/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
energirapporter
Fra : tesla
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 01-02-06 05:43

hej
Jeg har købt en lejlighed for et år siden, da vi kikkede på den sagde sælger at der var hulmursisoleret og det har han endda skrevet på energirapporten der hvor han skal skrive sine bemærkninger.
Jeg har nu i vinters boret en masse huller for at se om dette er rigtigt, prøverne viser at der ikke er spor af isolering.
Har gjort det rigtigt med en lang pind og stikke den ind

Hvad gør jeg nu, hvis jeg vil klage hvem kan/skal jeg klage til ?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-02-06 05:50

så skal du have fat i den advokat der har skrevet for din part
så sætter han det igang
men prøv lige at få en fagmand til at kikke på det først , og få en skriftlig udtalse fra ham , så går det meget bedre
er du sikker på at der intet er , for alt efter hvad der er brugt af isolering kan det være svært at mærke med en pind , der skal jo også bores de rigtige steder , og i den rigtige dybte (ikke bare i bund med boret )

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-06 06:17

Hejsa og g'morgen
Hvis du kan se lys på den anden side... så har du borret for langt/dybt
Spøg til side... hulmursisolering kan "falde sammen", især på ældre boliger, og hvis det ikke er gjort ordentligt, så tag en fagmand med på råd.
http://www.ekn.dk/ men gør som bredker er inde på - ret henvendelse til din advokat.
Held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-02-06 06:18

Ældre isolering kan falde sammen så det øverste hulrum
er tomt.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-02-06 06:27

at isoleringen kan falde samme , ved jeg at flere firmaer siger 2-3% alt efter typen
det vil sige at du må forvente at der ikke er noget i de øverste 5-8 cm på et alm 1 plans parselhus

Kommentar
Fra : tesla

Dato : 01-02-06 16:20

Hej
Ja prøverne er gjort rigtigt, jeg har haft kontakt til en fagmand
Og i fald jeg klager så får jeg ham til at komme med en udtalelse om Isoleringen.
Så lad os gå ud fra at jeg har lavet det rigtigt og jeg har en sag.

Det der måske ikke er skrevet klart nok er at det ikke er energikonsulenten der har skrevet det men ejeren, godt nok på et officielt papir hvor energikonsulenten kan vælge at tage prøver ,eller bare kan godkende dette.
Jeg mener at det skulle slet ikke være lovligt/muligt for ejer at skrive noget på hvis man ikke har regning på det.
Det undergraver bare energimærkningen og så har jeg frit slag til at gøre det samme når jeg skal sælge lejligheden, og det ville være idiotiskt fra et økonomiskt synspunkt ikke at gøre det.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 01-02-06 17:11

Der findes vel een eller anden lov, der forbyder at afgive urigtige eller mangelfulde oplysninger om noget man vil sælge. Ud fra hvad du skriver, lyder det som om din advokat med lethed burde kunne få sælger til at betale for en hukmurs isolering. Altså, kontakt din advokat, men få lige et papir med fra din isolerings specialist.

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-06 19:51

selv om det bare er den tidligere ejer der har sagt det , er det lige så bindende som hvis det er en konsulent , han hænger faktisk mere på den end en konsulent
så ja, du har en god sag hvis du har det på skrift

Godkendelse af svar
Fra : tesla

Dato : 01-02-06 23:35

Tak for svaret bredker.
Hurtigt svar og precist

Kommentar
Fra : tesla

Dato : 02-02-06 16:33

hej igen.

Jeg har nu gennemlæst energirapporten og der står at der er hulmursisoleret, og ejeren skriver også at det er hulmursisoleret.
Så nu vil jeg kontakte Isoleringsfirmaet endnu en gang for at være 100 %, har kontaktet EKN for at høre hvordan man gør rent praktiskt ved en klage.