/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Simca Vedette.
Fra : GroundFighter
Vist : 743 gange
260 point
Dato : 30-01-06 20:44

Hej.

Har fået mulighed for at få fingerne i sådan en lækker vogn, skal dog laves lidt hist og her. Men ville gerne have lidt info omkring bilen, specielt for langt sådan en bil kører på literen.

Mvh

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 30-01-06 20:53

Det kan vel være lige meget...........

Det er en 2,3 l v8 der ikke laver meget mere end 80 hk og du har vel ikke tænkt dig at bruge den til hverdag???

Er det den her, du har kig på?? http://pro.wanadoo.fr/burel/simca-vedette.html

Kommentar
Fra : GroundFighter

Dato : 30-01-06 22:18

Ja, det den fra 1956.

Var bafre intereseret i at vide hvor langt den kunne køre på en fuld tank.

Hvor stor er tanken forresten i bilen?

Kommentar
Fra : GroundFighter

Dato : 30-01-06 22:19

Og nej, havde ikke tænkt at bruge den til hverdag...

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 30-01-06 22:44

Der er en til salg her http://www.golden-classic.com/

Måske du kan få besvaret nogle af dine spørgsmål der....

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-01-06 13:18
Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 31-01-06 19:51

Hvor meget skal du slippe for den, og hvad stand er den i?

Kommentar
Fra : GroundFighter

Dato : 31-01-06 20:06

Skal slippe ca 4000 kr.

Fandt den faktisk ved et tilfælde hos min mors genbo, han er menlig automekaniker med speciale i veteran biler. Den stod bare inde i et hjørne af en af hans lader, han er nemlig landmand samtidig. Alt var der, og var solgt med det samme da jeg så den, så den skulle jeg bare have..

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 31-01-06 20:21

I flg. en test i Australian Motor Manual fra 1. oktober 1956 kører sådan en fætter 25 miles/gallon, og eftersom de hører under UK i Australien svarer det til ca. 8,8 km/l. Det er da en ledetråd.

Test link: http://www.owdjim.gen.nz/chris/simca/RoadTest/

Omregning: http://www.teaching-english-in-japan.net/conversion/miles_per_gallon

Leder lige efter hvor meget tanken kan tage

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 31-01-06 20:23

Det var satans!!! Så skal du vel rigtig til at rode godt og grundigt rundt? Den kan da ikke være i særlig god stand???

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 31-01-06 20:35

Tanken rummer 13 UK Gallons = 13 x 4,5 (liter/gallon) = 58 ½ liter benzin!!!!!!

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 31-01-06 20:35
Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 31-01-06 20:37

Altså ved gennemsnitskørsel har den en rækkevidde på ca. 500km

Kommentar
Fra : GroundFighter

Dato : 01-02-06 08:52

Ja, det bliver spændende. Motoren ville faktisk godt starte efter lidt roden rundt i bare 2 timer, så dette projekt kommer ikke til at tage alt for lang tid. Snakkede med ejeren af golden-classic.com og han hævder at en Vedette kan køre omkring mellem 10 og 15 km på literen, hvilket i mine øjne er helt i orden.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 01-02-06 10:40

Ja, men jeg kan stadig ikke helt forstå hvad du helt præcist vil bruge tallet til. Altså udover bare at vide det...... Det lyder allerede som om du planlægger at tage til træf med den i sydfrankrig eller noget

Glæder mig til at høre nyheder om den herinde, hvis du får tid

God fornøjelse med dytten!

Kommentar
Fra : GroundFighter

Dato : 01-02-06 11:10

Havde tænkt mig at tage familien med på ferie til netop sydfrankrig. Så ville gerne lige regne ud hvor meget sådan en tur kommer til at koste mvh benzin. Mine forældre har et lille stenhus der, så det kunne være en anderledes oplevelse end at lot flyve derhen.

Er kommet godt i gang med reperationerne på vognen, motoren kører sådan nogenlunde, men den skal stadig tilpasses, den skratter og hoster meget på nuværende punkt, så der er masser at rode med. Resten af karosseriet er i ok stand, meget rust der skal laves og ligende, men regner også først med at være færdig med hele vognen til sommeren 2008.