/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Flyverrust på min bil
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 780 gange
100 point
Dato : 29-01-06 17:28

Der er en del små pletter på dørene lige inden gummilisten starter til ruderne og lige under bagruden på siden af bilen,det er nogle bittesmå kornagtige pletter,bilen en hvid peu hdi stc fra 2001.Hvad kommer det skidt af og skal jeg evt gå til et forseglings polerings firma for at få det fjernet det skal helst ikke komme igen..
Mvh Alex

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 29-01-06 17:48

Det kommer fra vejbanen ....Der ligger meget "snadder" som bliver slynget op på bilerne ...Asfalt rester -tjære-bilos-osv osv ....det sætter sig som du siger som små pletter som er vanskelig eller umulig at vaske af...
Jeg har en Peugeot 1993 model med samme symptomer...JEG gør det at ,jeg bruger et affedtnings middel og simpelthen vasker den ren med dette -derefter en normal håndvask men shampoo-Voksning (bådvoks) og så er den skam fin igen ...
Men det er sådan jeg gør...
Der er sikkert mange som vil sige at det ødelægger lakken ---men jeg ved ikke den er dog snart 13 år gammel med samme lak??!!
Du kan jo vælge at køre den til polering ved et firma og høre hvad de gør for at få den fin

Mvh sverola

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-06 19:20

Meget af flyverusten kommer fra vejbelægningen og fra køretøjernes bremsetromler og skiver.

jeg bruger en lidt kraftig blanding af autoshampoo og varmt vand somjeg opbløder det med hvorefter det bliver vasket af med en bløs børste.
Lad dig aldrig friste til, at bruge en grov svamp selv om det er effektivt for det vil ridse.
Jeg sværger til behandling med lakrens, der fjerner det sidste og afsluttet med lakforsegling, hvor man skal sætte sig godt ind i metoden før man går i gang med det selv.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-01-06 20:34

sverola,
kunne man få navnet og lidt om holdbarheden på bådevoksen?