/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Online noder
Fra : rolandkorg
Vist : 717 gange
40 point
Dato : 01-02-06 10:23

Hej!
Findes der ikke et sted på nettet hvor man betaler en håndfuld småpenge, og derefter downloader noderne til sangen/melodien nøjagtig som hvis det var en mp3 fil.
Jeg ved at music2you arbejder lidt i det, men det er et meget begrænset udvalg de har.
Har kigget på bibliotekernes nodedatabase, men det er mest klassisk musik, samt jazz at man kan downloade der.
Interesserne er Rock, pop, dansk o.l.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-06 10:55

Er det sådan noget du mener

http://www.avz.dk/index.php?id=6

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 01-02-06 11:09

nej ikke helt, Det skulle gerne være rigtige noder, så vidt jeg kunne se var den hjemmeside du linkede til bare tabs og akkorder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-06 15:00

http://www.anvilstudio.com/scrns.htm

jeg har gratisversionen installeret af og til - så du skal være opmærksom på at det mest er midi du kan bruge det med

Der vises tekst/lyrik når det er tilgængeligt - og noderne kan du følge næsten som du vil med de forskellige instrumenter.

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 40 point
Dato : 01-02-06 15:59

Jeg ville anbefale www.sheetmusicdirect.com . Her kan man finde noderne til mange af de nye hitsange indenfor eks.vis. pop. For eksempel er James Blunts "Goodbye my lover", "You're beautiful" og "No bravery" til at købe for under 15 kroner stk. Den første side af noderne kan altid printes gratis ud, så man kan "teste" lidt før man køber..

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 02-02-06 08:03

Til Kazistuta, jeg kigget lidt på siden du anbefaler, men kræver det ikke at man har Sibelius installeret, bare det program koster jo omkring 6000,- i indkøb ?

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 02-02-06 09:50

Nej, du kan hente det gratis program Scorch (mener jeg det hedder), som siden selv linker til. Herfra kan du læse noderne og printe dem ud, på samme måde som i dyre programmer som Sibelius. Det er i princippet ganske enkelt

Det ville nok også være svært for siden at løbe rundt, hvis det krævede at brugerne havde et meget dyrt program for at kunne bruge servicen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 11:36

http://www.sheetmusicdirect.com/Help/InstallScorch.aspx

måske nemmere at overskue her ???

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 05-02-06 13:28

http://www.pianosheets.org/ kan du hente ALT og stille div. spørgsmål ang. musik.

For at hente Sheets (nodeark) skal du bruge et fildelingsprogram f.eks. Azureus, som du kan hente her:
http://azureus.sourceforge.net/

hilsen amanda

Godkendelse af svar
Fra : rolandkorg

Dato : 07-02-06 21:07

Tak for svaret Kazistuta. Det var lige siden jeg søgte...