/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Centrino??
Fra : ThomasEp
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 28-01-06 12:23

jeg har fået muligheden for at købe en bærbar computer med en 1.3 centrino processer, jeg syntes ikk det lyder af meget, men hvordan virker det ang. centrino.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 28-01-06 12:26

Altså hvad er forskellen på det gamel system og det nye centrino

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 28-01-06 12:26

Altså hvad er forskellen på det gamle system og det nye centrino

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 12:43

Centrino yder væsentligt mere end end en tilsvarende 1,3 mhz og den gør det med mindre strømforbrug og lavere varmeudvikling. Derfor er den så velegnet til bærbare.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 28-01-06 12:57

jamen hvor meget mere yder de?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-06 13:12

Det kan ikke direkte sammenlignes da Centrino kører med variabel ydelse, hvilket vil sige at den ikke yder mere end der er behov for i situationen.
Jeg vil mene at oplevelsen af en Centrino 1,3 vil svare til en Pentium4 2 ghz, men det kan man ikke sammenligne da det afhænger af hvilke ting der skal afvikles.
Bærbare computere er for eksempel ikke velegnede til spil fordi de ikke kan køle nok når de skal køre på max belastning i længere tid og der får man ikke særlig glæde af Centrino der er udviklet til det en bærbar er beregnet til, nemlig at have en mobil PC til at kunne afvikle kontorprogrammer.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 28-01-06 13:51

Tak for svaret BjarneD.