/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Billig udenlandstelefoni?!?!
Fra : creamygirl
Vist : 2167 gange
50 point
Dato : 29-01-06 13:35

Jeg har lige kigget på et tip, hvor der linkes til et ( for mig) ukendt telefonselskab. http://www.telio.dk/

Er der nogen der har erfaringer med det?!

Jeg spørger, fordi jeg er interesseret i det absolut billigste fastnet abonnement, hvor netop det at kan ringe billigt til udlandet har stor interesse. Jeg har i øjeblikket et TDC "teletid" abonnement, hvor abonnementet koster 129 kroner pr. måned med 60 minutters fri taletid i Danmark..

Nu er det bare sådan, at jeg ringer både til Norge, Canada og Australien flere gange på en måned –og det er absolut ikke specielt billigt!

Australien: 4.25 kr pr. minut
Canada: 1.75 kr pr. minut
Norge: 0.55 kr pr. minut

Telio.dk ser ud til, at kan tilbyde et Tellio Plenty abonnement, der ser fordelagtigt ud, men uha, jeg ved (af bitter erfaring) at man nemt kan se sig blindt på noget godt – for derefter at opdage, at der ligger noget skjult, som man ikke lige fik øje på, før det er for sent.

Jeg er ikke så kvik om søndagen men som jeg forstår tilbudet, så kan man med dette Plenty abonnement (til 124 kroner pr. måned) ringe til Canada, hvor prisen pr. minut er 0,00 kroner indtil 250 minutter pr. måned (totalt), derefter 0,49 kr/min

Ved opkald til Australien, er prisen pr. minut 0,00 kroner indtil 100 minutter pr. måned(totalt), derefter 0,49 kr/min

Er der noget jeg simpelthen overser ved dette tilbud?!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 13:41

læg mærke til for eks.
Citat
Opkaldsafgift : 0,00 kr
Pris per minut : Minimum 25% rabat på TDCs gældende priser

http://www.telio.dk/prices/?660 kig priser og abonnement godt igennem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 13:43

Oprettelse : Gratis
Telefonadapter : Gratis (skal returneres dersom abonnementet opsiges)
Nummeroverførsel : 300,- kr

og se så lige at aftalevilkårene

http://www.telio.dk/prices/?497

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-01-06 13:50

Tja, alt det har jeg læst mirit..

Jeg er nu mest interesseret i, om det kan betale sig at skifte - og for mig at se, med mit forbrug - vil det være en billigere løsning med telio.dk end mit nuværende abonnement hos TDC..

Er du kvik nok til at gennemskue om jeg tager fejl i denne anskuelse?!

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 29-01-06 14:15

Hvis du ringer fra din Pc så ringer du gratis til alle fastnet telefoner i Australien Canada Norge og mange andre lande http://www.voipstunt.com/en/splashvoipin.html Undskyld jeg ved det ikke var det du spurgte om

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 29-01-06 14:17

Hvad med at benytte skype.
www.skype.com
Du kan ringe over nettet til en fastnettelefon og til lokaltast.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 14:21

har også svært ved at finde rundt i alt det halløj - ville nok vælge skype eller lign hvis modtager har pc -

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-06 14:27

http://www.digi.no/php/art.php?id=280836

Hej jeg bor i Norge og her er der mange tilfredse Telio kunder ...Jeg fandt lige denne artikel fra sidste år som jeg synes du burde have med på vejen før du bestemmer dig for hvad du vil...
At ip telefoni bliver fremtiden er jeg ikke i tvivl om og at Telio er godt med er jeg også sikker på..
Men som alt andet er der børnesygdomme som skal over vindes først...Jeg har selv gået med planer om at få et Telio abonnemant men først skal jeg have "opdraget" min internet leverandør til at blive mere stabil mht min linie

Mvh sverola

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 29-01-06 14:35

www.voipstunt.co
www.voipbuster.com

Er gratis opkald til mange land i europa canada use uk osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 15:07

en lille mulig løsning er at købe et tlf.kort der både dækker fastnet telefoni og mobiltelefoni - det er forudbetalt og kan ikke skabe store regninger

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-01-06 15:58

Telefonkort er ikke billigere i brug. Her er der alt for mange useriøse udbydere på markedet.
Jeg brugte selv telefonkort før jeg valgte en god IP-telefon leverandør.
Den mest ærlige var easycall. - De andre lover, at kortet er gyldig i en forud bestemt periode fra ibrugtagelsen, men har oftest vist sig, at når den halve tid er gået, så melder kortet "opbrugt", selv om der rent faktisk skulle være en del penge på kortet endnu.
Det gælder især de kort man kan købe i de her "Multibahini grøntsager butikker", der ikke giver fuld valuta for pengene.

Mit bud er så, at du får dig en IP-telefon via bredbåndet, som en ekstra telefon.
Her på KANDU har det været oppe at vende et utal af gange med masser af link til udbydere, hvor du kan se på deres prislister, hvad de totale omkostninger er for dit behov; for forskel er der!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 16:35

enig i ip-telefonien - men ikke i kortene som jeg har haft meget fornøjelse af og ikke er blevet snydt af da jeg brugte dem .

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-01-06 16:44

Nu er de heller ikke lige uærlige, men flere af dem som jeg havde brugt, benyttede den stategi, at score resten efter en tid. Dette fænomen, har da også været fremme i dagspressen for et par år siden.
En af de udbydere som jeg benyttede, havde kontor i København, hvortil jeg mailede uden at få svar. Jeg har så ringet til dem, men de smed bare røret på, da de fik at vide hvad det drejede sig om.
Herefter sendte jeg oplysningerne til fs@fs.dk som så har haft kontakt til selskabet. Dette selskab er nu lukket; ihvertfald under dette navn!

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 29-01-06 19:17

Tja, kort eller IP telefoni var jo ikke lige det, der blev spurgt om. Suk!

Citat
Jeg spørger, fordi jeg er interesseret i det absolut billigste fastnet abonnement

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 29-01-06 19:32

Selvtak Creamy.............. men du spurgte jo nu lidt om IP telefoni ..Det er jo telefon via bredbånd

Mvh sverola

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-01-06 19:53

Klart nok sverola*G* Det var nu heller ikke meningen, at der skulle have sneget sig den med Ip telefoni ind i mit indlæg. Det var korttelefoni jeg havde i tankerne.

Bær over med mig - det er søndag og jeg ikke så kvik

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-01-06 20:11

Prøv at se dette link! - Her er kortet gyldigt i 90 dage, hvor imod mange andre kort har en kortere løbetid!
http://www.easywebcom.dk/kategoriside.asp?Kategori=Telefonkort