/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
REKLAMER????
Fra : epidedymittis
Vist : 746 gange
10 point
Dato : 28-01-06 13:42

Hvorfor skal der nu fyldes reklamer i ALLE indlæg??? Det ligner da lort!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-01-06 13:46

De får jo nok penge for det

Men de er da irriterende og tager meget plads.

mvh dova

Kommentar
Fra : iah

Dato : 28-01-06 13:51

Nu kan man jo så spørge:

Hvor mange spørgsmålstråde skal der køre omkring det faktum at Kandu måske har fået sig en lille indtægt ved at anbringe en uanseelig reklameblok under spørgsmålene...?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-06 13:54

Eijh... Uanseelige vil jeg nu ikk' kalde de der reklamer..... Og i et af mine gamle spørgsmål har reklamen ligefrem ÆDT!! et indlæg!!!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-01-06 13:56

Ja de er irriterende MEN - se det i lyset af at VI, på denne måde for lov at logge ind på kandu.dk GRATIS!

Det er IKKE gratis at drive kandu.dk - jeg synes dte er helt i orden at de får nogle gode reklameindtægter...jeg er sikker på at alternativet er at vi brugere kommer til at betale for at være her.

Vh Dorthe.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 13:58

Jeg syntes, at det er OK, at teamet financerer vors "legeplads" på den måde.
Det er jo sådan, at reklamerne kan sælges når de gøres mere synlige..

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 20 point
Dato : 28-01-06 13:58

Helle for betaling, så kunne der blive ryddet op på kandu

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-01-06 13:59

Hvis det er det der skal til for at sitet er gratis at bruge, så er det OK med mig. Hvis det så også kan medføre, at det bliver nemmere at komme ind, er det helt fint.
Der ligger trods alt en del arbejde i at holde et site som kandu kørende.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 28-01-06 14:02

Det er på ingen måde i orden at placere reklamer lige DÈR!

Jeg stemmer for et totalt reklamefrit, men stadig gratis, og i øvrigt 100% velfungerende kandu.dk, uden stavefejl, - naturligvis!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-01-06 14:03

Tjah, de har jo betalt for den nye opgradering af kandu, vil jeg tro, så der er vel ikke andet at gøre end at finde sig i dem. Mig genere de nu ikke, for jeg har "programmeret" min hjerne til ikke at se reklamer. Selv når de er i fjernsynet, kan jeg lukke af for dem.
Men så engang imellem får jeg den idé, at jeg hellere må tykke på dem, så kandu kan tjene nogle penge, og så får de alle sammen en tur. Derefter overser jeg dem god samvittighed igen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 14:03

sofus.dk
Kandu teamet har oplyst, at der ikke skal være brugerbetaling fordi man vil tage hensyn til dem der så ikke vil have råd.
Klik på reklamerne og betal på den måde for at få lov til at bruge det (frivilligt)!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 14:13

epidedymittis, hvorfor er det nu lige, at din seneste kommentar minder mig om dem der kræver at alle off.ydelser skal være gratis og samtidig skal skatten sættes ned?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-01-06 14:30

Citat
Det er på ingen måde i orden at placere reklamer lige DÈR!

Jeg stemmer for et totalt reklamefrit, men stadig gratis, og i øvrigt 100% velfungerende kandu.dk, uden stavefejl, - naturligvis!

100 % enig.

Og i stedet for point skal man have sin optjening udbetalt i gode danske kroner.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 28-01-06 14:30

Gloede også lidt over den kommentar, som epidedymittis kom med.
Ved ikke, hvad det ligner.

Sys det er rart med dette forum, som normalt er velfungerende.

Og at de kan få indtægter ved at sælge reklamer er efter min mening også ok.

Men sys det er uacceptabelt at det "æder" indlæg.

Men ellers "Ok Kandu Team"

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 28-01-06 14:31

Rellom, hvad med om vi blev betalt for at tage ud og handle hva'??

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-01-06 14:35

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-01-06 14:38

Citat
Rellom, hvad med om vi blev betalt for at tage ud og handle hva'??

Nu var epidedymitts kommentat tydeligvis ironisk ment, og derfor svarede jeg igen i samme stil.

Men hvis din kommentar også er ironisk ment, så er jeg da enig.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-01-06 14:40

kommentat = kommentar. Undskyld tastefejlen.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 28-01-06 14:42

Ironisk og udspillet af den kommentar, som mange folk kommer med.

Kasseassistent: "Vil du have bon med?"
Kunde: "Nej, kan ikke trække det fra alligevel"

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-01-06 14:42

Der skulle oprettes en konto til hvert medlem.
Der skal bare byttes om på point, til penge.
Man sætter 200.- ind for at være medlem.
Og får penge for at besvare andres spørgsmål.
De penge der står på hver konto kan sikkert give en fed rente for kandu.
Og så bliver man fri for samme spørgsmål igen og igen, da det koster.
Der ligger en kæmpe database her, med næsten alle svar, der bliver stillet.
Sikkert en stor overdrivelse, men alligevel.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 28-01-06 14:46

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-01-06 14:53

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 14:56

Citat
Nu var epidedymitts kommentat tydeligvis ironisk ment, og derfor svarede jeg igen i samme stil.

Men hvis din kommentar også er ironisk ment, så er jeg da enig.

Ironi eller dobbeltironi
Se selve spørgsmålet ikk'!

(Det her var sarkasme, hvs nogen skulle være i tvivl)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-01-06 14:56

Orv sofus.dk hvor VAR jeg altså bare glad for at se den smiley du havde sat under dit indlæg

Ellers dejligt at se den humoristiske tone i denne tråd
Mon ikke vi allesammen er klar over at dette IKKE ville blive sat i værk, hvis det ikke var nødvendigt.

At reklamen måske har spist et indlæg i et gammelt spørgsmål, er måske ikke så smart - men hvis det holder sig til de gamle spørgsmål og ikke bliver noget der sker ofte i de nye spørgsmål, så er det vel en ok 'bivirkning'.

At reklamen er sat netop dér hvor den befinder sig - jamen det er vel fordi det er dér man SER den...hvilket disse nyoprettede tråde da osse bekræfter
Mon ikke reklamen indbringer en del mere på denne placering, end de reklamer der diskret befinder sig heeeelt ude i en af siderne

Dorthe.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-01-06 15:09

Citat
Se selve spørgsmålet ikk'!

Nemlig. Spørgsmålet handler om placeringen af reklamen, og ikke om hvorvidt Kandu skal reklame-finansieres eller ej.

Hvis man ønsker en anden placering, tror jeg dog ikke, det nytter noget at oprette tråde om det. Så skal man nok hellere maile til teamet.

Og det var så hverken ironisk eller sarkastisk ment.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 15:10

OK

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-01-06 15:19

Jeg har som sådan ikke noget mod reklamer som f.eks oppe i toppen eller langs siden.
Men en klods midt i det hele irriterer bare, og det der reklameres for pisser mig af. Skal den kæmpe reklameklods ind, så sæt den forneden på siden under skrive-boksen.

ps.
Betale for at deltage her... ALDRIG I LIVET. Så vigtigt er det heller ikke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 15:33

Måske har teamet sat reklamerne på for at se reaktionerne.

De plejer da at være flinke til at lave ændringer inden for det rimelige.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 28-01-06 15:35

Det ta'r nok lidt tid at vende sig til det, men det er da et besværligt sted de har placeret reklamen?
-Det kan jo være det er DER der er flest der ser den/trykker på den.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-01-06 15:51

Det er godt at det er helt frivilligt at logge sig på kandu.dk

//bentjuul

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-01-06 15:56

Nu kan man da se reklamens påvirkning.
Syntes heller ikke den hører til hvor den er, men det er sikkert derfor, der er, hvor den er...
Lige i fjæset på læser, SMASK.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-01-06 15:58

Kunne de så bare fjerne linket, så man ikke kommer til at trykke på det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-06 16:35

Tja - den reklameplads har samme størrelse som det Kandu-ikon jeg blev skældt ud for at vise i forstørret udgave. Men det er jo også noget andet.

Tja det er så de nye tider, hvor man næsten ikke kan leve uden fordummende reklamer.
Men sådan er det vel indtil videre.
Husk lige at de gode råd og fiduser, som vi alle leverer også kan sælges af Kandu.

Ps. Nu er det vel så også "OK" med diverse tip/indlæg/spørgsmål/pyramidehenvisninger.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-06 16:38

Ps. Nu er det vel så også "OK" med diverse tip/indlæg/spørgsmål/pyramidehenvisninger, som reklame for egen vinding.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 28-01-06 16:52

Mon ikke dette [I]TIP[/I] kan forklare en del?

de nye pop-upper der ses i Kan
maxhankat har modtaget 20 point for dette tip
Fra : maxhankat Vist : 19 gange

Dato : 28-01-06 16:20
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg synes, jeg vil lige lægge denne oplysning ind, som jeg på en forespørgsel fik fra en af Kandus
supportere.
Jeg mener, at det er en god og plausibel forklaring, som alle andre Kanduister bør se.
Her kommer den.

Citat:
I de 6 år Kandu.dk har eksisteret har dette været en ren underskudsforretning, og nu har vi sat fokus på at gøre Kandu.dk bedre i form af nye funktioner. Derudover har cheferne sat stolen for døren og de ikke vil spytte flere penge i systemet før vi får vendt Kandu.dk til en fornuftig forretning, og det er så det vi prøver med reklamerne. Set ud fra vores synspunkt er dette en nem og brugervenlig løsning.
Hvis du har andre forslag, er dette mere end velkommen.

I de 6 år Kandu.dk har eksisteret har dette været en ren underskudsforretning, og nu har vi sat fokus på at gøre Kandu.dk bedre i form af nye funktioner. Derudover har cheferne sat stolen for døren og de ikke vil spytte flere penge i systemet før vi får vendt Kandu.dk til en fornuftig forretning, og det er så det vi prøver med reklamerne. Set ud fra vores synspunkt er dette en nem og brugervenlig løsning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-01-06 16:53

emesen

Det er ikke rigtigt, dit ikon/smiley fyldte næsten hele skærmen og det var ikke til at læse de første indlæg i spørgsmålet

Men reklamen er da blevet mindre siden jeg første gang loggede på kandu i dag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-01-06 16:57

Jeg læste lige dette "tip"

http://www.kandu.dk/tip13440.aspx

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-06 17:08

Ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ...................jeg vil heller ikke klage.
Bare konstatere.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-01-06 17:10

Jeg har også bemærket, at reklamen er blevet mindre, så noget er der allerede sket - og det er da forståeligt nok, at de ikke kan blive ved med at drive Kandu som en ren underskudsforretning.

Penge er nu engang forudsætningen for at eksistere, sådan som samfundet er skruet sammen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-06 17:11

I øvrigt kom min kone lige forbi....................og lidt efter spurgte hun hvad det var for et damemenneske jeg kiggede på. - - - - - - - - det var bare en reklame..............hmm - så vis mig den reklame. det kan jeg ikke for den er væk nu.........hmmmm.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-01-06 17:29

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-06 21:02

jaja i det store og hele er vi vel tilfreds med at kandu er et gratis forum - ikke ???

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 29-01-06 13:23

Jojo.. Det er vi vel...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-01-06 13:28

jo, miritdk det er vi glade for, men det betyder ikke der skal tapetseres med store fede grimme reklamer...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 14:10

høh... de skal bare rasle lidt med en trussel om betaling - så råber alle på reklamer - grimme eller ej

kan nu heller ikke lide dem - men - hmmmm

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-01-06 14:34

Fra mit indlæg 28-01-06 15:19

Betale for at deltage her... ALDRIG I LIVET. Så vigtigt er det heller ikke.
----------------------------------------------------------------------------------
Der er mange andre gratis fora derude, der godt er spredt, men løse opgaven mindst ligeså godt som her.

Og før kandu.dk bliver betalings forum skal de edderbrodérme stramme sig an.!!!!!!!!! Det er langt fra godt nok til at blive betalings forum. Der skal 10 gange eller flere brugermuligheder herind.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 14:41

Citat
Det er tilladt for os at ændre kandu.dk eller hvad som helst på siderne præcis når vi ønsker det. Det er fordi det er vores sider og vi har programmørerne der kan gøre det, så hvis vi vælger at ændre noget, er du også bundet til at følge disse ændringer, når du besøger kandu.dk.

nr 7 herfra:

http://www.kandu.dk/rules.aspx

sååh ????

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-01-06 15:07

Nøjagtig samme ordlyd er her http://www.kandu.dk/spg82114.aspx miritdk, derfor kopiere jeg mit svar derfra og her ind:

"tedd, vi kan jo som sådan ikke gøre noget ved det, andet end at boykotte produktet ligesom de gør i udlandet.

Men kandu.dk vælger jo selv opsætningen, som de skriver, så kan de også tone det lidt ned.
Til glæde for DEM der bruger deres site.!!!!!!!!!!!!!!!
Ingen kæde er stærkere end det svagest led. "

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 29-01-06 19:02

Tak for svaret sofus.dk.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-01-06 20:08

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-02-06 06:42

Prøv dette, og du vil se en meget rippet kandu website

Webwasher Classic - the original. Designed for use on clients and for smaller-sized networks. Webwasher filters out unwanted advertising and protects the surfer's privacy by filtering cookies, referrer strings and Web bugs.
http://www.cyberguard.com/products/webwasher/webwasher_products/classic/