/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Særeje
Fra : vict7777
Vist : 578 gange
20 point
Dato : 31-01-06 10:54

Jeg skriver da min lillebror har solgt et hus med en fortjeneste på 430.000 som han har bragt ind i et forhold hvor hans kæreste har en gæld på 210.000.
De har sammen købt hus.
Men for at sikre ham en evt. fordel ved ophør af deres forhold (De er ikke gift, men har sammen købt huset) har hun skrevet et stykke papir hvor hun skriver det med økonomien og at de ved ophør at deres forhold skal tage det i betragtning ved deling.

De har så begge skrevet under og hendes far og stedmor har skrevet under som vidner.
Men holder et sådant dokument!!!

Jeg er bare bekymret på min lillebrors vegne.

På forhånd tak for hjælpen

Heidi

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 31-01-06 11:02

Jeg syntes, at for at du kan være helt sikker på et korrekt svar, skal prøve at skrive hertil, det er gratis.

http://www.friproces.dk/ngr/index.html

Godkendelse af svar
Fra : vict7777

Dato : 31-01-06 11:09

Tak for svaret Nordsted1. Det prøver jeg lige med det samme.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-01-06 11:17

Nu skal vi ønske, at papiret ikke kommer i brug.

Skulle andet nu blive tilfældet, må vi håbe at det kan findes frem !!
Hvor skal det opbevares ?

Det bedste er nok at tage en snak med "Advokatvagten"...det er gratis.
http://www.advokatsamfundet.dk/Default.asp?ID=11780

Her er noget om underskrifter
http://www.advokatfirmaet.dk/dk/vaerd_at_vide_om_jura/underskrift_af_dokumenter_med_vitterligh.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : vict7777

Dato : 31-01-06 11:24

Min far har fået en original.
Jeg har henvendt mig til www.friproces.dk og håber på svar derfra.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-06 11:31

Selv tak. En anden kandubruger, fortalte forleden dag, at vedkommende havde fået svar samme dag, som e-mailen var afsendt, dejlig service

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 31-01-06 11:41

Mener ikke det er jurisidk bindende at familie skriver som vidner.

Der skal helt uafhængige, myndige personer til...

Kommentar
Fra : vict7777

Dato : 31-01-06 13:23

Jeg har allerede fået svar fra www.friproces.dk.
Vedr. at det er hendes familie der har skrevet under som vidner, det har han ikke lige skrevet noget om, så jeg går lige videre med det.
Men ellers skrev han at det galdt som et gældsbrev på den måde det er lavet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-06 13:49

Det er da dejligt, at de svarer så hurtigt, ærgeligt de ikke fik det hele med.

Kommentar
Fra : tesla

Dato : 03-02-06 00:05

hej.
Familieadvokaten har svaret på dette spørgsmål et par gange.
Kan ikke umiddelbart finde lige dette spørgsmål men du kan jo selv prøve