/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Forstænkning af mikrofon
Fra : brumby
Vist : 660 gange
20 point
Dato : 29-01-06 16:45

Hjælp.
Er ved at fortvivle, idet jeg ikke kan forstærke mikrofon-indgangen på en bærbar PC.
Systemet er win2000 og head-set virker perfekt på stationær maskine.
Hvorfor kan jeg ikke forstærke mikrofonen.
Brumby

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-01-06 16:52

Har du forsøgt at skrue op for den elektroniske lydmixer, så der kommer et bedre signal igennem?

Kommentar
Fra : brumby

Dato : 29-01-06 16:56

Ja - selvfølgelig, havde jeg nær sagt. Men jeg har IKKE muligheden for en 20DB-forstærkning som på min stationære.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-01-06 18:22

Så ved du - selvfølgelig - at lydmixeren består af to dele, en for indgående signal og en for udgående signal?!?!?!?!

Kommentar
Fra : brumby

Dato : 29-01-06 18:26

Ja - det ved jeg også. Har lige set hos IBM at ikke alle mikrofoner virker uden en extern forstærker. Mon det er fejlen??

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 10 point
Dato : 29-01-06 18:47

Se der er du måske inde på noget af det rigtige! - Find ud af hvilken type mikrofon du har; om det er en dynamisk eller kondensator mike, og hvilken impedans den har!
Det samme skal du så gøre med den bærebare, hvilken type indgang der er, og om den kan omstilles mellem de to nævnte typer.
En korrekt tilpasning er af stor betydning for et ordentligt signal!

Godkendelse af svar
Fra : brumby

Dato : 31-01-06 17:28

Tak for svaret severino.