/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Tandlægen: ud med tænderne?
Fra : 0463
Vist : 5642 gange
100 point
Dato : 29-01-06 23:13

Jeg har i en alder af 38 år fået kanstateret paradontose siger min tandlæge.
visdomstænderne er væk, og hun mener at de 2 bagerste tænder i begge sider i
overmunen skal ud på grund af paradontose.
Er det ikke dem man bruger til at tygge med?
Ligeledes mener hun jeg skal have en paradontose operation, hvilke
hvilke jeg mener gør tænderme løse, og dermed hurtig falder ud, er
det korrekt?
Den først tandudtrækning blev aflyst da bedøvelsen virkede på grund
af betændelse ved tanden som skulle ud, og fik dermed pencellin pille.
Kan man ikke trække en tand ud når der er betæmdelse ved roden.
Jeg ved godt tandlægen kan svare på disse spørgsmål, men vil gerne
høre andres erfaringer med paradontose.

Hilsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-01-06 23:19

Paradentose= løst tandkød, ved en operation bliver kødet strammet op, så der ikke er så store lommer som madrester mm kan sætte sig i.

En tand fyldt med betændelse kan ikke bedøves ordentligt, derfor venter tandlæge med at trække den ud, til betændelsen er væk.

Du bruger alle tænderne til at tygge med, men du lærer hurtigt, at tygge med de resterende, gummerne kan også blive så hårde, at du kan bruge dem.

Du kan prøve alternativ behandling til din paradentose, jeg har hørt mange have gavn af propolis, dette købes i Matas, apoteket, og helse kost forretninger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-06 23:30

Operation mod Paradentose, der bliver ikke noget strammet op, men tandkød skæres af, sådan at "lommerne" det tandkød der har løsnet sig ikke er der mere, og derfor bliver tandhalsene mere blottede.

Fordele?? ja, der kan ikke samle sig plak der giver betændelsen.
Ulemper?? Tja, tandhalsene som ikke er så emaljebeskyttet som resten af tænderne sidder mere ubeskyttet.

Tænderne bliver ikke løse af operationen, det gør de derimod hvis paradentosen får lov at brede sig.

Så må du vælge, hvilket af de to ting der tiltaler dig mest.

Og det er rigtigt, at bedøvelsen ikke vil virke på en betændt tandrod.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-01-06 23:33

Tja, når man skærer løst tandkød væk, må det vel også blive strammere??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-01-06 23:35

Tja, når man skærer løst tandkød væk, må det vel også blive strammere??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-01-06 23:43
Kommentar
Fra : Annela

Dato : 29-01-06 23:54

Jeg har en bekendt der fik sin pardentose næsten væk vha noget der hed Arnica Pinkture ( ved ikke om det er stavet rigtigt) en salve hun smurte med morgen og aften.
- det er nogle år siden og jeg ved ikke om det findes mere !

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 100 point
Dato : 30-01-06 09:34

Hej med dig!

Her i huset eksperimenterer vi i øjeblikket med et præparat, som hedder olivenbladekstrakt.
Det er et naturlægemiddel, som skulle kunne udrydde alle former for bakterier, svamp og virus i kroppen. Det er jo noget af et løfte, så vi afprøver det begge to herhjemme. Jeg mod en tarmsygdom og min samlever mod en meget genstridig neglesvamp, som han har haft i ihvertfald 15 år.

Efter en måned med indtagelse af produktet, havde jeg så voldsomme udrensningssymptomer, at jeg måtte holde pause. Jeg starter igen om fjorten dage.
Min samlever tog en hel kur, og nu kommer der sørme ren, frisk og sund negl ud. En tilstand man ofte kun kan kurere med voldsomme svampemidler, der er meget skadelige for kroppen. (leveren)

Hvis du er til den slags eksperimenter, så kan produktet købes hos Engholmgruppen. En kur koster omkring 1000 kr.

(Jeg vil i øvrigt kun stå inde for Engholmsgruppens produkt - der er andre, der producerer det, men jeg kender intet til virkningen af dem.)

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 08-02-06 21:06

Tak for svaret vaxen.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-02-06 21:33

Velbekomme!
Jeg håber, at du melder tilbage, hvis du vælger at prøve olivenbladekstrakten - jeg vil gerne høre om så mange erfaringer som muligt..

Held og lykke med det

Vaxen