/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sms på Motorola V3
Fra : thaisontrine
Vist : 1128 gange
500 point
Dato : 31-01-06 15:07

Jeg har lige købt en motorola v3 men kan ikke rigtig finde ud af den, er der nogle der kan fortælle mig hvordan man sætter ordbog på når man skriver sms beskeder da den er træls at undværre.?

Jeg er meget spændt på om jeg kan finde mig i den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-06 16:22

Min søn har sådan en tlf, men jeg kan ikke spørge ham lige med det sammen, men fandt dette

Tryk på #, indtil symbolet for intelligent ordbog (Abc1 samt et billede af en lille "ordbog") ses i øverste venstre hjørne.

fra dette link http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/?id=829

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 01-02-06 16:23

Hmm... Har lige luret på nettet, men kunne kun finde en engelsk manual..

Har du ikke en dansk manual? Slå op under SMS eller tekstbesker eller ordbog og se hvordan du slår den til. Den har ordbog, i den engelske manual hedder det man skal aktivere Itap

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-06 16:23

Og jow den kan du godt lærer at finde dig i, jeg vil endda gå så langt, at sige at den bliver du rigtig glad for

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 01-02-06 16:26

godt svar Nordsted1

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 01-02-06 16:57

Det er en fin telefon, nogen foretrækker t9, andre motorolas iTap.. På de fleste motorola telefoner skal du enten holde * eller # nede, når du er i gang med at skrive en besked. Så skifter den mellem almindelig indtastning, itap og tal. Prøv det engang
Mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-06 17:02

simmaster... ja, jeg håber det er noget der kan bruges, det er møj irriterende, ikke at have den på, når man er vant til det

Accepteret svar
Fra : xodeus

Modtaget 500 point
Dato : 01-02-06 19:51

Step by step:
1. Gå ind i Ny SMS.
2. Tryk på funktionstasten over OP.
3. Vælg "Opsætn. af indtastn."
Nu skal du vælge hvilket sprog der skal være primært og sekundært.
Jeg har iTAB dansk som primær og iTAB Ext som sekundært.
4. Gå ind i "Primær Opsætning" >> Vælg iTAB Dansk
5. Gå ind i "Sekundær Opsætning" >> Vælg iTAB Ext.
6. Tryk tilbage.
Nu er du klar til at skrive. Tryk # indtil der står "Abc1" øverst på bjælken og du er klar til at skrive med dansk ordbog. Det er lidt anderledes at skrive med iTAB men det er selvfølgelig bare en vænnesag. Jeg skriver lige så hurtigt på min Moto som min kæreste gør på sin Nokia med T9 og hun skriver ellers meget hver dag.
Øsnker du ikke ordbog på det du lige er igang med at skrive slår du den fra ved at trykke # indtil der står "Abc2" som er dit sekundær sprog. Ved sekundær "lærer" du også din telefon at skrive nye ord, der er dog ikke plads til så mange og de bliver skiftet du hele tiden når der kommer noget nyt.

Godkendelse af svar
Fra : thaisontrine

Dato : 01-02-06 21:36

Tak for svaret xodeus.
Det var lige det jeg havde brug for, nu kan jeg rigtig skrive sms beskeder igen uden at jeg føler jeg er ved at blive idiot, den ordbog gør bare så meget. endnu engang tak for dit uddybende svar.