/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
refill af blækpatron
Fra : Tine21
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 28-01-06 15:50

jeg har en deskjet 5550 printer, ville for nylig prøve at fylde den sorte patron selv, og det har jeg gjort - med nålen ned i hullet under etiketten - patronen er fuld nu, det kan jeg mærke, men der kommer ikke noget blæk ud... har kørt printerens patron-rense program, har også renset patronen selv med varmt vand, der sker intet. er der noget at gøre ved den eller er den bare helt tørret ud og skal kasseres?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-01-06 15:57

Nu har jeg aldrig brugt refill af samme årsag som det du sidder med nu. Men da jeg på et tidspunkt havde et enkelte stående problem med en patron sagde en "printer-mand" til mig, at man lige skulle med en vat-rondel(du ved de der tynde vat skiver) lige køre henover der hvor blækket kommer ud af patronen.

Ellers vil jeg anbefale der hvor jeg handler patroner: http://www.printmore.dk/
Bestiller man i rimelig tid på dagen er patroner der dagen efter. Det er sku´ i orden.

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 28-01-06 16:02

hmmm
skal der noget på den vatrondel? da jeg rensede med vand tørrede jeg den jo bagefter, med papir dog men det ka vel gøre det samme, der skete ikke noget

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-06 16:08

Fandt lige det her:

Hvad gør man når ens printhovedet er blokeret af udtørret blæk?

Sæt patronen med printhovedet nedad, i en dyb tallerken med varm vand så den udtørrede blæk kan løbe ud. Lad printhovedet være under vand i nogle minutter. Tør printhovedet af med en blød klud og sæt den i printeren igen. Rens printerhovedet som beskrevet i printer manualen. Hvis dette ikke virkede kan ovenstående forsøges endnu 2-3 gange. Hvis printhovedet er ødelagt kan det ikke reddes og så må du købe en ny patron og påfylde den inden den løber helt tør igen.

http://www.inktec.dk/main-faq.htm#Hvad%20gør%20man%20når%20ens%20printhovedet%20er%20blokeret%20af%20udtørret%20blæk?

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 28-01-06 16:14

det vil så sige at printhovedet bliver ødelagt af at tørre ud? øv øv øv

Kommentar
Fra : carstenbehrendtpouls

Dato : 28-01-06 16:23
Kommentar
Fra : carstenbehrendtpouls

Dato : 28-01-06 16:25

Ups jeg tog fejl.Det er jo en HP du har.
Hilsen Carsten

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 28-01-06 17:04

Tine: Sørge for at patronen blver aldrig tør .På en HP'er er det en kreds på selve patronen som kan brand af dvs. der er to ting der skal vær i orden... 1. det skal ikke tør ud... 2. printer skal brugs ind imellem således at dysen holdes fugtig. de to ting er i sær vigtig for HP printer. Alle min printer har været HP'er (6 stk.) den sidste er en PSC som jeg har påfyldt mange gange i hvert fald 15 - 20 gang den skriver lige godt, unden striber eller andre unnoder...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-01-06 17:16

Ja, Tine21, du må nok til lommerne og få dig en ny patron; refill eller den alm. slags.

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 28-01-06 17:18

ja sikke noget....vil prøve Printmore.dk

Godkendelse af svar
Fra : Tine21

Dato : 28-01-06 17:18

Tak for svaret taliskoko.