/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Program til CMS
Fra : klanger
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 31-01-06 10:46

Hej! Jeg er i øjeblikket ved, at redigere en hjemmeside i en demo fra DanDomain. Programmet de bruger hedder WebEdit CMS. Jeg syntes umiddelbart det er godt program, at lave hjemmeside i, og kunne tænke mig, at høre om følgende.
Kender nogen til et program der "modsvarer" ovenstående, som kan købes (få's...!) sådan man selv kunne lave andre (flere) sider også. DanDomain sælger jo "kun" stykvis.
Hvis der skulle være en der ved mere om hvor jeg evt. kan finde mere om CMS programmer, såsom moduler olign. ville jeg blive glad.
På forhånd tak.
ps. Kandu kunne også se ud som det er lavet i et lignende program, eller.....

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 31-01-06 10:59

Der findes utroligt mange CMS'er på nettet, flere af dem er gratis. Prøv at søge på google efter "free cms" eller lignende. De fleste CMS'er kræver lidt teknisk indsigt at sætte op, så det vil da helt klart være en fordel. Jeg vil tror de cms'er du betaler for generelt er lidt mere brugervenlige end dem der er gratis.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-06 17:50
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-06 17:53

..og på dansk : http://www.freeguppy.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 31-01-06 17:54

http://www.joomle.com gratis, men på engelsk. Nemt at sætte op.

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 01-02-06 11:22

Tak for svaret molokyle. Jeg har downloadet nogen af FreeGuppy's filer og gemt dem. Umiddelbart ser deres side (for mig) lidt uoverskuelig ud, og nogle få link virker ikke...!!!! Men jeg ta'r et stille og roligt kig på det og ser om jeg kan finde rundt i det. Men som sagt syntes jeg man skal for meget "rundt" på nettet for, at finde de forskellige programmer man skal bruge. Og en vigtig ting jeg endnu ikke har kunne downloade er en god manual...!!!! Men endnu engang tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-06 12:05

Til din oplysning kan jeg fortælle dig at kandu-brugeren/profilen CLAN har stor erfaring med guppY, så det er nok ham du skal læne dig opad mht. CMS

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Garibaldi

Dato : 02-02-06 12:16

I Joomla er det muligt at hente oversættelser på dansk til både frontend og backend.

Se evt. http://www.joomla.dk.

Kan absolut anbefale Joomla (udløber af Mambo). Er forholdsvist nemt at installere og når først man har lært opbygninen at kende er det faktisk meget nemt at bruge. Der findes et hav af moduler og componenter der meget nem kan installeres.

Skal det være mere avanceret er det jo også Typo3 http://typo3.org/1233.0.html

Garibaldi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-06 12:24

Joomla er nu et helt sobert altenativ, så jeg vil foreslå du kigger lidt på dette CMS system også klanger.

Glimrende tænkt Garibaldi

</MOLOKYLE>