/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Rigtig driver !!!!!!!
Fra : Jesper_wood
Vist : 900 gange
100 point
Dato : 31-01-06 19:53

Hej,

Jeg kan ikke finde en driver til mit lydkort!

Enheds Beskrivelse   Type
Jeg kan se at det hedder dette. Har kan ikke finde noget på intel's hjemmeside.

Intel 82801EB ICH5

Håber nogle kan give mig en adresse eller noget.

Tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-06 19:58
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 31-01-06 20:01

Prøv at tage dette program ned,det hedder siw,den kan fortælle dig hvad dit lydkort hedder,jeg er sikker på at den ikke hedder Intel 82801EB ICH5

http://www3.sympatico.ca/gtopala/

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-06 20:07

du må komme med lidt mere info.
pc model/mærke og eventuelt navn på motherboard.

men jeg tror at du skal søge drivere til AC'97 Audio Controller

AC97 er meget normal men drivervalg hænger også lidt sammen med styresystem,
og udgaven af ac97, den findes vist som 2 kanal 4 kanal osv.(antal lydudgange).

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-06 20:11
Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 31-01-06 20:19

Mit motherboard hedder:

Enheds Beskrivelse   Type

Beskrivelse   Værdi
Motherboard Navn   Asus P4P800-VM

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-06 21:57

Måske her men har ikke lige sat mig ind i hvor
http://www.dll-files.com/
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-01-06 22:28

http://www.dealtime.com/xPR-Asustek_P4P800_VM~RD-124206812804

Sound Support

The ASUStek P4P800-VM that I selected comes with integrated sound. It utilizes the ADI AD 1980 Chipset, which is an AC'97 Codec that allows 6 channel audio. This gives you 5.1 surround support for the high end speaker systems, digital output through a special S/PDIF external connector, Aux and Line in stereo inputs, integrated headphone amplifier and MIC connection.

Du finder driveren her: http://www.short-media.com/download.php?d=251
Du skal skrive bogstaverne du ser ind i feltet, for at få lov at hente zip-filen
Den pakker du ud inde i en mappe, og starter filen som installerer driveren.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 31-01-06 23:01

Søgte under google Ac'97 Audio Controller !
Wupti så fandt jeg det.
Tak for de mange svar.
Har givet point til ( Natmanden )