enige (den var til hcma)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-06 13:21

Synes nu heller ikke ligefrem Kandu er et VM? I så fald er der da adskillige kandidater til titlen. Ville nok osse bare at henvist til hcma's side!

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-02-06 13:23

det er altid dejligt når nogle kan blive enige
og løsningen er gennemprøvet og virker

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-02-06 17:52

Hvor er det da dejligt at der er nogen der er enige if you know what i mean.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 21:23

fijala - ja men jeg er helt enig med mig

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 02-02-06 22:54

Tak for svaret hcma.