/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ophævelse af skrivebeskyttelse
Fra : nusa
Vist : 8797 gange
200 point
Dato : 28-01-06 17:21

Jeg har et irriterende problem. Jeg har fået en ny bærbar, som jeg vil bruge til at tage med mig og skrive referater, mens vi sidder i møde. Så vidt så godt. Filen lægges på en rewritable disk. Ved hjemkomst placerer jeg denne i min stationære PC'er, og se, - nu er mine filer på RW-disken pludselig alle skrivebeskyttede. Jeg har været inde og se for hver enkelt fil i 'egenskaber', dernæst i generelt og har så fjernet fluenbenet i rubrikken for skrivebeskyttet. Så trykket på anvend og dernæst OK. Men f..... om skidtet vil ophæve skrivebeskyttelsen. Jeg løber panden mod en mur uanset, hvad jeg gør.
Hvad er der galt? Det er som om, der er trykket på een eller anden tast, som siger, at alt skal være skrivebeskyttet og at der ikke kan rettes i det.
Hjælp

mvh Nusa

Kommentar
Fra : iah

Dato : 28-01-06 17:27

Har du tjekket Indstillingerne på den bærbare?

Det er sikkert i skrive programmet på den, det er indstillet til skrivebeskyttelse.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 28-01-06 17:35

Sæt din skive i din PC, åben skiven - find den fil du vil åbne - højre klik på filen - vælg kopier - og læg så filen f.eks i dine dokument mappe.
Så virke det..*S*

...Arnely

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 200 point
Dato : 28-01-06 18:04

Hej Nusa,

filer på en CD / DVD vil altid være skrivebeskyttet.

Så følg Arnely's råd og kopier dine data til harddisk, hvor du fjernes skrivebeskyttelsen.

Mvh Ivan

Godkendelse af svar
Fra : nusa

Dato : 28-01-06 18:44

Tak for svaret IBM760.
Jeg brugte ½ dag, førend jeg overgav mig, det skulle jeg have gjort med det samme.
Tusind tak for svaret, jeg vidste ikke, at CD/DVD altid er skrivebeskyttet.
mvh nusa

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 28-01-06 19:12

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-06 19:27

nååååh arnely - gik du glip af nogen point ??? (ok du svarede korrekt først)

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 28-01-06 19:30

Ja det er til og få

Kommentar
Fra : noddie

Dato : 14-07-09 13:04

ihhh, jeg har også den her CD som er skrivebeskyttet... jeg vil gerne have den formatteret, men det kan jeg ikke komme til, da den er skrivebeskyttet, og det hjælper heller ikke at kopiere den D: har i noget råd? xD

Kommentar
Fra : ran33

Dato : 17-08-09 11:08

noge der ved hvordan man sammenføger billeder

bruger et program der hedder MGI PHOTO SUITE 8,05